اصطلاحات عکاسی, عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

اصطلاحات مهم عکاسی با موبایل را بشناسید

اصطلاحات مهم عکاسی با موبایل

پیشرفت سریع فناوری در دنیای دیجیتال در زمینه دوربین‌ها نیز تاثیرگذار بود و پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، می‌توانیم گوشی‌هایی با دوربین خوب در اختیار داشته باشیم. در عکاسی موبایل نیز اصطلاحاتی وجود دارد که با شناخت آنها می توانید بصورت حرفه ای تری فعالیت کنید. اگر می خواهید اصطلاحات مهم عکاسی با موبایل را یاد بگیرید ، این مطلب را از دست ندهید.

آموزش اصطلاحات مهم عکاسی با موبایل

مگاپیکسل (MP)

این به احتمال زیاد اولین چیزی است که صحبت از دوربین‌ اصطلاحات دوربین‌های موبایل می‌شود در ذهن مردم می‌آید. این کلمه مخفف میلیون‌ها پیکسل است. یک تصویر از واحد‌های کوچکی تشکیل شده‌ است که پیکسل نامیده می‌شود(1 مگاپیکسل یعنی یک میلیون پیکسل). هرچه تعداد مگاپیکسل یک دوربین  بیشتر باشد، دوربین می‌تواند تصویر بهتری تولید کند.

دیافراگم (f/stop)

دیافراگم یک دریچه است که درون دوربین قرار دارد. در حالی که مردمک چشم ما مقدار نوری که می‌تواند وارد چشم ما شود را کنترل می‌کند، دیافراگم همین وظیفه را در لنز و دوربین بر عهده دارد. این مقدار به صورت f/1.5، f/2.4 یا … نشان داده می‌شود. مقدار پایین‌تر دیافراگم به معنای این است که نور بیشتری می‌تواند وارد لنز شود.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از ماه که باید بدانید

تثبیت کننده تصویر اپتیکال

مورد بعدی که باید از اصطلاحات دوربین‌های موبایل بدانید تثبیت کننده تصویر است، عناصر لنز هنگام عکاسی ممکن است حرکت کننده یا تکان بخورند که باعث می‌شود یک تصویر تار شود یا خراب شود، این ویژگی از ژیروسکوب برای تشخیص نحوه حرکت دادن عناصر لنز هنگام لرزش دوربین کمک می‌گیرد. عکاسی یا فیلم برداری در شرایط کم نور، هنگامی که این ویژگی را در اختیار داشته باشید ممکن است بسیار به شما کمک کند.

سرعت شاتر

سرعت شاتر به کنترل کردن روشنایی یک تصویر کمک می‌کند. زمانی که سرعت شاتر شما پایین باشد می‌‌توانید تصاویر روشن‌تری دریافت کنید، این ویژگی مخصوصا زمانی کارآمد است که شما در مکانی می‌خواهید عکاسی کنید که نور کمتری نسبت به شرایط عادی دارید.

این مطلب را هم ببینید
منظره یاب در عکاسی چه وسیله ای است؟

ایزو

حساسیتی که دوربین شما به نور دارد به عنوان ایزو شناخته می‌شود، شما با استفاده از ایزو می‌توانید حتی در شرایط کم نور نیز با کمک این ویژگی تصاویر خوبی ثبت کنید. درجه بندی حساسیت تصویر برای دوربین‌ها به عنوان ایزو شناخته می‌شود که مخفف International Standards Organization است که به معنی سازمان استاندارد بین‌المللی است.

فلاش

زمانی که شرایط به خوبی نورپردازی شده‌اند، همه تلفن‌های همراه می‌توانند تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کنند. اما زمان عکاسی در شرایط کم نور، بسیاری از دوربین‌ها شکست می‌خورند، در چنین شرایطی مزیت استفاده از فلاش خودش را نشان می‌دهد.

دو نوع فلاش در دسترس قرار دارند که با نام‌های LED و True Tone LED شناخته می‌شوند. اولی همان است که در بیشتر گوشی‌های اقتصادی و میان رده قرار دارد. True Tone LED یک ترکیب از LEDهای سفید و کهربایی است که اغلب در تلفن‌های رده بالا و پرچمدار استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *