بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های انحصاری Xbox One بر اساس امتیاز متاکریتیک

بهترین بازی های انحصاری Xbox One بر اساس امتیاز متاکریتیک

کنسول ایکس باکس وان در ابتدای نسل هشتم (یعنی در سال 2013) شروع چندان خوبی نداشت و به نوعی زیر سایه کنسول پلی استیشن 4 قرار گرفت، اما رفته‌رفته توانست جایگاه خود را در بین گیمرها به دست آورد. بازی های زیادی مخصوص این کنسول طراحی و ارائه شده اند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین بازی های انحصاری Xbox One بر اساس امتیاز متاکریتیک بپردازیم.

بهترین بازی های انحصاری Xbox One بر اساس امتیاز متاکریتیک را بشناسید

Gears of War: Ultimate Edition

در سال 2006 یک بازی جدید در سبک تیراندازی سوم‌شخص برای کنسول Xbox 360 به انتشار رسید که نه‌تنها استانداردهای تازه‌ای را در این سبک پایه‌گذاری کرد، بلکه به نقطه شروعی برای یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای مایکروسافت تبدیل شد. Gears of War با گیم‌پلی اکشن و روایت یک داستان حماسی توانست توجهات زیادی را به خودش جلب کند. استفاده از سیستم کاورگیری در گیم‌پلی بازی نیز به قدری بدیع و نو بود که بعدها، سایر بازی‌ها هم از آن الگوبرداری کردند.

Deep Rock Galactic

در این بازی چهار مبارز مختلف وجود دارند که شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و به تنهایی یا به همراه سایر بازیکن‌ها (حداکثر تا چهار نفر) به جنگ موجودات فضایی بروید. برای این کار انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات مختلف هم در اختیار خواهید داشت. اگر می‌خواهید یک بازی چندنفره را به همراه دوستان خود تجربه کنید و برای ساعت‌ها سرگرم شوید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که روی ایکس باکس وان در اختیار دارید همین Deep Rock Galactic است.

Rare Replay

استودیوی قدیمی ریر (Rare) سرگذشت عجیبی دارد. این استودیو تعدادی از مشهورترین شاهکارهای کلاسیک را برای کنسول‌های نینتندو ساخته است. بازی‌هایی مانند Banjo-Kazooie و Perfect Dark و همچنین Battletoads از ساخته‌های معروف این استودیوی خوشنام هستند. اما پس از دوران درخشانی که این استودیو داشت، تا مدت‌ها خبری از آن شنیده نمی‌شد تا اینکه کمپانی مایکروسافت تصمیم به خرید آن گرفت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال PS4 به لپ تاپ

پس از آن، استودیوی Rare یک بازی به اسم Sea of Thieves برای مایکروسافت ساخت که اگر کمی امتیاز بالاتر از منتقدان می‌گرفت در همین فهرست معرفی‌اش می‌کردیم. اما به جز این بازی، مایکروسافت دست به یک اقدام جالب و تحسین‌برانگیز زد و این اقدام چیزی نبود جز عرضه بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز Rare در قالب یک مجموعه کامل برای کنسول ایکس باکس وان. این مجموعه Rare Replay نام دارد و با اینکه تمام بازی‌های آن قدیمی هستند، اما یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox One به حساب می‌آید.

Halo 5: Guardians

مجموعه هیلو به نوعی اصلی‌ترین فرانچایز کنسول‌های ایکس‌باکس به شمار می‌رود و شخصیت اصلی این مجموعه یعنی مستر چیف، نماد ایکس‌باکس است. وقتی بخواهیم بهترین بازی انحصاری ایکس باکس وان را معرفی کنیم، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن می‌رسد، پنجمین شماره سری هیلو به نام Halo 5: Guardians است. بازیکن‌ها در این بازی می‌توانند دو خط داستانی مرتبط را تجربه کنند که یکی مربوط به مستر چیف و دیگر درباره یک شخصیت جدید به نام فرمانده لوک است. بخش چندنفره بازی Halo 5: Guardians نیز بسیار کامل است و حالت‌های متنوعی را شامل می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
بازی Pathfinder: Kingmaker برای PS4 عرضه شد!

Gears 5

شماره پنجم از مجموعه Gears of War هم در فهرست بهترین بازی انحصاری ایکس باکس وان حضور دارد. این بازی مثل شماره‌های قبلی خود یک گیم‌پلی شوتر سوم‌شخص مبتنی بر کاورگیری را ارائه می‌دهد، اما دو نکته جالب و متفاوت دارد. اول اینکه شخصیت اصلی آن یک زن به نام کیت دیاز است که می‌خواهد از گذشته خودش سر در بیاورد. نکته جالب دوم هم مربوط به طراحی مراحل بازی می‌شود که این‌بار به‌صورت دنیای باز یا Open World هستند. در بخش چندنفره نیز حالت‌های مختلفی چون Horde و PVP وجود دارند که در بازی‌های قبلی هم شاهدشان بودیم. این بار یک حالت PVE جدید به اسم Escape برای بخش چندنفره در نظر گرفته شده که در آن باید به همراه دو نفر دیگر از دوستان خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پایگاه دشمنان فضایی فرار کنید.

Titanfall

بازی Titanfall اولین بار در سال 2014 برای ایکس باکس وان منتشر شد. این بازی المان‌های سبک تیراندازی اول‌شخص و بازی‌هایی مثل Call of Duty: Modern Warfare را با ویژگی‌های جذابی مانند مبارزه کردن با ربات‌های غول‌پیکر ترکیب می‌کرد و یک تجربه چندنفره و آنلاین بی‌نظیر را ارائه می‌داد. گیم‌پلی این بازی به‌قدری اعتیادآور بود که می‌توانستیم ساعت‌ها پای آن بنشینیم و با سایر بازیکن‌ها به رقابت یا همکاری بپردازیم. نقشه‌های بازی طراحی فوق‌العاده‌ای داشتند و سوار شدن تایتان‌های عظیم‌الجثه لذتی وصف‌نشدنی داشت. همه این موارد باعث شدند که Titanfall نمرات بسیار درخشانی از منتقدان دریافت کند و به یکی از بازی های برتر انحصاری ایکس باکس وان از دید متاکریتیک تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *