مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم

افزونه های امنیتی گوگل کروم

امروزه کروم یکی از محبوب ترین مرورگرها در دنیا محسوب می شود و کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. مرورگر کروم طراحی منظم و سرعت بالایی دارد و از همه مهم تر امن می باشد. موضوع امنیت بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که اینترنت دیگر تنها ابزاری برای سرگرمی و تفریح نیست. اتصال به اینترنت مانند بهره‌مندی از شبکه‌ی برق و لوله‌کشی آب‌ و فاضلاب، به نیاز روزمره و حیاتی مردم تبدیل شده است. از این رو در این بخش می خواهیم بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم را بشناسید

AdGuard AdBlocker

AdGuard را می‌توان بهترین ابزار جامع مسدودسازی برای افرادی دانست که قصد نصب و استفاده از افزونه‌های متعدد را ندارند.یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی افزونه‌ی AdGuard، مسدودسازی معدن‌کاوی رمزارز است. برخی وب‌سایت‌های مخرب می‌توانند از قدرت پردازشی پردازنده‌ی شما برای معدن‌کاوی رمزارز سوءاستفاده کرده و در زمان مرور صفحه، فشار بالایی به پردازنده وارد کنند. برخی از وب‌سایت‌ها این اقدام خود را به‌عنوان روشی برای کسب درآمد به کاربر اعلام می‌کنند، اما اغلب آن‌ها، بدون اطلاع‌رسانی به کاربر، به‌نوعی قدرت پردازشی او را می‌دزدند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش انتقال فایل از گوشی اندروید به کامپیوتر مک

HTTPS Everywhere

HTTPS Everywhere به صورت خودکار هزاران سایت را از HTTP به نسخه HTTPS که امن تر است تبدیل می کند. البته این روش همیشه کار نمی کند. برای سایت های کوچک تر بدون گواهی های SSL، یک خطای حریم خصوصی مشاهده خواهید کرد که در آن صورت می بایست افزونه را فقط برای آن سایت غیرفعال کنید. با این کار شما در مورد ایمنی خود ریسک می کنید، اما فقط به این خاطر که یک صفحه جایگزین رمزنگاری شده ندارد نمی توان گفت که لزوما پرمخاطره است.

Anti Miner

افزونه‌ی Anti Miner رابط کاربری ساده‌ای دارد. کاربر در بخشی از آن می‌تواند یک فهرست سفید از وب‌سایت‌ها ایجاد کند و اجازه‌ی معدن‌کاوی محدود را به آن‌ها بدهد. این افزونه جلوی سرقت قدرت پردازشی و حافظه‌ی رم شما برای معدن‌کاوی رمزارز را می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم سرعت فن لپ تاپ در ویندوز

Ghostery

افزونه‌ی Ghostery عملکردی عالی در مسدودسازی ردیاب‌های اینترنتی دارد که به‌دنبال شناسایی موقعیت مکانی کاربر و وب‌سایت‌های مرورشده‌ی قبلی و بعدی هستند. این ردیاب‌ها، فعالیت کاربر را رصد می‌کنند تا تبلیغات شخصی‌سازی شده‌ای برای او نمایش دهند. بسیاری از کاربران تمایلی به ارائه‌ی اطلاعات مذکور به وب‌سایت‌ها ندارند.

NoScript

افزونه‌ی NoScript تمامی کدهای جاوااسکریپت و فلش و جاوا را در وب‌سایت‌ها مسدود می‌کند و بدون اجازه‌ی کاربر، اجرای آن‌ها ممکن نخواهد بود. پیاده‌سازی اولیه‌ی آن نیاز به کمی زمان دارد تا اسکریپت‌ها در وب‌سایت‌های مورد تأیید شما به‌راحتی اجرا شوند. استفاده از چنین افزونه‌هایی برای رسیدن به حداکثر امنیت دربرابر مجرمان سایبری پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *