اخبار تکنولوژی

معرفی اسپیکرهای بلوتوثی

اسپیکر بلوتوث

قطعا تا به امروز نام اسپیکر بلوتوث را شنیده اید. لوازم خانگی بی سیم به طور فزاینده ای با بلوتوث و وای فای داخلی عرضه می شود. با این حال، بلوتوث طعم های مختلفی دارد. و بلندگوهای دارای Wi-Fi قطعاً برابر نیستند. در ادامه بخوانید تا بفهمید چه چیزی بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر می خواهید بیشتر با اسپیکر بلوتوث آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بلوتوث یا وای فای: تفاوت چیست؟

بزرگترین تفاوت اینجاست: با بلوتوث، موسیقی را از تلفن خود به بلندگو پخش می کنید. یک بلندگوی Wi-Fi از اینترنت یا از رایانه ای در شبکه خانگی شما به موسیقی دسترسی دارد. شما می توانید یک بلندگوی Wi-Fi را با گوشی هوشمند خود کنترل کنید. فقط باید در محدوده سیگنال روتر وای فای خود بمانید. با یک بلندگوی بلوتوث، تلفن شما (یا سایر دستگاه های بلوتوث) باید در محدوده بلندگو قرار گیرد (فقط 30 فوت یا بیشتر در بیشتر بلندگوها).

اسپیکر بلوتوث

بلوتوث ارتباط مستقیمی بین دو دستگاه ایجاد می کند. Wi-Fi برای اتصال دستگاه ها به روتر نیاز دارد. این امر بلوتوث را برای بلندگوهای قابل حمل بی سیم ایده آل می کند.

برخی از بلندگوهای بلوتوث را می توان به طور همزمان با دو یا چند دستگاه جفت کرد. اما آن دستگاه‌های جفت شده هنوز باید به نوبت به بلندگو پخش کنند، که در هر بار فقط یک سیگنال را می‌پذیرد. با اسپیکر بلوتوث به راحتی می توانید آهنگ های مورد علاقه ی خود را گوش کنید.

بلوتوث با وضوح بالا: aptX® و بلوتوث 4.0

برای پاسخگویی به تقاضا برای کیفیت صدای بهتر، پروتکل‌های بلوتوث جدیدی توسعه یافتند. این پروتکل‌های جدید، در شرایط ایده‌آل، می‌توانند صدایی با کیفیت نزدیک به CD ارائه دهند. هم دستگاه پخش و هم بلندگوهای دریافت کننده از یک پروتکل استفاده می کنند. بنابراین، برای مثال، گوشی هوشمند و اسپیکر شما باید دارای بلوتوث aptX داخلی باشند تا از مزایای آن لذت ببرید.

اگر فقط یکی از دو دستگاه آن را داشته باشد، همچنان می‌توانید از طریق بلوتوث استریم کنید. دستگاه بلوتوث aptX به سادگی بلوتوث استاندارد کم رزولوشن را پیش‌فرض می‌کند. دستگاه‌های بلوتوث 4.0 نیز همین اتفاق می‌افتد. اسپیکر بلوتوث می تواند آهنگ را با وضوح بالا برای شما پخش کند.

این مطلب را هم ببینید
پربازدید ترین مقاله های ویکی پدیای فارسی در سال 2021

دو نوع رایج بلوتوث با وضوح بالا aptX و بلوتوث 4.0 هستند. بلوتوث aptX می تواند صدایی با کیفیت نزدیک به CD را با یک بلندگوی سازگار ارائه دهد. برد آن حدود 30 فوت است. بلوتوث 4.0 صدایی با وضوح بالا را به شیوه ای متفاوت ارائه می دهد. دستگاه های بلوتوث 4.0 می توانند تا 98 فوت برد داشته باشند. سیستم های بلندگوی بی سیم جایگزین یا مکمل فشرده ای برای سیستم صوتی مبتنی بر گیرنده ارائه می دهند. برخی حتی قادر به پخش فایل های موسیقی با وضوح بالا یا پخش جریانی هستند.

بلندگوهای وای فای

Wi-Fi همچنین به عنوان ستون فقرات برای سیستم های صوتی چند اتاقه بی سیم عمل می کند. سیستم های چند اتاقه بی سیم می توانند آهنگ های مختلفی را در اتاق های مختلف پخش کنند. یا همه آنها می توانند موسیقی را یکسان پخش کنند. شما می توانید میزان صدا یا انتخاب موسیقی را از هر جایی در خانه خود کنترل کنید.

بسیاری از سیستم های چند اتاقه بی سیم بسته هستند، به این معنی که هر بلندگو در سیستم شما باید از یک برند باشد. می‌توانید با بلندگوهای برندهایی  که از سیستم DTS Play-Fi استفاده می‌کنند، ترکیب و مطابقت دهید. مقاله ما در مورد سیستم های صوتی چند اتاقه اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد. اسپیکر بلوتوث می تواند خدمات ویژه ای نسبت به اسپیکر وای فای به شما ارایه دهد.

اسپیکر بلوتوث

گیرنده‌های سینمای خانگی از Wi-Fi استفاده می‌کنند تا به شما امکان می‌دهند موسیقی را از رایانه یا سرور رسانه پخش کنید. این به گیرنده شما امکان دسترسی به صدای با وضوح بالا را می دهد.

وضوح صدا در اسپیکر بلوتوثی تا چه حد است؟

بسیاری از سیستم های صوتی چند اتاقه نیز دارای بلوتوث هستند. این به شما امکان می دهد موسیقی را از تلفن هوشمند یا تبلت خود پخش کنید. دستگاه دریافت کننده سیگنال بلوتوث را برای ارسال آن به سایر بلندگوهای سیستم تبدیل می کند. می‌توانید بلوتوث داخلی را در سیستم‌های Bose®، Bluesound، Denon HEOS، و Yamaha MusicCast پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیبوردهای بی سیم 2021

اتصال بلوتوث در حدود یک دهه اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است و امروزه تقریباً هر دستگاهی دارای ویژگی اتصال بلوتوث برای به اشتراک گذاری فایل ها، انتقال موسیقی و صدا است. بلندگوهای بلوتوث مانند هر بلندگوی دیگری هستند اما بی سیم هستند.

آن ها صدای دیجیتال را از تلفن شما دریافت می کنند و مانند هر بلندگوی دیگری آن را به صدای آنالوگ تبدیل می کنند. اسپیکر بلوتوث را یکبار تجربه کنید قطعا لذت خواهید برد.در اینجا چند مرحله آسان برای اتصال و استفاده از بلوتوث اسپیکر وجود دارد.

یکی از مشکلات اصلی که مردم از بلندگوهای سنتی رنج می‌برند این است که سیم‌های آنها معمولاً در هم می‌پیچد و باز کردن گره‌ها اغلب زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد که خسته‌کننده به نظر می‌رسد. بلندگوهای بلوتوث با در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده اند و به همین دلیل بی سیم هستند.

این اسپیکرها در چه اندازه هایی وجود دارند؟

آن ها در اندازه های کوچک هستند که قابل حمل می باشند. به این ترتیب می توانید به راحتی آن ها را هر کجا که بروید حمل کنید. در نظر داشته باشید که نیازی به نگرانی در مورد اندازه کوچک وجود ندارد.

جالب است بدانید که نیازی به وصل کردن بلندگوهای بلوتوث قابل حمل به پریز برق نیست. این اسپیکرها با باتری های یکبار مصرف یا قابل شارژ تغذیه می شوند و انرژی زیادی مصرف نمی کنند. تعجب آور است که بدانید یک اسپیکر بلوتوث قابل شارژ مناسب می تواند تا 48 ساعت پخش موسیقی را بدون وقفه دوام بیاورد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با اسپیکر بلوتوث آشنا کنیم. جدیدترین نوآوری ها در بخش فناوری به طور قابل توجهی برای سازگاری با محیط زیست طراحی شده اند. جالب است بدانید که مصرف برق این اسپیکرها بسیار کمتر است و می توانند آزادانه و بدون نگرانی بابت میزان باتری مصرفی از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *