مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه های کروم برای جلوگیری از حواس پرتی

بهترین افزونه های کروم برای جلوگیری از حواس پرتی

مرورگر گوگل کروم که برای پلتفرم‌های مختلف موجود بوده، قابلیت‌های جذابی را ارایه می‌دهد. پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، یکی از این قابلیت‌های جذاب محسوب شده که توسط آن، توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اینترنت سرشار از اطلاعات متفاوت است و می‌تواند در کنار سرگرم کردن شما، بازده‌ ذهنی شما را هم به مقدار زیادی پایین بیاورد. در این بخش قصد داریم بهترین افزونه های کروم برای جلوگیری از حواس پرتی که در زمان دورکاری به شدت برایتان کاربردی خواهند بود را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین افزونه های کروم برای جلوگیری از حواس پرتی در زمان دورکاری

Unweb

زمانی تبلیغات مهم‌ترین عوامل پرت کننده حواس کاربران اینترنت بودند. اما حالا کار به جایی رسیده که بعضی وبسایت‌ها خودشان به تنهایی می‌توانند تمرکز شما را بر هم بزنند. به طور مثال فید اخبارشان را برجسته کنند و دائما ویدیوهایی به شما پیشنهاد کنند تا از هدف اصلی‌تان دور بمانید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن Gboard در موبایل

خوشبختانه افزونه رایگان Unweb جلوی عوامل مزاحم وبسایت‌ها را برایتان می‌گیرد. به طور مثال فرض کنید وارد توییتر شده‌اید که کاربری را جستجو کرده یا یک توییت قدیمی را چک کنید. اما توییتر با نمایش توییت‌های مرتبط، انواع نوتیفیکیشن یا افرادی که شاید دوست داشته باشید فالو کنید مدام حواستان را از موضوع اصلی پرت کند.

Intention

افزونه Intention اجازه نمی‌دهد که وقتتان را با وبگردی تلف کنید. به عبارت بهتر، این افزونه برای جلوگیری از اتلاف وقت در وبسایت‌هایی مثل یوتیوب و توییتر و فیسبوک طراحی شده که ذاتا اعتیادآورند و با حضور در آن‌ها متوجه گذشت زمان نمی‌شوید.

عملکرد افزونه به این صورت است که وقتی بخواهید وارد یکی از این سایت‌های به اصطلاح «وقت تلف کن» شوید، در حالی که سایت در پس‌زمینه بارگذاری می‌شود با یک پیام به شما هشدار می‌دهد که خیلی روی آن وقت نگذارید. در صورتی که تحت هر شرایطی بخواهید سایت را باز کنید هم افزونه به شما مهلت 1، 5 یا 15 دقیقه‌ای برای این کار می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Legion Slim 7 لنوو رونمایی شد

Tab Limiter

یکی از دلایل به هم ریختن تمرکز هنگام مرور وب، باز بودن تب‌های متعدد است. افزونه Tab Limiter با نصب در مرورگر اجازه می‌دهد که فقط «تعداد محدودی» از تب‌ها را در مرورگر باز کنید.

اگر بخواهید از این محدودیت عبور کنید، Tab Limiter با یک پیام هشدار به شما یادآوری می‌کند که خودتان این محدودیت‌ را اعمال کرده‌اید. در کل اگر دستتان به باز کردن تب‌های متعدد عادت کرده، شاید Tab Limiter بتواند جلوی چنین عادتی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *