مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین ابزارهای ساخت آیکون

بهترین ابزارهای ساخت آیکون

آیا تا به حال پیش آمده است که بخواهید آیکون های اختصاصی خودتان را طراحی کنید، اما ندانید که دقیقا باید از کجا شروع کرد؟ نرم افزارها و وبسایت های مختلفی به منظور طراحی و ساخت آیکون ارائه شده اند که با توجه به تنوع این ابزارها ، انتخاب بهترین گزینه برای کاربران دشوار است. از این رو در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین ابزارهای ساخت آیکون بپردازیم.

بهترین ابزارهای ساخت آیکون را بشناسید

MakeAppIcon

این ابزار یک سرویس آنلاین طراحی آیکون است که از تمام فرمت های مورد نیاز iOS و اندروید پشتیبانی می کند. نحوه استفاده از این سایت بسیار آسان است بعد از اینکه وارد سایت شدید با صفحه ای مانند زیر روبرو خواهید شد. روی Choose File کلیک کنید و عکسی که می خواهید برای ساخت آیکون از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. برنامه شروع به پردازش می کند و عکس را تغییر اندازه می دهد.

حالا برای دانلود آیکون خود باید آدرس ایمیل تان را وارد کنید. همانطور که ملاحظه می فرمایید در قسمت پایین صفحه شما می توانید پیش نمایش آیکون اندروید و آیفون خود را مشاهده بفرایید.

ICO Convert

یک ابزار آنلاین طراحی آیکون و آیکون ساز که می توانید با استفاده از آن از تصاویر PNG و JPG خود آیکن بسازید. شما فقط باید عکس مورد نظر خود را آپلود کنید، تغییر اندازه و برش بزنید، به شکلی که دوست دارید تبدیل کنید و سایه اضافه کنید و آن را به عنوان آیکون ویندوز یا تصویر PNG ذخیره کنید. برای طراحی آیکون وارد سایت شوید و روی دکمه Browse کلیک کنید در اینجا عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Upload را کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر گرافیک پیش فرض در ویندوز

در مرحله دوم شما می توانید با درگ کردن قسمت خاصی از عکس خود را انتخاب کنید. در مرحله سوم شما می توانید آیکن خود را بر اساس استایلی خاص ایجاد کنید به طور مثال با انتخاب استایل قلب آیکن شما به شکل قلب در خواهد آمد. این مرحله اختیاری است و در صورتی که از این مرحله استفاده نکنید آیکن شما به شکل مربع در نظر گرفته خواهد شد.

در مرحله چهارم شما باید گزینه ICO For Windows را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید شما با استفاده از این سرویس آنلاین می توانید برای ویندوز ۷، ۸، ویستا و اکس پی آیکون طراحی کنید. و در آخر شما باید دکمه Convert ICO را برای تبدیل عکس به آیکون انتخاب کنید بعد از کانورت برای شما دو لینک ظاهر خواهد شد برای دانلود آیکن خود روی Download Your Icon کلیک کنید.

سایت Pic2Icon

یک ابزار عالی که به کمک آن می توانید آیکون ها را برای اندروید، کامپیوتر ویندوز، گوشی های هوشمند و وب سایت ها ایجاد کنید. کار با این سرویس بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید آیکون های جذابی ایجاد کنید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی لپ تاپ ام اس آی Katana GF66 11UE

Icon Maker

یک سایت دیگر برای ساخت آیکون که گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. بعد از اینکه وارد سایت شدید یک سری مراحل را پیش روی خود می بینید. از آیکون های موجود یکی را انتخاب کنید.

بهترین ابزارهای ساخت آیکون

اندازه و رنگ آیکون و نقطه کلیک کردن آیکون را مشخص کنید. متن آیکون را وارد کنید و سری بعدی مراحل را نیز انجام دهید در نهایت روی دکمه Generate کلیک کنید. نقطه ضعف این سرویس آن است که از زبان فارسی پشتیبانی نکرده و فقط برای ساخت آیکون هایی با متون انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

X-Icon Editor

یکی از برنامه های HTML5 مبتنی بر Canvas که به شما اجازه می دهد آیکون های رزولوشن بالا بسازید این برنامه با IE9 به بالا کار می کند. در قسمت Import عکس مورد نظر خود را وارد کنید و با استفاده از پنل ابزار شروع به ویرایش عکس کنید با انتخاب دکمه Preview پیش نمایش آیکون را مشاهده کنید و با انتخاب دکمه Export آیکونی که ساخته اید را اکسپورت کنید و برای سایت، پوشه سیستم عامل و.. استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *