بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن

خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن

تا همین چند سال پیش، اگر یک فیلم‌بردار می‌توانست طوری دوربین را روی دست‌هایش کنترل کند که لرزش‌های راه رفتن خودش در فیلم دیده نشود، یک فیلم‌بردار ماهر و حرفه‌ای محسوب می‌شد. اما این روز‌ها تکنولوژی، تغییرات زیادی را در روند ثبت تصاویر بوجود آورده است. سیستم‌های لرزشگیر درون و بیرون دوربین‌ها آن‌قدر پیشرفته شده‌اند که می‌توانند هر گونه لرزشی را حذف کنند. راهنمای خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن به شما کمک می کند تا هنگام خرید این ابزار کاربردی بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تمام گیمبال‌ها یکسان نیستند

برخی از این لرزشگیر‌ها فقط برای ثابت نگه داشتن دوربین طراحی شده‌اند. در حالی که برخی دیگر ظرفیت بیشتری دارند. به عنوان مثال: در برخی از آنها ریموت کنترل تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد از فاصله دور هم گیمبال را هدایت کنید. اینکه از یک گیمبال چه انتظاری دارید، به هدف شما بستگی دارد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین Fujifilm GFX100S رونمایی شد

حتماً وزن گیمبال را بررسی کنید

قرار است این لرزشگیر جایگزین سه پایه‌های سنگین وزن شما باشد. پس اگر خودشان هم وزن بالایی داشته باشند، کنترل سخت‌تری خواهند داشت و ‌فیلم‌برداری با آنها لذت‌بخش نخواهد بود.

حداکثر ظرفیت قابل حمل گیمبال را در نظر بگیرید

اگر قرار است با دوربین‌های DSLR ‌فیلم‌برداری کنید، حواستان باشد که وزن دوربین به همراه لنز مقدار کمی نیست. پس گیمبال لرزشگیر شما باید ظرفیت تحمل بالایی داشته باشد.

ویژگی‌های کلی لرزشگیر را در نظر بگیرید

با توجه به اینکه چه استفاده‌ای از یک گیمبال دارید، باید ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کنید. به عنوان مثال: اگر به کثرت دوربین خود را به گیمبال متصل و از آن جدا می‌کنید، توجه داشته باشید که نحوه اتصال دوربین به گیمبال ساده، سریع و ایمن باشد.

آیا حتماً باید گیمبال بخریم؟ گیمبال چه مزایایی دارد؟!

اینکه بخواهید از یک گیمبال برای ‌فیلم‌برداری استفاده کنید یا همان روش قدیمی را ادامه دهید، بستگی به بودجه، سبک ‌فیلم‌برداری و هدف شما دارد. اگر یک ‌فیلم‌بردار تازه‌کار هستید، فناوری موجود در گیمبال و لرزشگیر شما را از دردسر چندین بار ضبط گرفتن یک صحنه نجات می‌دهد و اگر در این کار حرفه‌‌‌ای هستید، به کمک یک گیمبال می‌توانید کیفیت و سرعت کار خود را بیشتر کنید.

این مطلب را هم ببینید
عکس های تار و نحوه برطرف کردن آن ها

در برخی از ژانرهای ‌فیلم‌برداری، نبود گیمبال شما را با دردسرهای زیادی روبه‌رو می‌کند. ‌فیلم‌برداری از ورزش‌ها و ساخت کلیپ‌های اکشن یکی از این سبک‌هاست که اگر گیمبال نداشته باشید، باید ساعت‌ها برای تدوین پس از ‌فیلم‌برداری زمان بگذارید.

‌فیلم‌برداری از حیات وحش را هم می‌توان به این لیست اضافه کرد که به کمک لرزشگیر، ‌فیلم‌بردار می‌تواند سوژه‌های متحرک خود را به سادگی ردیابی کرده و یک کلیپ نرم و باورنکردنی با کمترین میزان تغییرات پس از ضبط، ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *