مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی افزونه های کاربردی کروم برای مطالعه در وب

افزونه های کاربردی کروم برای مطالعه

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به سواد دیجیتالی نیاز داریم. این روز ها وبگردی کامپیوتر و یا گوشی ، یکی از کارهای رایج و روزمره در میان افراد است. استفاده از مرورگر محبوبی همچون کروم این امکان را بهش ما می دهد تا با کمک افزونه های آن ، تجربه بهتری از گشت و گذار در اینترنت داشته باشید. در این بخش می خواهیم افزونه های کاربردی کروم برای مطالعه در وب را به شما معرفی کنیم که امکان تغییر اندازه فونت‌ها، استایل و همچنین پس‌زمینه صفحات وب را به شما می دهند.

افزونه های کاربردی کروم برای مطالعه در وب

Reader View

کار افزونه Reader View تبدیل صفحات وب به فرمت روزنامه است. در واقع این افزونه همه بنرهایی که داخل صفحات وب قرار دارد را حذف می‌کند. رنگ پس‌زمینه صفحه توسط این افزونه به رنگ صورتی کم رنگ در می‌آید که باعث می‌شود چشم کاربر در هنگام خواندن صفحات وب خسته نشود. همچنین کاربر با استفاده از این افزونه می‌تواند صفحه وب را به صورت تمام صفحه در بیاورد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Windows Error Recovery در ویندوز

Mercury Reaer

باوجوداینکه این افزونه بسیار ساده است اما قدرتمند و کاربردی است. بعد از نصب این افزونه تنها با یک کلیک می‌توانید فرمت صفحه وب را به فرمت روزنامه و یا فرمت Reader در بیاورید. تنها مشکل این افزونه این است که تغییر فرمت صفحاتی مثل ویکی‌پدیا با این افزونه چندان جذاب نیست.

Just Read

این افزونه نسبت به افزونه‌های دیگر پیچیده‌تر است. فرمت پیش‌فرض این افزونه به اندازه کافی قوی است و می‌توان از آن برای تبدیل صفحات وب و ویکی‌پدیا به حالت روزنامه یا reader استفاده کرد. اما معجزه اصلی زمانی است که شما در تنظیمات پیش‌فرض این افزونه تغییراتی اعمال کنید.

Distile/ chrome’s Secret Reader Mode

مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض قابلیتی دارد که می‌توان با استفاده از آن قالب صفحات وب را به حالت روزنامه در آورد. برای فعال کردن این قابلیت وارد آدرس Chrome://flags شده و سپس عبارت reader mode را انتخاب کنید. بعد از فعال کردن این قابلیت مرورگر را یک‌بار ببندید و دوباره باز کنید. با این کار این قابلیت فعال می‌شود و شما می‌توانید صفحات را در حالت Reader مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت افکت کارتونی در فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *