بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی در تابستان امسال تایید شد

عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی

شرکت سونی تولید کننده اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی در ژاپن است. این شرکت در زمینه های مختلفی همچون فیلم، موسیقی، خدمات مالی و سرمایه گذاری های دیگر، فعالیت داشته است. دوربین های این برند نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. براساس اخبار جدید بنظر می رسد عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی در تابستان امسال تایید شد.

عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی

کنجی تاناکا، معاون ارشد و مدیر کل گروه تصویربرداری سونی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی برنامه‌های شرکتش در دوران کنونی و تأثیر COVID-19 بر کسب‌وکار صحبت کرد. تاناکا در ابتدای صحبت‌های خود به تأثیر بحران کرونا بر تولید و زنجیره‌ی تأمین سونی اشاره می‌کند. او می‌گوید بسیاری از تأثیرها از بین رفته‌اند و کسب‌وکارها به‌مرور به سمت عادی شدن شرایط پیش می‌روند. تکیه بر دو مرکز تولیدی در تایلند و چین باعث شد تا سونی، مدیریت بهتری در فرایندهای تأمین و تولید داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
نکاتی که باید درباره لنزهای هنری سیگما Sigma خیره کننده بدانید

طبق گفته‌ی تاناکا، فرایندهای تولیدی در کارخانه‌ها مجددا از سر گرفته شده‌اند. او می‌گوید تقاضا در بلندمدت تأثیر زیادی از بحران کرونا نمی‌گیرد و با وجود کاهش تقاضا در ماه‌های ابتدایی، اکنون روند بازار در مسیر بازگشت به شرایط عادی قرار دارد. با مناسب‌تر شدن شرایط در چین، حتی فروش دوربین در آن کشور نسبت به سال گذشته افزایش هم داشته است. درنهایت تاناکا می‌گوید تقاضا برای دوربین‌های حرفه‌ای سونی همچون Alpha 7 Mark III و Alpha 7R Mark IV در مسیر رشد قرار دارد.

تاناکا در پاسخ به برنامه‌های سونی برای عرضه‌ی نسخه‌‌ای جدید در خانواده‌ی Alpha 7S تأیید می‌کند که یک دوربین جدید و جایگزین Alpha 7S II به‌زودی و در تابستان معرفی می‌شود. او می‌گوید دوربین جدید به‌خاطر تمرکز بالای شرکت روی رونمایی از محصولات جدید، با یک بازطراحی کامل و بهینه‌سازی تمامی بخش‌ها، معرفی خواهد شد و حتی حسگر تصویر آن هم متفاوت خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی پرتره چیست؟

تاناکا در ادامه می‌گوید: «حرف S در این دوربین‌ها نشان‌دهنده‌ی حساسیت (Sensitivity) بود، اما از این به بعد باید آن را نشانه‌ی کیفیت عالی (Supreme) در تصاویر دانست. من اعتقاد دارم بسیاری از کاربران حرفه‌ای از امکانات دوربین جدید و ابعاد بزرگ پیکسل در آن لذت می‌برند». او در ادامه می‌گوید سونی اضافه کردن پشتیبانی از فرمت RAW در ویدئو را هم به‌صورت جدی در دستور کار دارد.

نکته‌ی مهم در صحبت‌های معاون ارشد سونی، تأیید معرفی دوربین جدید و جایگزین Alpha 7S Mark II بود که به‌زودی برای عرضه به بازار آماده می‌شود. البته اگرچه جزئیات زیادی از دوربین آتی گفته نشد، اما در خلال صحبت‌های تاناکا می‌توان برنامه‌های جدی ژاپنی‌ها را برای عرضه‌ی محصولی با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به نسل قبل را پیش‌بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *