مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین تبلت های بازار ایران در سال 1400

بهترین تبلت های بازار ایران در سال 1400

گوشی‌های هوشمند را که کنار بگذاریم، تبلت‌ها تبدیل به یکی از بهترین وسیله‌های حمل و نقل با کارایی یک لپتاپ قدرتمند شده‌اند. خرید تبلت نیز همانند گوشی هوشمند سخت است. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین تبلت های بازار ایران در سال 1400 بپردازیم.

بهترین تبلت های بازار ایران در سال 1400 را بشناسید

هواوی میت پد T8

در بازه‌ی قیمتی کمتر از سه میلیون تومان، اکثر تبلت‌های بازار از نمایشگرهای بی‌کیفیت با پنل TFT و سخت‌افزار فوق‌العاده ضعیف استفاده می‌کنند؛ اما میت پد T8 هواوی جزو تنها مدل‌هایی است که از نمایشگر IPS بهره می‌برد و همین موضوع آن را یک سر و گردن بهتر از رقبایی مثل گلکسی تب A سامسونگ می‌کند. به‌علاوه، میت پد T8 نسخه‌ی به‌روزتری از سیستم‌عامل اندروید را در بطن خود داشته و بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر از گلکسی تب سامسونگ دارد. تنها ایراد میت پد را می‌توانیم نبود سرویس‌های گوگل بدانیم؛ اما با توجه به اینکه بیشترین استفاده از تبلتی در این بازه قیمتی، گشت‌وگذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در کلاس‌های درس آنلاین خواهد بود، مشکلی جدی بابت نبود سرویس‌های گوگل نخواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم

لنوو اسمارت تب M10

اسمارت تب M10 لنوو تقریبا دو سال از عمرش می‌گذرد، ولی اگر می‌خواهید حدود چهار میلیون تومان هزینه کنید؛ بهترین انتخابتان خواهد بود. این تبلت نمایشگری بزرگ و ۱۰٫۱ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD در کنار دو بلندگوی استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس دارد و تبلت خوبی برای گشت‌وگذار در اینترنت و تماشای فیلم یا سریال محسوب می‌شود. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسمارت تب M10 هم با اینکه نمی‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند، ولی مشکلی در استفاده‌های روزمره یا بازی‌های سبک اندرویدی نخواهد داشت. شاید بتوانیم تنها ایراد این تبلت را نسخه‌ی قدیمی اندروید آن بدانیم که ممکن است در آینده برای نصب اپلیکیشن‌های جدید کمی دردسرساز شود.

سامسونگ گلکسی تب A7 مدل ۱۰٫۴ اینچ

به بازه‌ای می‌رسیم که دیگر می‌توانیم سراغ تبلت‌های میان‌رده و به‌روز برویم. گلکسی تب A7 سامسونگ، تبلتی جذاب با قیمتی کمتر از پنج میلیون تومان است که نمایشگری بزرگ و باکیفیت با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل را در کنار چهار بلندگو و تراشه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. به‌علاوه از اندروید ۱۰ با رابط کاربری جذاب سامسونگ One UI استفاده می‌کند. به تمام این‌ها باتری ۷۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را هم اضافه کنید. گلکسی تب A7 سامسونگ دستگاهی عالی با قیمتی مناسب برای پخش انواع محتوای چندرسانه‌ای به‌حساب می‌آید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گیمینگ Alienware m17 R3 رونمایی شد

سامسونگ گلکسی تب A 8.0 مدل 2019 با قلم S Pen

یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف تبلت‌ها، طراحان دیجیتال هستند؛ البته این دسته از افراد معمولا به سراغ برندهای حرفه‌ای مثل وکوم می‌روند، ولی به‌هرحال تبلت‌های مجهز به قلم هم، طرفداران خاص خودشان را دارند. گلکسی تب A 8.0 سامسونگ، تبلتی باریک، سبک و کوچک است که همیشه می‌توانید آن را همراهتان داشته باشید و از قلم S Pen -اش استفاده کنید؛ همان قلمی که در گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی نوت وجود دارد. به جز بحث قلم، از بارزترین ویژگی‌های تبلت گلکسی تب A 8.0 می‌توانیم به نمایشگر ۸ اینچی Full HD، تراشه‌ی هشت هسته‌ای کارآمد و پشتیبانی از سیم‌کارت اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *