مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های اسکرین شات برای موبایل

بهترین اپلیکیشن های اسکرین شات برای موبایل

توانایی اسکرین شات گرفتن از ویژگی‌های ناب تلفن های هوشمند است؛ شما می توانید فقط با فشار چند دکمه به راحتی تصویری واقعی از صفحه نمایش بگیرید که می‌تواند برای بعضی کارها استفاده شود. در این مقاله می توانید با بهترین اپلیکیشن های اسکرین شات برای موبایل آشنا شوید.

اسکرین شات گرفتن از گوشی سامسونگ

گوشی ساموسنگ برخلاف آیفون، سازنده های مختلفی برای سخت افزارهای خود دارد. بنابریان از یک مدل گوشی به مدل دیگر، اسکرین شات گرفتن در اندروید مختلف میشود. اما در اکثر گوشیهای سامسونگ، کلیدهای ترکیبی برای اسکرین شات دکمه پاور و دکمه صدا کم کن (دکمه پایینی صدای گوشی) هست.اگرهم دکمه خانه (home) گوشی فیزیکی باشد ممکن است کلید های ترکیبی اسکرین شات دکمه خانه و دکمه پاور باشد.

برخی از گوشی های سامسونگ یک منوی تنظیمات سریع برای اسکرین شات گرفتن دارد. اگر گوشی دستیار گوگل یا Bixby دارد با دستور صوتی از دستیار صوتی گوشی بخواهید که برایتان اسکرین شات بگیرد. اسکرین شات در اندروید 10 سامسونگ، البته برخی از گوشی های آن به این صورت است که دستتان را به صورت صاف (مثل وقتی میخواهید کاراته بزنید) یک سمت صفحه نمایش بگذارید و به سمت دیگر بکشید.

نحوه اسکرین شات گرفتن از گوشی هواوی

نحوه اسکرین شات گرفتن از گوشی هواوی تقریبا شبیه نحوه اسکرین شات تمام گوشی های اندروید ست. دکمه های اسکرین شات هواوی فشردن همزمان دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا است. البته در گوشی های جدید هواوی با فعال سازی قابلیت اسکرین شات از منوی تنظیمات میتوانید با زدن دو ضربه روی صفحه از آن اسکرین شات بگیرید.

اسکرین شات گرفتن از گوشی گوگل پیکسل

اسکرین شات گرفتن در گوشی های گوگل پیکسل یکی از راحت ترین تکنیک گرفتن اسکرین شات در گوشی است. به این صورت که دکمه home را میزنید و خیلی سریع گزینه اسکرین شات گرفتن را انتخاب میکنید. به همین سادگی و راحتی! اسکرین شاتها هم در گالری تصاویر ذخیره میشود و میتوانید همانند تصاویر دیگر و یا با برنامه های ادیت عکس، آنها را ویرایش کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گلکسی بوک فلکس 2 سامسونگ معرفی شد

بهترین اپلیکیشن های اسکرین شات برای موبایل را بشناسید

LongShot

LongShot یک اپلیکیشن قدرتمند برای اندروید است که می‌توانید برای ساختن اسکرین‌شات‌های اسکرولی و طولانی از آن استفاده کنید. در واقع بهترین برنامه های موجود برای گرفتن اسکرین شات بلند است. این برنامه دارای امکانات اصلی زیر است:

  • ابزار دوخت که به شما امکان می‌دهد چندین اسکرین‌شات را به هم وصل کنید و یک عکس طولانی درست کنید.
  • ابزاری که می‌تواند به‌طور خودکار از صفحات طولانی وب عکس بگیرد.
  • ابزاری شناور که به سرعت و به‌طور متوالی چند اسکرین شات می‌گیرد.

اگر می‌خواهید از یک صفحه کامل وب اسکرین شات بگیرید، فقط به پایین صفحه بروید. بدون هیچ اقدام دیگری عکس گرفته می‌شود. همچنین برای شخصی‌سازی بیشتر می‌توانید نقاط شروع و پایان مورد نظرتان را مشخص کنید. هیچ محدودیتی در تعداد اسکرین‌شات‌هایی که می توانید به هم وصل کنید وجود ندارد.

LongShot تمام تصاویر خود را با فرمت Lossless ضبط می‌کند. هرگونه ماتی احتمالی که هنگام اشتراک‌گذاری تصویر با سایر برنامه‌ها مشاهده می‌کنید، ناشی از فشرده‌سازی تصویر در انتهای کار است. این برنامه رایگان است و حاوی هیچ‌گونه علامت چاپی نیست.

Web Scroll Capture

صرفا با توجه به نام برنامه Web Scroll Capture به سادگی متوجه می‌شوید که به‌عنوان یکی از برنامه های اسکرین شات برای اندروید چه کاری انجام می‌دهد. این برنامه می‌تواند از قطعه‌ای از صفحات وب که حاوی موضوع جذابی هستند عکس بگیرد تا مطالب آن را به‌صورت آفلاین مطالعه کنید.

همچنین این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد صفحات وب را دانلود کنید؛ در نتیجه می‌توانید مطالب موجود در یک صفحه وب را نگهداری کنید و بعدا مطالعه کنید. هر دو ویژگی علی‌الخصوص برای افراد در حال حرکت که همزمان امکان برقراری ارتباط اینترنتی فعال را ندارند مفید است. از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به تبدیل اسکرین‌شات‌های اسکرولی صفحات وب به پی‌دی‌اف اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایت ‌های ادیت آنلاین عکس

اگرچه نام این نرم افزار اسکرین شات اندروید القا می‌کند عملکرد آن منحصر به صفحات وب است، به این معنی که باید فقط در بالای یک مرورگر وب کار کند، اما درواقع Web Scroll Capture دامنه گسترده‌تری دارد که در صورت نیاز می‌تواند در قسمت‌های مختلف فضای اندروید نیز به کار آید. اگر قصد دانلود این برنامه اسکرین شات اندروید را دارید از لینک زیر استفاده کنید.

Stitch and Share

Stitch and Share یک دیگر از برنامه های اسکرین شات برای اندروید است که قابلیت تصویربرداری طولانی در حد نیاز کاربر را به او می‌دهد. اما برخلاف برنامه‌های دیگر، Stitch and Share در فروشگاه Google Play موجود نیست و این موضوع آن را به یک اپلیکیشن Sideloading تبدیل کرده است؛ این به معنی بارگیری برنامه به فرمت APK از اینترنت است تا به صورت دستی روی گوشی اندرویدی نصب شود.

اپلیکیشن Stitch and Share، مانند LongShot عملکرد مشابهی را برای گرفتن عکس‌ها به صورت فریم به فریم و دوختن آن‌ها در کنار یکدیگر دارد. نتیجه یک اسکرین‌شات طولانی است که برای دیدن کل محتوای آن لازم است اسکرول کنید. از دیگر ویژگی‌های LongShot می‌توان به امکان ویرایش اشاره کرد. خروجی این اپلیکیشن می‌تواند به صورت عکس یا لینک برای دیگران ارسال شود. همچنین برنامه LongShot سریع و راحت است. اگر این نرم افزار اسکرین شات اندروید را می‌خواهید، از لینک زیر برای دانلود آن اقدام کنید.

Scroll Capture

Scroll Capture برنامه شگفت‌انگیز دیگری برای گوشی‌های اندروید است که اسکرین‌شات اسکرولی ایجاد می‌کند. پس از نصب، گرفتن یک اسکرین شات به آسانی ضربه زدن روی «نماد ضبط» برنامه است تا با این اشاره، نرم افزار Scroll Capture کار خودش را انجام دهد. برای دانلود این نرم افزار عکس گرفتن از صفحه موبایل اندروید از لینک زیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *