آموزش و ترفند ها, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه, موبایل و تجهیزات جانبی

معرفی بهترین اپلیکیشنهای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها برای موبایل

بهترین اپلیکیشنهای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها برای موبایل

بسیاری از محصولات هوشمند همراه به صورت پیش‌فرض همراه با اپلیکیشن‌های تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان عرضه می‌شوند، اما اغلب آن‌ها محدودیت‌هایی در پی دارند. در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشنهای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها برای موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشنهای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها برای موبایل را بشناسید

Autosync

اپلیکیشن‌ جامع Autosync امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌ها در پلتفرم‌های گوناگون مانند دراپ‌باکس، گوگل درایو، وان‌درایو، Box و Mega را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت همگام‌سازی به کاربران کمک می‌کند تا فایل‌های آپلود شده روی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را به صورت خودکار در گوشی خود نیز به همراه داشته باشند. از قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن می‌توان به انتخاب بازه‌ زمانی برای تهیه نسخه پشتیبان در کنار پشتیبانی از ابزار Tasker اشاره کرد.

اگرچه Autosync به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته اما شامل محدودیت‌هایی می‌شود که در نسخه‌ی پریمیوم وجود ندارند. از جمله قابلیت‌های نسخه‌ی پولی می‌توان به امکان آپلود فایل‌های بزرگ‌تر از ۱۰ مگابایت، همگام‌سازی چندین فولدر، تنظیم رمز عبور، حذف تبلیغات و پشتیبانی بهتر اشاره کرد. سرویس‌های ویژه شامل چندین طرح مختلف می‌شوند که با تعرفه‌های ۱.۹۹، ۴.۹۹ و ۹.۹۹ دلار در ماه ارائه می‌شوند.

Alpha Backup Pro

سرویس Alpha Backup Pro به صورت تخصصی برای تهیه‌ی پشتیبان از اپلیکیشن‌ها طراحی شده و می‌تواند نسخه‌ی APK تمامی اپ‌ها را روی حافظه‌ی داخلی و ابری ذخیره کند. کاربران می‌توانند اقدام به اشتراک‌گذاری فایل‌ها کنند و به جزئیات آن‌ها مانند ورژن و تاریخ نصب دسترسی داشته باشند. بدون شک چنین ابزاری نمی‌تواند به قدرتمندی مواردی که نیازمند روت هستند، مانند Titanium Backup، باشد ولی همچنان گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی به شمار می‌رود که علاقه‌ای به روت کردن دستگاه خود ندارند.

این مطلب را هم ببینید
آیا مصرف زیاد اینترنت باعث از کارافتادگی اش می شود؟

اگر تمایلی به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اپلیکیشن‌های خود به صورت دستی ندارید، می‌توانید تنظیمات خودکار برنامه را فعال کنید. تمرکز اصلی Alpha Backup Pro روی فایل‌های APK است، اما می‌توانید به کمک آن از تنظیمات دستگاه، دیتای اپ‌ها، مخاطبین، تاریخچه‌ی تماس و پیامک‌ها نیز پشتیبان‌گیری کنید.

G Cloud Backup

سرویس G Cloud نوعی فضای ذخیره‌سازی ابری به شمار می‌رود که به صورت اختصاصی برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها طراحی شده است. با نصب اپلیکیشن آن می‌توانید از پیامک‌ها، مخاطبین، تصاویر، ویدیوها، اسناد، تاریخچه تماس و بسیاری دیگر از موارد، نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

همچنین قادر خواهید بود تا فعالیت سرویس را در شرایط و بازه‌های زمانی مختلف مانند هنگام اتصال به وای‌فای یا شارژ شدن، تنظیم کنید. هر کاربر به صورت پیش‌فرض، ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار دارد که امکان گسترش رایگان آن تا سقف ۱۰ گیگابایت وجود دارد. با پرداخت ۳.۹۹ دلار می‌توان به فضای‌ ذخیره‌سازی نامحدود دسترسی داشت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن فایروال در ویندوز 10

Migrate

Migrate گزینه‌ی مناسبی برای کاربرانی است که مدام در حال فلش کردن رام‌های جدید هستند. کاربران به کمک آن می‌توانند از تمامی اطلاعات گوشی خود در قالب یک فایل زیپ قابل فلش، نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنند؛ اگرچه برای چنین کاری نیازمند دسترسی روت خواهند بود.

در حال حاضر اپلیکیشن در فاز آزمایشی قرار دارد و به صورت دسترسی زودهنگام عرضه شده است؛ در نتیجه احتمال دارد هنگام استفاده از آن با برخی باگ‌ها مواجه شوید. در جدیدترین نسخه، پشتیبانی کامل از اندروید ۱۱ نیز به اپ افزوده شده است.

Solid Explorer

اگرچه Solid Explorer یک اپلیکیشن مدیریت فایل محسوب می‌شود، اما قابلیت‌های متعددی برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند نسخه‌های پشتیبان را روی حافظه‌ی جانبی یا سرویس‌های متنوع ابری ذخیره کنند. البته برخی دیگر از اپ‌های مدیریت فایل مانند MiXplorer Silver نیز چنین ویژگی‌هایی را دارند. امکان استفاده از سرورهای FTP برای کاربران حرفه‌ای نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *