مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مرورگر کروم افزونه‌ای برای حل مشکل کوررنگی کاربران معرفی کرد!

مرورگر کروم

شاید شما هم نام بیماری به نام کوررنگی را بارها شنیده باشید. کوررنگی بیماری است که فرد مبتلا در دیدن رنگ های قرمز، سبز و یا آبی مشکل دارد و یا آنها را با هم اشتباه می گیرد. در مواردی نادر، فرد مبتلا به طور کلی قادر به دیدن رنگ ها نیست. در این اختلال کروموزومی سلول های مخروطی در شبکیه که مسئول درک رنگ هستند دچار اختلال هستند و به همین دلیل بیمار رنگ ها را درست تشخیص نمی دهد. آمار ها نشان دهنده آن است که حدود ۱۰ درصد از مردان تا حدودی مشکل کوررنگی دارند. اما خوشبختانه مرورگر کروم راه حلی برای کاربرانی که مبتلا به این بیماری هستند در نظر گرفته است.

افزونه Dalton در مرورگر کروم

مرورگر کروم

خبر خوب این است که در اکثر کامپیوترها و سیستم عامل ها کنترل کاملی بر ارائه‌ی رنگ‌ها وجود دارد و در واقع، روش‌های مختلفی برای نمایش رنگ‌ها ارائه شده است. برای مثال، در ویندوز ۱۰  تنظیماتی برای فیلتر رنگ مناسب کاربران ارائه شده است که این تنظیمات ازطریق Settings، ورود به بخش Ease of Access و درنهایت، انتخاب Color filters دردسترس خواهد بود. این تنظیمات برای کاربران امکان تنظیمات فیلترها را بین رنگ‌های مختلف فراهم می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف صفحه اضافی در ورد

افزونه‌ی Dalton نیز افزونه ای قابل نصب بر روی مرورگر کروم است که می توانید آن را بر روی مرورگر Edge کرومیوم نیز مورد استفاده قرار دهید. این افزونه به منظور کمک به افرادی که با مشکل کوررنگی مواجه هستند ارائه شده و انواع مختلفی از کمبودهای رنگی را برای افرادی به‌ارمغان می‌آورد که شرایط خاصی در کوررنگی دارند. برای مثال، برخی افراد رنگ قرمز را کمتر می‌بینند یا برخی دیگر دچار کم‌بینی رنگ آبی یا سبز هستند که می‌توانند با تنظیم رنگ این مشکل را برطرف کنند و دیگر خبری از کوررنگی در سیستم‌ها نخواهد بود. همچنین، ازطریق سایت enchroma.com خودآزمایی آنلاینی برای کوررنگی وجود دارد که کاربران می‌توانند وضعیت خود را بسنجند.

در صفحه تنظیمات این افزونه این امکان برای کاربران وجود دارد تا درجه و نوع کوررنگی خود را مشخص کنند. از این رو می توانند بهترین تنظیمات را برای خود در اختیار داشته باشند. علاوه بر آن امکان فعال و غیرفعال‌کردن این قابلیت نیز به‌راحتی وجود خواهد داشت. جهت دانلود و نصب این افزونه بر روی Chrome Web Store کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش شخصی سازی آیکون‌ها در ویندوز ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *