بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت

بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت

مانند تمام سبک‌های عکاسی، موفقیت در عکاسی طبیعت هم به لنزی که شما از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. در این بخش می خواهیم بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین لنزها برای عکاسی طبیعت را بشناسید

Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED

لنز نیکون مدل ۱۴-۲۴mm f/2.8 در دسته لنزهای اولترا واید قرار می‌گیرد، که می‌تواند تصاویر ‌فوق‌العاده‌ای برای شما به ثبت برساند. این لنز دیافراگم سریع و ثابتی دارد که برای عکاسی در طول روز و شب مناسب است. از طرف دیگر بدنه‌ای بادوام داشته که در برابر گرد و غبار و رطوبت، مقاومت خوبی نشان می‌دهد. عکاسی با این لنز در نهایت سکوت دنبال شده و فوکوس خودکار آن، کار شما را ساده می‌کند. اما در مقابل باید به وزن بالای آن که نزدیک به ۱ کیلوگرم است اشاره کنیم که می‌تواند کمی شما را در جابجایی لنز دچار خستگی کند. برای بررسی بیشتر مشخصات فنی این لنز، می‌توانید به صفحه اختصاصی آن بروید.

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

لنز سونی ۲۴-۷۰ f2.8 یک لنز زوم با قابلیت فوکوس خودکار داخلی است. کیفیت تصاویر ثبت شده با این لنز ‌فوق‌العاده خواهد بود. در ضمن این لنز می‌تواند تصاویر خارق‌العاده در طول عکاسی طبیعت در شب نیز به ثبت برساند. سیستم فوکوس خودکار آن سریع بوده و بدنه لنز نسبت به گرد و غبار و رطوبت مقاومت بالایی دارد. نقطه منفی این لنز هم می‌توان وزن نسبتاً بالای آن دانست که حدود ۹۰۰ گرم است. البته در حاشیه تصاویر ثبت شده هم ممکن است بخش‌های شارپی ایجاد کند. اگر قصد مقایسه این لنز را با سایر مدل‌ها دارید، می‌توانید در فروشگاه دیدنگار سوالات خود را از مشاوران متخصص فروش بپرسید.

این مطلب را هم ببینید
چند روش خلاقانه برای عکاسی از درختان

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 for Nikon

لنز تامرون SP 70-200mm F :2/8 G2 در دسته لنزهای تله فوتو قرار می‌گیرد. این لنز دوام بالایی دارد و می‌تواند در عکاسی طبیعت و در موقعیت‌های مختلف شما را همراهی کند. استفاده از عدسی‌های غیر کروی LD و XLD در این لنز باعث می‌شود که خطاهای رنگی مختلف اصلاح شوند. همچنین، این لنز دارای فناوری لرزش‌گیر داخلی است، که عکاسی در شب یا در آب و هواهای ناسازگار را ساده‌تر می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که وزن این لنز هم کمی سنگین بوده و حدود ۱٫۵ کیلوگرم است. البته مطمئن باشید با این وزن هم ارزش خرید دارد. این لنز آنقدر محبوب است که نیاز به معرفی بیشتر ندارد.

این مطلب را هم ببینید
12 روش برای اینکه عکس های خود را حرفه ای جلوه دهید

Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS Lens

لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 یک لنز تله فوتو ‌فوق‌العاده برای عکاسی طبیعت است، که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن عالی است. این لنز لرزش‌گیر داخلی داشته و تصاویر شارپ با رنگ‌های شفاف را ایجاد می‌کند. بدنه لنز هم به رطوبت و گرد و غبار مقاوم است تا با خیال راحت در طبیعت عکاسی کنید. دیافراگم این لنز سونی بسیار سریع عمل کرده و بوکه‌های جذابی در تصویر ایجاد می‌کند. البته اگر این لنز انتخاب شماست باید وزن بالای آن را که حدود ۱٫۵ کیلوگرم است، نسبت به نقاط مثبتی که دارد، بپذیرید. تجربه عکاسی با این لنز چنان تحول چشمگیری در عکس‌های شما ایجاد می‌کند، که اگر وزن آن بالاتر از این حرف‌ها هم بود، بی‌شک آن را انتخاب می‌کردید. برای عکاسی آسان و دریافت سریع هر کدام از لنزها، کافی است، به دسته لنزها در منوی سایت دیدنگار بروید و با خیال راحت مراحل خرید را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *