بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

شرکت سونی محصولات خلاقانه‌ی زیادی را به بازار عرضه کرده است و امروزه به‌عنوان دهمین شرکت تکنولوژی بزرگ دنیا از نظر درآمد شناخته می‌شود. سونی یکی از بهترین برندهای تولیدکننده دوربین های عکاسی در جهان بشمار می رود و محصولات باکیفیت زیادی در این زمینه ارائه کرده است که انتخاب را برای مشتریان دشوار می کند. در این بخش می خواهیم بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021 را بشناسید

Sony A7 III

این دوربین یک گزینه خیلی خوب برای فیلمبرداری و عکاسی عروسی است. مشخصات این دوربین به نسبت خوب است و توانایی برطرف کردن تمام نیازهای یک کاربر مدرن را دارد. این دوربین توانایی عکاسی با فرمت Raw را دارد و کیفیت سنسور 24 مگاپیکسلی آن برای پرینت عکس با ابعاد بزرگ نیز مناسب است. یکی از مشخصات خوب A7 III عملکرد ایزو خوب آن است.

شما با استفاده از این دوربین توانایی گرفتن عکس‌های واضح با حداقل مقدار نویز دیجیتال حتی با مقادیر ایزو بالایی مثل 6400 را به لطف تکنولوژی کاهش نویز خلاقانه آن دارید. این دوربین بدون آینه فول فریم توانایی عکاسی در شرایط کم نور و استفاده از تنظیمات وایت بالانس اتوماتیک را دارد. تصاویر JPEG این دوربین تون‌های گرمی دارند و توانایی فیلمبرداری 4K را هم دارد که بدون شک یکی از قابلیت‌های مهم برای یک دوربین فیلمبرداری است.

Sony Alpha a68

این دوربین ارزان قیمت سونی به خوبی از فایل‌های JPEG و RAW پشتیبانی می‌کند. با این وجود عکس‌های Raw کمی بی کیفیت به نظر می‌رسند اما این موضوع خیلی مهم نیست زیرا می‌توانید این مشکلات را به خوبی در زمان ادیت با لایتروم برطرف کنید. در کل تصاویر گرفته شده با این دوربین به نظر باکیفیت می‌رسند و مشکل خاصی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی در تابستان امسال تایید شد

این دوربین قابلیت کاهش نویز خیلی خوبی دارد و حتی در صورت استفاده از مقادیر ایزو بالا مثل 3200 هم نویز خاصی مشاهده نمی‌کنید. این تصاویر حتی پس از چاپ نیز واضح به نظر می‌رسند. یکی دیگر از مزایای این دوربین راحتی کار با آن و رابط کاربری خوبی که دارد است اما مشخصه اصلی آن فوکوس قوی با توانایی ردیابی سوژه و همچنین بدنه‌ی نسبتا مناسب برای لنزهای تله فوتو است. عدم توانایی ضبط ویدیو 4K می‌تواند نقطه ضعف این دوربین باشد اما با توجه به قیمتی که دارد بهترین انتخاب شما همین مورد است.

Sony A7S II

برخلاف دیگر دوربین‌های سری سونی آلفا مثل A7R II یا A7 II این مدل رزولوشن خیلی بالایی ندارد که مطمئنا روی کیفیت تصویر تاثیرگذار است. با این وجود امکان چاپ عکس با ابعاد A3 و کیفیت مناسب را دارد. مزایای این دوربین خیلی بیشتر از معایب آن است. این دوربین ابعاد و وزن بالایی دارد و دلیل آن هم پشتیبانی از امکانات متعدد برای تنظیم لنز می‌باشد. این دوربین از تکنولوژی کاهش نویز خیلی قدرتمندی پشتیبانی می‌کند اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم از ماکزیمم ایزو 409,600 آن استفاده کنید.

برای عکاسی در شب با استفاده از این دوربین، ایزو 6400 عملکرد خیلی خوبی دارد. مشخصات ویدیویی این دوربین هم خیلی خوب است. برای مثال می‌توان به پشتیبانی از فیلمبرداری 4K XAVC S و توانایی ضبط ویدیوهای کیفیت بالا در شرایط کم نور اشاره کرد. کیفیت فیلم‌های 4K این دوربین نیز مشابه به دوربین‌هایی است که خروجی 10 بیت و 12 بیت دارند. همین موضوع باعث شده است که این دوربین برای فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از خط افق

Sony Alpha A99 II

این دوربین یک سیستم کاهش نویز خیلی قوی دارد که به شما کمک می‌کند تصاویری با کیفیت بالا بگیرید. در صورتی که از مقادیر ایزو خیلی بالا استفاده کنید، ممکن است شاهد مقدار کمی نویز دیجیتال در تصاویر خود باشید. با این دوربین می‌توانید تصاویری با ابعاد 30 در 40 اینچ و مقدار ایزو 800 بگیرید. به لطف سنسور 42.4 مگاپیکسلی دوربین نیز شما می‌توانید تصاویری با رزولوشن بسیار بالا بگیرید.

سونی A9

بزرگترین مزیت این دوربین که یکی دیگر از بهترین دوربین های سونی است، سنسور 24 مگاپیکسلی آن می‌باشد. با این سنسور شما می‌توانید عکس‌های باکیفیتی با رزولوشن بالا بگیرید. همچنین می‌توانید عکس‌های خود را با ابعاد A2 یا A3 و وضوح بالا نیز چاپ کنید. برای کار در شرایط کم نور هم عکاس می‌تواند از مقادیر ایزو بالا (حدودا 12,800) استفاده کند و عکس‌های بسیار خوبی بگیرد. ممکن است مقدار خیلی کمی نویز در تصاویر خودتان مشاهده کنید اما می‌توانید این نویز را به سادگی در زمان ادیت عکس حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *