تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ VAIO Z با عنوان اولین لپ تاپ فیبر کربنی منحنی دنیا معرفی شد

لپ تاپ VAIO Z

سال 2021 را باید سال رستاخیز برندهای بزرگ بدانیم که یکی از آنها Vaio است. لپ تاپ VAIO Z محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی معرفی شده و عنوان اولین لپ تاپ فیبر کربنی منحنی دنیا را به خود اختصاص داده است.

لپ تاپ VAIO Z

VAIO اخیرا لپ‌تاپ VAIO Z را معرفی کرده که دارای چهار مدل مختلف است. تفاوت قابل توجه بین هر مدل در رم و PCIe SSD نصب شده است. مدل‌های پایه 16 گیگابایت رم با 512 گیگابایت PCIe SSD دارند، در حالی که مدل‌های بالا دارای 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت PCIe SSD هستند. این مدل‌ها در حال حاضر با قیمت اولیه 3579 دلار و حداکثر قیمت 4179 دلار برای پیش خرید در دسترس هستند.

لپ تاپ VAIO Z از فیبر کربن Uni-Direction استفاده می‌کند که نوعی از مواد الیاف کربن است که غیربافته است و تمام الیاف آن در یک جهت کار می‌کنند. این لپ‌تاپ به‌طور قابل توجهی سبک‌تر از لپ‌تاپی است که از پوشش آلومینیومی استفاده می‌کند. به لطف ویژگی‌های منحصر به فرد فیبر کربن، لپتاپ VAIO Z علاوه بر دوام فوق‌العاده و منحصربفردش از ظاهر جالب و جذابی برخوردار است. کارو هایاشی (Kaoru Hayashi)، مدیر، معاون رئیس و رئیس بخش PC در VAIO با افتخار گفت:
باعث خوشحالی است که ما VAIO Z را به دنیا معرفی می‌کنیم. با بیش از یک دهه تحقیق بی‌وقفه درباره فیبر کربن، VAIO موفق به ساخت و تولید انبوه اولین شاسی تمام کربن با قالب سه بعدی برای لپ‌تاپ‌های شخصی شده است. VAIO یک فرایند منحصر به‌ فرد برای کار با فیبر کربن برای دستیابی به خطوط منحنی زیبا و قالب گیری انعطاف‌پذیر از آن ایجاد کرده است که قبلاً تولید انبوه آن دشوار بود.
او درباره آینده این لپ‌تاپ‌ها هم افزود:
هر چقدر به آینده فکر می‌کنیم، توانایی دستیابی به استفاده کامل از سبکی و دوام فیبر کربن هم انقلابی به پا کرده و هم تکاملی است. با این تکامل، لپ‌تاپ VAIO Z جدید عملکرد فوق‌العاده، استقامت و سبکی ویژه‌ای دارد، همراه با انحنای واقعی و بدون کم و کاست. با VAIO Z به عنوان پرچمدار، ما امیدواریم که این آغاز گسترش سری لپ‌تاپ‌های شخصی VAIO در آینده باشد.

VAIO Z دارای چهار مدل مختلف است. همه این مدل‌ها از پردازنده Intel Core i7 11th Generation، صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن 4K با حداکثر 10 ساعت طول عمر باتری برخوردارند. تفاوت اصلی این مدل‌ها در RAM و PCIe SSD نصب‌شده است. پیکربندی پایه VAIO Z مقدار 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه دارد و پیکربندی پیشرفته دارای 32 گیگابایت RAM و 2 ترابایت PCIe SSD است. این مدل‌ها برای پیش‌خرید از طریق وب‌سایت VAIO با قیمت اولیه 3579 دلار در دسترس هستند.

این مطلب را هم ببینید
آیا می‌توانید ویندوز 11 را روی کامپیوتر خود نصب کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *