اخبار تکنولوژی

معرفی بهترین حافظه های SSD

معرفی بهترین حافظه های SSD

یکی از بخش های مهم هر رایانه، حافظه های SSD می باشند، که توسط برندهای زیادی طراحی و ساخته شده اند. از آنجایی که بسیاری از مخاطبین این گزینه را در رایانه های خود در اولویت قرار می دهند، باید بتوانید آن را در کیفیت و قیمت و کارایی مناسب تهیه کنید. پس برای معرفی بهترین حافظه های SSD بهتر که این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

حافظه SSD

هر روز جهان در حال تغییر و تحول است و جهان امروز با جهان دیروز و فردا متفاوت است. دانشمندان هر روزه در حال طراحی و ارائه بهترین تکنولوژی های روز دنیا هستند. سال ها پیش در چنین روزهایی، فیلسوف، ریاضی دان و تحلیلگری به نام چالرز بابیج، آغاز به طراحی و اختراع ماشینی کرد که برای محاسبات چند جمله ای به کار برده می شد و این دستگاه در اصل نخستین رایانه و کامپیوتری بود که در جهان اختراع شد. به این ترتیب رایانه ها به این شکل در اختیار مردم قرار گرفت و هر روز دانشمندان به روز و جدیدتر، در پیشرفته تر کردن این تکنولوژی تلاش بسیار کردند تا سرانجام رایانه ها را ارائه دادند. به این ترتیب مهم ترین بخش در هر رایانه حافظه های SSD می باشد.

همانطور که ذکر شد، یکی از مهم ترین اجزای هر رایانه حافظه های اس اس دی می باشد که در انواع زیادی طراحی و ساخته شده اند. به این ترتیب در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین حافظه های SSD بپردازیم. حافظه های اس اس دی بهترین گزینه ها برای افزایش سرعت، کارایی و قدرت هر رایانه محسوب می شوند که سرعت بالاتری در خواندن و نوشتن در مقال هارد دیسک ها دارند. این حافظه ها از جدیدترین درایوهای رایانه ای به حساب می آید که در میان مخاطبین از طرفداری زیادی برخوردار است. به این ترتیب می توانید با انواع این حافظه ها آشنا شوید.

معرفی بهترین حافظه های SSD

برای آنکه بتوانید بهترین انواع این محصول را تهیه کنید، باید موارد مهمی را مدنظر قرار دهید. در این صورت است که می توانید متناسب با نیاز خود بهترین انواع حافظه های اس اس ای را تهیه کنید. پس با ما در ادامه همراه باشید. معرفی بهترین حافظه های SSD به صورت زیر است:

این مطلب را هم ببینید
ایرباد اسپرت اپن بوز رونمایی شد

معرفی بهترین حافظه های SSD

حافظه ای که قدرت و سرعت خواندن و نوشتن متوالی داشته باشد

از آنجایی که مهم ترین قابلیت هایی که در حافظه های اس اس ای باید وجود داشته باشد، سرعت و قدرت بالا در خواندن و نوشتن متوالی است، اکثر حافظه های اس اس دی از این قابلیت برخوردار نیستند. به همین دلیل باید محصولی را تهیه کنید که دارای سرعت بالایی در این ویژگی باشد و شما را با مشکل رو به رو نکنید. البته نکته ای که در این رابطه وجود دارد، این که این سرعت های ذکر شده معمولا به همان اندازه تعریف نشده و باید این موضوع را مدنظر قرار دهید.

دارای طول عمر تخمینی باشد

از آنجایی که برای حافظه های اس اس دی طول عمر بر حسب ساعت تخمین زده می شود، باید محصولی را تهیه کنید که از بالاترین حد برخوردار باشد. در این گزینه بهتر بدانید که هر چه میزان گزینه M.T.B.F در درایوهای اس اس دی بالاتر باشد، قابلیت اینکه این درایو عمر بالاتری دارد بیشتر می رود و در نتیجه این حافظه کمتر با خرابی دچار می شود. به این ترتیب این محصول کیفیت و طول عمر بیشتری را دارد.

انواع اس اس دی ها از نظر نوع سلول های حافظه

بهتر بدانید که انواع این حافظه های اس اس دی از نظر سلول های حافظه متفاوت هستند. به این ترتیب این گزینه مهم در تهیه این محصول را باید مدنظر قرار دهید. از آنجایی که در هاردیسک ها این قابلیت ها در انواع کارایی، دوام، انعطاف پذیری و قدرت پذیری یکسان است، در حافظه های اس اس دی این کاملا برعکس عمل می کند. به این ترتیب در ظرفیت این حافظه گزینه های گوناگونی وجود خواهد داشت. این حافظه ها از نظر پارامتر دارای گزینه های زیادی می باشند، که آن ها را متفاوت تر کرده است. پس زمانی که به دنبال معرفی بهترین حافظه های SSD هستید، بهتر به سراغ محصولاتی بروید که همه گزینه های پارامترها را برای شما لیست کرده است. به این ترتیب شما می توانید به آسانی محصول خود را تهیه کنید.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات کامل رندرها و قیمت گلکسی M23 پیش از رونمایی فاش شد

معرفی بهترین حافظه های SSD

عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی

اگر برای کارهای ساده به دنبال حافظه های اس اس دی هستید، بهتر بدانید که می توانید این قابلیت عالی را در یک حد معمولی تهیه کنید. ولی زمانی که برای انجام کارهای پیچیده و دشوارتر می خواهید که یک اس اس دی ایده آل داشته باشید، پس بهتر این را فراموش نکنید که هر چه مقدار IOPS بالاتر برود، در نتیجه برای پایگاه های داده پیچیده تر با اجرای برنامه های حجیم تر مناسب خواهد بود. پس داشتن یک عملکرد تصادفی عالی در خواندن و نوشتن رایانه، در برنامه های پیچیده تر بیشتر مدنظر قرار داده می شود.

TLC NAND ها بهترین انتخاب هستند

یکی از مهم تربن مزیت های دارای تی ال سی در این حافظه ها، قابلیت سرعت عمل بالا می باشد. البته لازم به ذکر است که مخاطبین می توانند از قابلیت پرداخت هزینه ارزان تر نیز در این ویژگی برخوردار شوند. عده ای تصور می کنند که این قابلیت دوام پایین تری دارد، ولی بهتر بدانید که اصلا اینطور نیست. پس بهتر حافظه ای را تهیه کنید که از به روزترین تراشه تی ال سی ها برخوردار باشد.

ویژگی های بهترین حافظه های SSD

حافظه اس اس دی که تهیه می کنید باید از ویژگی های مهمی برخوردار باشد که این ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

  • حافظه های دارای 128 گیگابایت یا 120 بهترین نیستند.
  • بنچمارک ها اصلا قابل اعتماد نیستند.
  • حافظه های SSD که فاقد DRAM Less هستند بهترین نیستند.
  • SSDهای نوع ام 2 از نوع SATA سریع تر نمی باشند.
  • به ظرفیت زیر 120 گیگابایت اصلا فکر نکنید.
  • برندهای متفرقه را فراموش کنید.

نتیجه گیری

اکنون که در این مقاله معرفی بهترین حافظه های SSD متوجه شدید که چگونه می توانید بهترین نوع این محصول را تهیه کنید، بهتر که به این مقاله توجه کرده و موارد ذکر شده مهم را مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می توانید با کیفیت عالی و قیمت ارزنده این محصول را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *