بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی روبلاکس (Roblox)

بازی روبلاکس (Roblox)

اگر به بازی های ژانر ساخت بازی علاقه مند هستید ، بازی روبلاکس (Roblox) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. این بازی که آن را یک پلتفرم مستقل جهت ساخت بازی های ویدیویی می‌توان نامید توسط دیوید باسوکی (David Baszucki) و اریک کسل (Erik Cassel) در سال 2004 کشف شده و در سال 2006 انتشار یافت.

بازی روبلاکس (Roblox)

گیم پلی بازی

در گیم پلی بازی روبلاکس بازیکنان قادر هستند که به خرید، فروش و ساخت یکسری آیتم‌های مجازی بپردازند که از آن‌ها می‌توان برای تزئین کاراکترهای مجازی در قالب آواتار (Avatar) این کاراکترها استفاده کرد. لباس‌ها در بازی Roblox می‌توانند توسط همه افراد خریداری شوند؛ اما تنها بازیکنانی که دارای عضویت دائم (Premium) هستند می‌توانند این لباس‌ها را بفروشند.

از سوی دیگر در بازی روبلاکس تنها ادمین‌ها (Administratorها) قادر هستند که به فروش آیتم‌های تزئینی، اعضای بدن، لوازم (Gearها) و پکیج‌ها بپردازند که این کار را از طریق یک اکانت روبلاکس رسمی انجام می‌دهند. علاوه بر این کلاه‌های مجازی و تزئینات در بازی Roblox توسط عده محدودی از کاربران با تجربه قبلی نیز می‌توانند منتشر شوند. تعدادی فرد در بازی روبلاکس حضور دارند که به شکل تمام وقت به طراحی آیتم‌ها می‌پردازند و جا دارد اشاره کنیم که مهمترین طراحان آیتم در این بازی بیش از 100 هزار دلار در سال از طریق فروش آیتم‌ها سود می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Brawlhalla

آیتم‌هایی که در بازی Roblox دارای برچسب نسخه Limited Edition هستند تنها می‌توانند توسط کاربران با عضویت دائم (Premium) مورد معامله قرار بگیرند. نکته مهم دیگری که در بررسی بازی Roblox باید به آن اشاره کنیم ارز مجازی این بازی است که روباکس (Robux) نام دارد و کاربران از طریق آن قادر هستند که به خریداری آیتم‌های مختلف بپردازند. بازیکنان در بازی روبلاکس قادر هستند که با ارز واقعی ارز مجازی روباکس را خریداری کنند.

در بازی روبلاکس همچنین به کاربرهایی که دارای عضویت دائم هستند به شکل دوره‌ای کمک هزینه نیز تعلق می‌گیرد. علاوه بر این کاربران در بازی Roblox قادر به تولید و معامله محتوای مجازی با همدیگر نیز هستند که از این طریق هم می‌توانند روباکس دریافت کنند. نهایتا روباکسی که در این بازی از طریق فروش محتوای تولید شده توسط کاربران دریافت می‌شود را می‌توان از طریق وب سایت معامله سازندگان (Developer Exchange System) تبدیل به ارز واقعی کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های چند نفره در اندروید

جا دارد اشاره کنیم که بازی روبلاکس به شکل رسمی در سال 2006 منتشر شد، اما نسخه بتا این بازی دو سال پیش و در سال 2004 عرضه شد. می‌توان‌ گفت نقطه قوت اصلی بازی روبلاکس آن است که به کاربران خود اجازه می‌دهد هزاران بازی ویدیویی ساخته شده رایگان توسط کاربران دیگر را تجربه کنند.

تاکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال در بازی Roblox ثبت نام کرده‌اند که این بازی را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ساخت و اشتراک بازی در طول تاریخ گیمینگ تبدیل کرده است. اگر وب سایت رسمی بازی روبلاکس را از نظر بگذرانیم متوجه خواهیم شد که از سال 2008 تاکنون این عنوان حدود 28 میلیارد ساعت بازی شده است و به شکل ماهیانه 1.2 میلیارد ساعت تجربه شده و در دوره اوجش 2.7 میلیون نفر کاربر به شکل همزمان آن را بازی کرده‌اند. در واقع به زبان ساده بازی روبلاکس یکی از محبوب‌ترین عناوین گیمینگ دهه اخیر محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *