بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰

بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰

نیکون یکی از اولین برندهای تولید دوربین عکاسی در جهان بوده که پس از یک قرن فعالیت، هنوز نامی معتبر در این صنعت است. این کمپانی تاکنون دوربین های مختلفی به بازار عرضه کرده است. در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰ بپردازیم.

بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

نیکون D3500

D3500 یک مدل مبتدی در سری دوربین‌های DSLR نیکون است اما یک سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی داخل آن قرار دارد که به اندازه‌ی سنسور مورد استفاده در مدل‌هایی با دو برابر قیمت کیفیت دارد. همچنین با وجود اینکه این محصول یک دوربین مبتدی است، سرعت عکاسی پیاپی آن ۵ فریم بر ثانیه است. حالت راهنما یا Guide به افراد مبتدی کمک می‌کند اصول ابتدایی را یاد بگیرند. در عین حال تمامی کنترل‌های دستی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها برای بهبود مهارت‌های عکاسی خودتان نیز استفاده کنید.

نیکون D3500

نیکون D7500

این محصول یک دوربین بزرگتر و مقاوم‌تر است که عکاسی پیاپی ۸ فریم بر ثانیه، سیستم اتوفوکوس قوی ۵۱ نقطه‌ای نیکون و توانایی فیلمبرداری ۴K را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این دوربین برخلاف D5600 که یک صفحه نمایش کاملا چرخان داشت، از یک صفحه نمایش متحرک با قابلیت چرخش عمودی استفاده شده است. به همین خاطر گرفتن عکس‌های عمودی کمی سخت‌تر است اما برای فیلمبرداری و عکاسی افقی مشکلی نخواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین عکاس های پرتره

نیکون D750

D750 اکنون دوربین DSLR فول‌فریم رده مبتدی نیکون است و کنترل‌ها و ارگونومی آن از به جای مدل‌های حرفه‌ای‌تر، از دوربین‌‎های مخصوص علاقه‌مندان به عکاسی نیکون گرفته شده است اما در عین حال از سیستم اتوفوکوس ۵۱ نقطه‌ای نیکون در این دوربین استفاده شده است که برای مدتی بهترین سیستم اتوفوکوس در بین دوربین‌های نیکون بود. D750 توانایی فیلمبرداری ۴K را ندارد اما از فیلمبرداری ۱۰۸۰p Full HD با نرخ فریم تا ۶۰fps پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین یک صفحه نمایش متحرک نیز دارد.

نیکون Z50

نیکون Z50 خیلی از Z6 و Z7 کوچک‌تر است اما از یک طراحی ظاهری مشابه استفاده می‌کند. با وجود ابعاد کوچکی که این دوربین دارد، یک گریپ خیلی خوب و کنترل‌های بیرونی فوق‌العاده دارد و لنز کیت ۱۶-۵۰ عرضه شده به همراه آن نیز علاوه بر ابعاد کوچکی که دارد، عملکرد فوق‌العاده‌ای هم از خود نشان داده است. این دوربین به نسبت مبلغی که برای آن پرداخت می‌کنید، قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که شما را شگفت زده می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم خرید هلی شات که باید مدنظر قرار دهید

نیکون Z50

نیکون Z7

در Z7 از یک سنسور با رزولوشن فوق‌العاده‌ی ۴۵٫۷ مگاپیکسلی به همراه سیستم اتوفوکوس هیبریدی ۹۳ نقطه‌ای و توانایی عکاسی پیاپی با سرعت ۹ فریم بر ثانیه (بدون نیاز به گریپ) استفاده شده است. این دوربین از خیلی جهات، بهترین دوربین DSLR نیکون یعنی D850 را شکست می‌دهد اما پشتیبانی از یک اسلات کارت حافظه خیلی بحث‌برانگیز است. همچنین با توجه به اینکه این محصول ، یک دوربین بدون آینه است، عمر باتری آن نیز خیلی پائین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *