بازی و سرگرمی

تفاوت ایکس باکس لاکهارت و ایکس باکس سری ایکس چیست؟

تفاوت ایکس باکس لاکهارت و ایکس باکس سری ایکس

طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در مورد رونمایی از نسخه ارزان قیمت‌تر کنسول ایکس باکس سری ایکس از سوی مایکروسافت شنیده می‌شود. بسیاری از گیمرها نگران ضعیف بودن عملکرد این نسخه از ایکس باکس می باشند اما  بر اساس گزارش جدیدی که امروز منتشر شده، ظاهراً قضیه به این شکل نیست و لازم نیست نگران ضعف قدرت پردازشی این مدل باشیم. در این بخش می خواهیم به بررسی تفاوت ایکس باکس لاکهارت و ایکس باکس سری ایکس بپردازیم.

تفاوت ایکس باکس لاکهارت و ایکس باکس سری ایکس

بر اساس توییتی که تام وارن (از وب‌سایت The Verge) امروز منتشر کرده، ظاهراً CPU هیچ ضعفی نیست به مدل اصلی نخواهد داشت و تنها فرکانس پردازنده گرافیکی (GPU) و تعداد واحدهای پردازشی (CU) کاهش خواهد داشت.

البته وارن در ادامه توضیح داده که نسخه ارزان قیمت‌تر ایکس باکس سری ایکس از حافظه رم کمتری (7.5 گیگابایت در دسترس) در مقایسه با مدل اصلی (13.5 گیگابایت در دسترس) برخوردار خواهد بود و قدرت پردازنده گرافیکی هم از 12 ترافلاپس به تنها 4 ترافلاپس کاهش یافته است. البته با تمام این‌ها گفته می‌شود که لاکهارت همچنان قادر خواهد بود بازی‌ها را در رزولوشنی پایین‌تر اما فریم ریتی ثابت و پایدار اجرا کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در خرید کنسول بازی

ایکس باکس لاکهارت به گیمرها این امکان را خواهد داد تا با صرف هزینه‌ای کمتر بتوانند بازی‌های روز دنیا را در وضوح تصویری 1080p یا 1440p (هنوز به طور دقیق مشخص نیست) اجرا کرده و از آن‌ها لذت ببرند. بنابراین کسانی که تلویزیون 4K نداشته و یا تمایلی به انجام بازی‌ها در این رزولوشن بالا ندارند، می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای کمتر به سراغ این مدل بروند. در کیت بازیسازی ایکس باکس سری ایکس هم یک حالت ویژه برای لاکهارت در نظر گرفته شده تا توسعه دهندگان بازی بتوانند بازی‌های خود را برای اجرا در این کنسول بهینه کرده و خروجی را ارزیابی کنند.

رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر پیش از این تأیید کرده بود که این شرکت برنامه دارد تا مدل‌های دیگری از کنسول نسل بعدی ایکس باکس را تولید و روانه بازار کند. با وجود اینکه وارن در توییت خود به نام ایکس باکس لاکهارت اشاره کرده اما برخی منابع هم می‌گویند این مدل با نام ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) در کنار مدل اصلی ایکس باکس سری ایکس عرضه خواهد شد و در واقع رقیبی برای مدل بدون دیسک درایو پلی استیشن 5 خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Spellbreak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *