بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Samorost 3

بازی Samorost 3

کمپانی Amanita Design ، بازی ‌های خوش‌ساختی مثل Machinarium و Botanicula را در کارنامه خود ثبت کرده است. آخرین ساخته این مجموعه بازی Samorost 3 می باشد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

بازی Samorost 3

همان‌طور که از حضور عدد سه در  اسم بازی قابل حدس است، Samorost 3  سومین قسمت از سری بازی به همین نام است. اگر بازی‌های قبلی این سری را امتحان نکرده باشید هم مشکلی پیش نمی‌آید چون خط داستانی بازی‌ها ارتباط خاصی ندارد؛ البته نمی‌توانیم این مسئله را ندیده بگیریم که قطعا تجربه‌ی یک سری کامل لذت‌بخش‌تر است. قسمت اول سری Samorost  برای موبایل منتشر نشده و فقط بازی دوم و سوم برای بازیکنان موبایل در دسترس است.

این بازی در سبک سبک اشاره و کلیک یا همان «Point and Click» طراحی شده و با داستان ساده و فانتزی‌اش شما را به یک ماجراجویی جذاب دعوت می‌کند. داستان از این قرار است که کاراکتر اصلی بازی که موجود بامزه‌ای به نام Gnome است، یک فلوت کنار خانه‌اش پیدا می‌کند و در جست و جو برای سر در آوردن از داستان این فلوت به کتاب قدیمی‌ای که در خانه‌اش دارد مراجعه می‌کند. در کتاب نوشته شده که این فلوت متعلق به دنیای آسمان‌هاست و با داشتن توانایی‌های عجیبی مثل احضار روح و تلپورت به سیاره‌های دیگر، کمک می‌کند تا تعادل سیارات حفظ بشود. Gnome برای حفظ تعادل دنیا و برای پاسخ دادن به کنجکاوی درونی‌اش دست به ماجراجویی می‌زند؛ یک سفینه‌ی پرنده می‌سازد و به سیارات دیگر سفر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Shadow Fight Arena

۹ سیاره در بازی وجود دارند که ظواهر عجیبی دارند، مثلا یکی از سیاره‌ها  از دور شبیه ریشه‌های در هم تنیده درخت است! هرکدام از این سیارات با مشکلاتی درگیر شده اند و دیگر همه‌چیز به خوبی سابق پیش نمی‌رود. برای پیش بردن ماجراجویی Gnome و تکمیل کردن داستان بازی باید مشکلات این سیاره‌ها را حل کنید.

پازل‌های بازی Samorost 3 کمی متفاوت‌تر از سایر پازل‌هایی است که در بازی‌های ماجراجویی دیده‌اید و چندان به منطق شما تکیه نمی‌کند. در بازی هیچ دیالوگی بین شخصیت‌ها  اتفاق نمی‌افتد بنابراین برای حل کردن پازل‌ها باید ابتدا با مشاهده‌ی دقیق،‌ قوانین هر سیاره را یاد بگیرید و بعد با توجه به آن پازل را حل کنید. همین مسئله شما را سوق می‌دهد تا خلاقیت به خرج بدهید و خارج از چهرچوب فکر کنید.

این مطلب را هم ببینید
توضیحاتی در مورد بازی plan 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *