آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی زیر باران

عکاسی زیر باران

یکی از بهترین سناریوها برای یک عکاس ، عکاسی در هوای بارانی است. برای عکاسی زیر باران نیاز است تا نکات و ترفندهایی که در این بخش آموزش می دهیم را به خوبی یاد بگیرید.

ترفندهای عکاسی زیر باران

مراقبت از تجهیزات

با استفاده از وسایل عکاسی که به خوبی آماده شده‌اند شما و دوربین تان می‌توانید زیر باران و یا هر شرایط آب و هوایی عکاسی کنید و زمانی که همه در حال برگشتن به خانه هستند، بیشترین استفاده را از شرایط ببرید. بهتر است از خودتان و تجهیزاتی که دارید مراقبت کنید و چند وسیله وجود دارد که قبل از خروج از منزل باید آماده کنید.

لایه‌بندی تصاویر

مثل هوای مه‌آلود، هوای بارانی هم باعث کاهش دید شما خواهد شد. وقتی که ارتفاع ابرها پائین است، زمانی که رطوبت هوا خیلی بالا است و یا زمانی که قرار است باران شدیدی شروع به بارش کند یا بارش آن تمام شده است، شاهد این اتفاق باشید. این بدین معنی است که دید شما به دلیل رطوبت زیاد محدود خواهد بود و نمی‌توانید نزدیکی خودتان را هم ببینید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از زاویه بالا برای افراد مبتدی

آبشارها

بدون شک آبشارها در زمان بارش باران در زیباترین حالت خودشان هستند. به همین خاطر در زمان بارش باران یکی از بهترین لوکیشن‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. علاوه بر اینکه در زمان بارش باران آبشارها بیشترین جریان ممکن را دارند و خیلی جذاب به نظر می‌رسند، هوای ابری به نوردهی شما نیز کمک می‌کند. در شرایط ابری هایلایت‌های تصویر کاملا خنثی هستند و قسمت‌های سایه هم جزئیات خیلی زیادی را در خود جای می‌دهند. استفاده از فیلتر پلاریزه هم فکر خوبی است. این فیلتر می‌تواند هرگونه بازتاب سطحی را از بین ببرد و رنگ‌های طبیعی را تقویت کند.

قطرات آب

هیچ عکسی زیباتر از یک عکس کلوزآپ از یک قطره آب روی برگ‌ها، گل‌ها و یا گیاهان نیست. علاوه بر این، برای عکاسی از قطرات آب زیر باران نیازی نیست که خیلی از خانه‌ی خودتان دور شوید و می‌توانید این کار را حتی در باغچه‌ی داخل حیاط خودتان هم انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از آتش فشان

هر نوع برگ یا پوشش سبزی که داخل باغچه یا پارک محل شما وجود داشته باشد می‌تواند برای این ایده مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل اینکه تمرکز ما روی مقیاس‌های کوچک است، محیط اطراف به ندرت داخل عکس قرار می‌گیرد و به همین دلیل، اهمیت چندانی هم ندارد. از یک لنز ماکرو برای ثبت بازتاب‌های داخل قطرات آب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *