بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱

بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱

دوربین‌های بدون آینه دسته‌ای از دوربین‌های دیجیتال هستند که برخلاف DSLRها از آینه استفاده نمی‌کنند و رقیبی جدی برای این دوربین‌ها هستند. در این بخش می خواهیم بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱ را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

Canon R5

دوربین کانن R5 برای عکاسانی ساخته شده است که هم به رزولوشن بالا، هم به سرعت زیاد و هم به قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری در اکوسیستم بدون آینه کانن نیاز دارند. این دوربین یک استاندارد جدید در دنیای کانن محسوب می‌شود و با استفاده از حسگر بسیار پیشرفته 45 مگاپیکسلی خودش می‌تواند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کند!

پردازشگر DIGIC X کانن به عنوان سریع‌ترین پردازنده ساخت این شرکت، در دوربین Canon R5 به کار گرفته شده تا آن را به بهترین دوربین بدون آینه کانن تبدیل کند. این پردازشگر به شما امکان می‌دهد تا با حساسیت ISO 100 تا 51200 کار کنید و عکس‌هایی با حداقل نویز ممکن در این بدنه فول‌ فریم را ثبت نمایید.

Canon R6

شرکت کانن در جولای سال پیش یک دوربین پیشرفته فول فریم بدون آینه را برای عکاسان حرفه‌ای معرفی کرد که به نوعی مدل ساده‌تر R5 محسوب می‌شود. مانند روال قدیمی کانن، هر چقدر دوربین‌های فول فریم این شرکت عدد بزرگ‌تری دارند، رده پایین‌تری هم می‌گیرند و به همین دلیل هم R6 را می‌توان در رده‌ای پایین‌تر از R5 در نظر گرفت. بدنه R6 تقریباً مشابه EOS-1D X III در بین دوربین‌های DSLR کانن است که در بدنه‌ای کوچک‌تر و بدون آینه قرار گرفته است.

در این دوربین یک حسگر 20 مگا پیکسلی CMOS ساخت خود کانن استفاده شده و برای کسانی که در شبکه‌های اجتماعی، وب یا چاپ در ابعاد کوچک فعال هستند کاملاً مناسب است. این حسگر با پردازشگر پرسرعت DIGIC X ترکیب شده و به دوربین امکان می‌دهد تا با سرعت 12 فریم بر ثانیه (با شاتر مکانیکی) و 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی عکاسی پی‌درپی کند.

این مطلب را هم ببینید
7 نکته در مورد نحوه استفاده از رینگ لایت برای عکاسی محصول در سال 2021

Canon RP

مشخصات دوربین کانن RP روی کاغذ چندان چشمگیر نیست. اما نگذارید که این مشخصات شما را به اشتباه بیندازد. شما با یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه کانن روبرو هستید که در بدنه‌ای بسیار کوچک و کامپکت یک حسگر 26.2 مگا پیکسلی ساخت خود کانن را جای داده است.

این دوربین تقریباً یک سال قبل از R6 معرفی شد و هنوز مشخص نیست که آیا کانن قصد دارد این سری از دوربین‌ها را با نام‌هایی مانند RP Mark II یا RP 2 و … ادامه دهد یا این دوربین یک آزمون برای سنجش بازار دوربین‌های فول فریم بدون آینه این شرکت محسوب می‌شد.

به‌هرحال کانن برای این دوربین هم کم نگذاشته است. در این دوربین از پردازشگر DIGIC 8 استفاده شده است و می‌تواند با حساسیت ISO 100-40000 عکاسی و فیلم‌برداری کند. می‌دانیم که برای یک دوربین فول‌فریم امروزی، این مقدار چندان گسترده نیست و احتمالاً برای کار در نور کم باید بیشتر مراقب نویز عکس‌هایتان باشید. ضمناً این پردازشگر امکان عکس‌برداری با سرعت 5 فریم بر ثانیه را هم به RP می‌دهد که متوسط رو به پایین محسوب می‌شود.

Canon EOS M6 II

دوربین کانن M6 II را می‌توان بهترین دوربین بدون آینه کانن در رده غیر فول‌ فریم‌های این شرکت نامید. امکانات این دوربین بسیار بالاتر از دوربین‌های بدون آینه APS-C هم رده خودش است و عبارت II در انتهای نام این دوربین نشان می‌دهد که ادامه دوربین موفق قبلی خودش یعنی M6 کانن است. حسگر 32.مگا پیکسلی  CMOSاین دوربین اگرچه کوچک‌تر از حسگر‌های فول فریم سری R کانن است، اما در ترکیب با پردازشگر قدرتمندش می‌تواند در محدوده حساسیت بسیار چشمگیر ISO 100 تا ISO 25600 عکاسی کند که برای کار در نور کم عالی است.

خصوصاً اینکه عکس‌های این دوربین دارای داینامیک رنج 14-bit است و قطعاً برای کسانی که با فایل خام کار می‌کنند بسیار قابل توجه خواهد بود. وجود این پردازشگر قدرتمند به دوربین کانن M6 II امکان می‌دهد تا با سرعت 14 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل خود عکس‌برداری پی‌درپی انجام دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین گوشی های سال 99 برای عکاسی

Canon EOS M50 Mark II

این دوربین که نسخه دوم از دوربین M50 کانن است، به تازگی و نزدیک به یکسال است که وارد بازار شده است. دوربین کانن M50 II که در برخی از کشور‌ها با نام EOS Kiss M2 هم عرضه می‌شود، از جدیدترین حسگر Dual Pixel اختصاصی کانن بهره می‌برد و به صورت یکسان هم برای عکاسان و هم برای فیلم‌برداران مورد توجه است.

در این دوربین یک حسگر 24.1 مگا پیکسلی APS-C CMOS قرار گرفته که با پردازشگر DIGIC 8 کانن ترکیب شده است و می‌تواند در محدوده حساسیت ISO 100-25600 عکاسی و فیلم‌برداری کند. همچنین می‌توانید با آن با سرعت 10 فریم بر ثانیه هم عکس بگیرید.

سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF در این دوربین قابلیت تشخیص چشم و دنبال کردن آن را هم دارد. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند عکاسی پرتره انجام دهند یا از سوژه‌های انسانی فیلم‌برداری کنند (مثلاً فیلم‌برداری عروسی یا کلیپ‌های موسیقی و ورزشی) وجود این مد فوکوس بسیار کاربردی است.

Canon EOS M200

دوربین کانن M200، نه بهترین دوربین بدون آینه کانن بلکه ارزان‌ترین آن‌هاست. اما دلیل اینکه این دوربین را در لیست بهترین‌ها آورده‌ایم، امکانات عالی این دوربین در برابر قیمت آن است که باعث می‌شود یک گزینه فوق‌العاده برای کسانی باشد که صرفاً می‌خواهند با ساده‌ترین روش، عکس‌ها و فیلم‌هایی عالی بگیرند.

مهم‌ترین نکته درباره این دوربین، بدنه بسیار کوچک آن است. اگرچه این دوربین می‌تواند از لنز‌های مختلف کانن سری M استفاده کند، اما همراه با لنز 15-45mm روی خود تنها 430 گرم وزن دارد و می‌توانید به راحتی آن را در جیب قرار دهید. طبیعتاً به دلیل کوچکی بدنه، بسیاری از امکانات، از جمله امکان نصب فلاش روی این دوربین وجود ندارد، اما خود دوربین دارای یک فلاش قدرتمند است که عکاسی در نور کم را به خوبی میسر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *