بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های وسترن

بهترین بازی های وسترن

ژانر وسترن را باید یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های صنعت سینما دانست. به مرور زمان انواع و اقسام فیلم‌های وسترن در زیرژانرهای مختلف مثل وسترن اسپاگتی از راه رسیدند و سرانجام وقتی صنعت بازی شکل گرفت و کم‌کم به نقطه‌ی مطلوبی رسید، پای این سبک به دنیای بازی‌های ویدیویی هم باز شد. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین بازی های وسترن بپردازیم.

بهترین بازی های وسترن را بشناسید

(Wild Arms (1997

ین نقش آفرینی ژاپنی در دنیای فانتزی فیل گایا جریان دارد، اما مناظر و موسیقی بازی به جای دنیای جن و پری، بیشتر نوستالژی غرب وحشی را تداعی می‌کنند. داستان پیچیده بازی حول سه قهرمان جوان به نام «جست و جوگران رویا» روایت می‌شود که باید دنیا را از شر شیاطین رها کنند. نبردهای بازی به شکل مبارزات نوبتی هستند و با دوربین زیبای سه بعدی نمایش داده می‌شوند.

البته Wild Arms در بعضی بخش‌ها فضای وسترنش را فراموش کرده و به ریشه ژاپنی خودش باز می‌گردد، اما در مجموع بازی آن قدر تم غرب وحشی دارد که جایگاه نهم از فهرست 10 بازی وسترن برتر را از آن خودش کند.

(Gun.Smoke (1985

اگر همین الان نام این بازی را در موتورهای جست وجو گر سرچ کنید، اولین چیزی که برایتان یافت می‌شود یک سریال طولانی و قدیمی تلویزیونی است (به این جهت کلمه Game را ضمیمه سرچتان کنید). در این شوتر آرکید خطی و کلاسیک شما به عنوان یک کابوی تنها بازی می‌کنید که تصمیم می‌گیرد از راه خودش قانون را اعمال کرده و دمار از روزگار آدم بدها در آورد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های خنده داری برای کامپیوتر

سیستم شلیک سه جهته، در عین محدودیت برای تیرانداری، کارتان را تا حد زیادی راه می‌اندازد. در ضمن در بازی اسب سواری هم وجود دارد که باعث می‌شود در مقابل حداقل سه آسیب دشمن مقاومت کنید.

Call of Juarez: Gunslinger

آخرین قسمت منتشر شده از این سری شوتر اول شخص، تجربه گیم پلی این فرنچایز را بر خلاف قسمت قبلی به کمال رساند. پروتاگونیست بازی که سایلس گریوز نام دارد یک جایزه بگیر است و شما در خاطراتی که تعریف می‌کند، کنترلش را به عهده گرفته و دشمنانش را یکی پس از دیگری به درک واصل می‌کنید.

هر چند وقت یکبار در مراحل بازی متوجه می شوید که بعضی داستان‌هایی که سایلس تعریف می‌کنند حقیقت ندارند و در بخش‌های خاصی اغراق شده‌اند، به این ترتیب هر بار که خالی بندنی‌هایش رو می‌شود، ساختار و جزئیات مراحل تغییر می‌کنند.

(Red Steel 2 (2010

این شوتر اول شخص با گرافیک سل شید توانست فضای وسترن را به شرق دور منتقل کند. شما باید در یک شهر کهن ژاپنی که فضای غرب وحشی دارد با باند خلافکار «شغال» مبارزه کنید. در بازی ممکن است دست به اسلحه شوید تا دشمنانتان را سوراخ سوراخ کنید، اما (مثل بنده) اکثر مواقع بیخیال کابوی بازی می‌شوید و کاتانا به دست راه و روش سامورایی‌ها را پیش می‌گیرید!

این مطلب را هم ببینید
چرا اندازه پلی استیشن 5 بزرگ‌تر از حد انتظار است؟

قسمت اول Red Steel با تم یاکوزایی برای کنسول Wii منتشر شده بود که به دلیل نواقص ریز و درشت در هدف گیری خیلی مورد استقبال قرار نگرفت، اما در این دنباله سیستم پلاس موشن کنترلر باعث بازخوردهایی به مراتب بهتر شد.

(Sunset Riders (1991

در دهه نود کونامی پادشاه بی‌چون و چرای آرکید‌های Co-op بود و با این اکشن دو بعدی توانست کاری کند که در غرب وحشی حسابی وحشی شوید. این بازی کابویی به شما اجازه می‌داد که از بین 4 جایزه بگیر که به شاتگان یا هفت تیر مجهز بودند، یکی را انتخاب کنید. با کشتن قانون شکنان در مسیر بازی، انواع پاداش‌ها نصیبتان می‌شد. فرقی نمی‌کرد که به عنوان کدام شخصیت بازی می‌کنید، در هر صورت تعداد بی‌نهایتی فشنگ در اختیار داشتید تا هیچ چیزی شما را از ضرباهنگ بالای اکشن بازی جدا نکند.

(Red Dead Redemption (2010

راکستار با Red Dead Revolver چند چشمه از غرب وحشی را به ما نمایش داده بود، اما شاهکارش را در قسمت دوم بازی رو کرد. داستان عمیق بازی حول خیانت پروتاگونیستش جان مارستون روایت می‌شود که از آثار معروف هالیوودی (مخصوصاً فیلم های کلینت ایستوود) اقتباس‌های زیادی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *