بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های بدون آینه سونی

بهترین دوربین های بدون آینه سونی

دوربین‌های بدون آینه نیز همانند دوربین‌های DSLR لنزهای قابل تعویض را ارائه می‌دهند ، اما ویژگی‌هایی مثل پردازنده‌های قدرتمند ، سیستم فوکوس بسیار عالی ، توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن بالا و اندازه‌ای کوچکتر و در عین حال سبک‌تر است که آن ها را متمایز از سایر دوربین‌های DSLR کرده است. سونی یکی از بهترین برندها در حوزه تولید تجهیزات عکاسی می باشد. در این بخش می خواهیم به بهترین دوربین های بدون آینه سونی بپردازیم.

بهترین دوربین های بدون آینه سونی را بشناسید

دوربین Sony Alpha 1

دوربین سونی A1 یا آلفا وان، چند ماهی بیشتر نیست که به بازار آمده است. اما در همین زمان کوتاه، باعث شگفتی فعالان حوزه تصویرگری شده است. این دوربین فول‌فریم سریع‌ترین و قوی ترین دوربینی است که تا به حال ساخته شده است. حسگر فول‌فریم سونی A1 دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته Exmor RS BSI CMOS ساخت خود سونی بهره می‌برد.

این حسگر با یک پردازشگر فوق پیشرفته BIONZ XR ترکیب شده تا هم برای عکاسان و هم فیلم‌برداران، بهترین دوربین بدون آینه سونی باشد. قدرت پردازشی این حسگر به A1 امکان می‌دهد تا با سرعت باور نکردنی 30 فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل و نورسنجی و فوکوس خودکار) عکاسی کند. به بیان ساده‌تر، این دوربین می‌تواند از صحنه پیش رو یک فیلم عادی بگیرد که رزولوشن هر فریم از این فیلم 50 مگاپیکسل است!

دوربین Sony A9 II

دومین نسخه از دوربین فوق‌ پیشرفته A9 که اکنون با نام سونی A9 II (بخوانید آلفا 9 مارک 2) شناخته می‌شود، تا قبل از معرفی A1 به عنوان بهترین دوربین بدون آینه سونی شناخته می‌شد. اما با چیزی نزدیک به 2 هزار دلار قیمت پایین‌تر، همین الان هم یکی از بهترین دوربین‌‌های سونی هم در حوزه عکاسی و هم در دنیای فیلم‌برداری محسوب می‌شود. در این دوربین از یک حسگر فول فریم 24.2 مگاپیکسلی Exmor RS BSI stacked CMOS  استفاده شده است و برای دستیابی به سرعت عملکرد بالا هم با یک حسگر BIONZ X  ترکیب شده است.

این مطلب را هم ببینید
مقیاس در عکاسی منظره

این دوربین می‌تواند در صورت استفاده از یک شاتر الکترونیکی با سرعت 20 فریم بر ثانیه عکاسی کند (با شاتر مکانیکی برابر 10 فریم بر ثانیه می‌شود) که البته در تک تک شات‌هایی که می‌گیرد می‌تواند فوکوس خودکار نیز انجام دهد. علاوه بر این روی حسگر این دوربین هم لرزشگیر مکانیکی قرار دارد که می‌تواند به صورت 5 محوره تا 5.5 استاپ لرزش دست را کاهش دهد.

دوربین Sony Alpha A7S III

دوربین‌های سونی سری A7S همواره به عنوان بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای فیلم‌برداری و عکاسی در نور کم به شمار می‌آیند و دوربین سونی A7S مارک III هم به عنوان آخرین مدل از این سری، دارای امکانات فوق‌العاده‌ای برای عکاسان و فیلم‌برداران است. در این دوربین از یک حسگر فول فریم 12.1 مگاپیکسلی استفاده شده است که از تکنولوژی Exmor R BSI CMOS سونی مخصوص عکاسی در تاریکی بهره می‌برد.

این حسگر در ترکیب با پردازشگر BIONZ XR (که در A1 هم استفاده شده) عملکرد بی‌نظیری در سرعت بالا، داینامیک رنج پیشرفته و پردازش نویز در نور کم دارد. رزولوشن پایین این حسگر به سونی A7S III امکان می‌دهد تا با بازه حساسیت فوق‌العاده ISO 40-409600 کار کند. در واقع شما می‌توانید در تاریکی مطلق و جایی که دیگر چشم انسان قادر به تشخیص اجسام نیست، فیلم‌هایی کاملاً واضح با سوژه‌های قابل تشخیص ضبط کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از آب

دوربین Sony Alpha a7R IV

حرف R در انتهای نام دوربین‌های بدون آینه سونی اشاره به رزولوشن بالای این دوربین‌ها دارد و دوربین سونی A7R IV به عنوان چهارمین نسخه از این دوربین‌ها بهترین دوربین بدون آینه سونی برای عکاسی‌های رزولوشن بالا مانند عکاسی پرتره و حیات وحش است. اصولاً این حسگر‌های با رزولوشن بالا برای زمانی کاربرد زیادی دارد که یا نیاز به چاپ عکس با سایز خیلی بزرگ است یا عکاس مجبور به کات کردن زیاد تصویر باشد.

در دوربین سونی A7R IV حسگری فول فریم با بالاترین رزولوشن در بین دوربین‌های میرورلس سونی یعنی 61 مگاپیکسل Exmor R CMOS استفاده شده است. این حسگر با پردازشگر BIONZ X سونی ترکیب شده تا یکی از بهترین تصاویر خام را ثبت کند. طراحی بدون فاصله یا Gapless سلول‌های این حسگر باعث شده تا داینامیک رنج این دوربین 61 مگاپیکسلی برابر 15 استاپ باشد. این یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای عکاسی منظره است و با آن می‌توانید کوچک‌ترین جزئیات ابر‌ها را در کنار سیاهی‌های سایه به خوبی تفکیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *