مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت اینترنت

بهترین ابزارهای تست سرعت اینترنت

امروزه اینترنت نقش مهمی در زندگی همه ما دارد. بخش عمده ای از امور روزمره خود را بوسیله این فناوری انجام می دهیم. پس می توان گفت که داشتن اینترنت پرسرعت می تواند در بهبود عملکرد ما در انجام این کارها موثر باشد. در این بخش قصد داریم بهترین ابزارهای تست سرعت اینترنت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین ابزارهای تست سرعت اینترنت

SpeedOF.Me

این ابزار حجم کمی دارد و به ‌منظور ارزیابی دقیق، روش‌های خاصی دنبال می‌کند. SpeedOF.Me با درخواست دانلود فایل‌های بزرگ، سعی می‌کند سرعت دقیق اینترنت را ثبت کند. این آزمایش به ‌‌طور ‌واقعی با اطلاعات مربوط به دانلود، آپلود، وقفه و… به ‌روز می‌شود. حتی سایر اطلاعات همانند آدرس IP و محل سرور را هم نمایش می‌دهد. همچنین، کاربران بخش مربوط به تاریخچه را هم مشاهده خواهند کرد که به‌راحتی باعث می‌شود به تمام سوابق دسترسی پیدا کنند. بد نیست بدانید امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در فیسبوک و توییتر هم به‌راحتی وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین افزونه های گوگل کروم ، تبدیل به یک کاربر حرفه ای شوید

TestMy.Net

اگر به‌ دنبال آزمایش خاصی هستید که بتواند داده‌های بیشتری درمقایسه ‌با سایر آزمایش‌ها نمایش دهد، TestMy.net می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. با شروع کار، گزینه‌هایی مبنی‌بر آزمایش سرعت دانلود، آپلود، ترکیب یا فقط زمان تأخیر خواهید داشت. هر آنچه به آن علاقه‌مند هستید، انتخاب کنید تا آزمایش به‌ طور ‌خودکار آغاز شود. سپس نمودار دقیقی از شیوه‌ی عملکرد برایتان تهیه خواهد شد.

SpeedTest.net

یکی از ابزارهای برتر تست سرعت اینترنت را می‌توان Speedtest.net دانست که عملکرد بسیار خوبی دارد. فناوری‌ای که این ابزار به‌کار می‌گیرد، هوشمند و کاملا سریع است. در‌حقیقت، Speedtest.net می‌تواند نزدیک‌ترین سرور را تشخیص دهد و پس ‌از ‌آن، آزمایش کاملی انجام دهد و اطلاعات مربوط به دانلود و هرگونه وقفه را ارزیابی کند. بعد از هر آزمایش، می‌توانید نظرسنجی را تکمیل کنید و به سؤالات مرتبط جواب دهید. این مسئله باعث می‌شود این ابزار بتواند پایگاه داده کاملی ایجاد کند.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ Zbook Studio G8 اچ پی رونمایی شد

Google Fiber Speedtest

هر فردی می‌تواند از Google Fiber Speedtest استفاده کند و از ‌آنجا که گوگل در حال انجام کار است، جای تعجب ندارد آین آزمایش دقیق و کارآمد باشد. در‌حقیقت، باید بگوییم آزمایش گوگل یکی از آزمایش‌های سریع‌ سرعت اینترنت است که تاکنون امتحان کرده‌ایم. در گوشه‌ی سمت راست قسمت بالا، اعلام خواهد شد به کدام سرور متصل خواهید شد. گزینه‌ی Learn More می‌گوید با Google Fiber تا چه سرعتی را می‌توانید انتظار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *