ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند ترفند ساده برای افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

بسیاری از ما کارهایمان را با لپ‌تاپ به انجام می‌رسانیم و کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم تا از دستیابی به بیشترین عملکرد و بهره‌وری اطمینان حاصل شود. در این بخش می خواهیم ترفندهایی برای افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری به شما عزیزان آموزش دهیم.

افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

تغییر دادن تنظیمات نمایشگر برای عمر باتری بیشتر

یکی از نخستین کارهایی که هنگام آماده شدن برای آغاز کار باید انجام دهید، دستکاری تنظیمات روشنایی و کنتراست نمایشگر است. در این بخش از مقاله دو چیز را پوشش می‌دهیم: روشنایی در ویندوز ۱۰ و همینطور کنتراست تطبیق‌پذیر و روشنایی در Graphics Command Center اینتل (روی لپ‌تاپ‌های جدیدی که به پردازنده نسل یازدهمی اینتل مجهز شده‌اند).

با دستکاری تنظیمات روشنایی در ویندوز ۱۰، اطمینان حاصل خواهید کرد که لپ‌تاپ به صورت اتوماتیک به تغییر میزان روشنایی نمی‌پردازد و در هر لحظه، بیش از حد باتری مصرف نمی‌کند. معمولا وقتی نور محیط کارتان تغییر می‌کند، خودتان تشخیص می‌دهید که زمان تغییر روشنایی نمایشگر فرا رسیده یا خیر و بهتر است که این کار را به صورت دستی انجام دهید. این تنظیمات را باید نخست در ویندوز ۱۰ خاموش یا روشن کنید. فقط کافیست به Settings بروید، روی Display کلیک و گزینه Change Brightness Automatically When Lighting Changes را غیر فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین مینی لپ تاپ های 2020

سپس باید به سراغ تنظیمات کنتراست تطبیق‌پذیر و روشنایی بروید. این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت True Tone اپل دارد که در سیستم عامل‌های macOS و iPadOS و iOS یافت می‌شود. این قابلیتی جدید است که روی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل، رسما Display Power Savings نام گرفته است.

اینتل می‌خواسته با این قابلیت، وضوح تصویر را هنگامی که مشغول استفاده از لپ‌تاپ با باتری هستید افزایش دهد، اما برای افرادی که با لپ‌تاپ خود کار می‌کنند یک مشکل به وجود آمده. این قابلیت باعث می‌شود هنگامی که در میانه سوییچ کردن پنجره‌ها هستید، رنگ‌ها و کنتراست تصویر تغییر کند. وقتی که مشغول تایپ متن روی صفحه‌ای سفید هستید و به ناگاه به سراغ صفحه‌ای تیره می‌روید، نمایشگر مقابل چشمتان تاریک می‌شود و اساسا آزارتان می‌دهد. به این ترتیب کاملا محتمل است که تمرکزتان بر آنچه روی صفحه است از دست برود.

با دریافت اپلیکیشن Intel Graphics Command Center از مایکروسافت استور یا باز کردن اپلیکیشنی که به صورت پیش‌فرض نصب شده، قادر به خاموش کردن قابلیت مورد اشاره هستید. کافیست به سراغ System و سپس Power بروید و گزینه‌های Adaptive Brightness و Display Power Savings را غیر فعال سازید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های برش آهنگ برای موبایل

همواره کامپیوتر را به‌روز نگه دارید

چیزی که به طور یقین همه ما از آن متنفریم، سر و کله زدن با باگ‌ها و کرش‌ها و گلیچ‌هایی است که روی لپ‌تاپ رخ می‌دهند و اختلالی اساسی در کارها به وجود می‌آورند. برای مثال می‌توان به باگ پرینت یا باگ فایل‌های دیلیت شده‌ای اشاره کرد که ویندوز ۱۰ در چند بیلد قبلی خود داشت.

اصلی‌ترین راه برای حصول اطمینان از اینکه چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهند اینست که کامپیوتر خود را همواره به‌روز نگه دارید. با این‌کار هم درایورهای به‌روزرسانی شده گیرتان می‌آید و هم باگ‌های ویندوز ۱۰ برطرف می‌شوند. و ضمنا نیازی به اشاره نیست که آخرین پچ‌های امنیتی را هم دریافت می‌کنید و خطر کمتری دیوایس‌تان را تهدید خواهد کرد.

فقط کافیست به Windows Settings بروید، روی گزینه Update & Security کلیک کنید و سپس Check for Updates را بزنید. حتی از خیر به‌روزرسانی‌های غیر اجباری هم نگذرید. آپدیت‌های درایورها ممکن است در همین‌جا به نمایش درآید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *