ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مایکروسافت از ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰ رونمایی کرد

ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰

منوی استارت یکی از بخش های پرکاربرد در سیستم عامل ویندوز بشمار می رود. بر اساس اخبار جدید مایکروسافت از ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰ رونمایی کرده است.

ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰

مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد ظاهر جدید منوی استارت می‌گوید: «ما در حال تازه سازی منوی استارت با یک طراحی ساده تر هستیم که با حذف رنگ از پس زمینه فضای مربعی لوگوها و اپلیکیشن‌ها، به آن‌ها ظاهر یکدست تر و نیمه شفاف می‌دهد.» مایکروسافت با این کار علاوه بر ساده تر کردن ظاهر منوی استارت پیدا کردن اپ‌هایی که کاربر بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند را آسان تر کرده است. این تغییر با اینکه چندان قابل توجه نیست، اما ظاهر منوی استارت را مرتب تر کرده و از یکنواختی لوگوها و اپلیکیشن‌ها به خاطر استفاده از رنگ یکسان در پس زمینه جلوگیری می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت لیست کشوئی در اکسل

شفاف کردن پس‌زمینه‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها در منوی استارت، ظاهر آن را ساده‌تر و جذاب‌تر می‌کند. در نسخه‌های کنونی، پس‌زمینه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و اکثر اپلیکیشن‌ها، یک رنگ ثابت آبی را به ‌عنوان پس ‌زمینه نمایش می‌دهند. اگرچه تغییر جدید در طراحی، آن ‌چنان بزرگ و قابل‌ توجه نیست، اما به‌هرحال شلوغی منوی استارت را تا حد زیادی از بین می‌برد.

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، علاوه بر تغییر طراحی منوی استارت، پنجره‌ی منوی ترکیبی آلت-تب را هم تغییر می‌دهد. ردموندی‌ها در پست وبلاگی مرتبط با طراحی جدید نوشتند: «با به‌روزرسانی خبر، تمامی تب‌‌های باز در مایکروسافت اج، در منوی آلت-تب دیده می‌شوند». تغییر مذکور شاید برای برخی از کاربران قدیمی ویندوز، گیج‌‌کننده باشد. البته مایکروسافت به کاربران امکان می‌دهد تا درصورت نیاز، از نسخه‌ و طراحی قبلی آلت-تب استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مخفی کردن فایل و درایو در ویندوز 10

در Taskbar یا نوار وظیفه اپلیکیشن Xbox برای کاربران Xbox Live و اپ Your Phone برای کاربران اندروید به شکل پیش فرض پین خواهند شد. این تغییر برای کاربرانی که اکانت جدید در PC ساخته‌اند و یا برای اولین بار لاگین کرده‌اند، قابل مشاهده خواهد بود و نوار وظیفه فعلی دست نخورده باقی خواهد ماند.

حالا در سمت راست و بالای نوتیفیکیشن‌ها علامت X به نمایش در خواهد آمد تا بتوان با سرعت بیشتر آن‌ها را بست. همچنین اطلاعات صفحه System در قسمت Control Panel به صفحه About در Settings منتقل شده‌اند. تغییرات فوق در حال حاضر در قالب آپدیت Preview Build 20161 برای کاربران عضو Windows Insiders منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *