بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های فوجی فیلم در سال 2020

بهترین دوربین های فوجی فیلم

فوجی‌فیلم از قدیمی‌ترین فعالان صنعت تصویربرداری بوده که فراز و فرودها و انقلاب‌های متعددی را در طول نزدیک به یک قرن فعالیت، از سر گذرانده است. فوجی فیلم تاکنون موفق به عرضه محصولات باکیفیت زیادی شده است. در این بخش قصد داریم بهترین دوربین های فوجی فیلم در سال 2020 را معرفی کنیم تا شما عزیزان بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین دوربین های فوجی فیلم در سال 2020 را ببشناسید

Fujifilm X-T30

X-T30 جایگزین مدل دوست داشتنی X-T20 است با رزولوشن کمی بهتر، فوکوس خودکار بهبود یافته و توانایی عکاسی با سرعت 30 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیک و حالت کراپ 1.25x را دارد. X-T30 مثل یک مدل کوچک از X-T3 است که خیلی ارزان‌تر و جمع‌وجور‌تر است و قاعدتا عملکرد و قابلیت‌های X-T3 را ندارد. قابلیت فیلم‌برداری 4K در X-T30 اگرچه بسیار بهبود یافته است، اما همچنان توان رقابت با X-T4 حرفه‌ای را ندارد. اما می‌توان گفت که فوکس خودکار این مدل کوچک کمی بهتر از X-T4 است.

Fujifilm X-T4

با وجود اینکه دوربین Fujifilm مدل X-T4 به تازگی روانه بازار شده، اما ثابت کرده است که می‌تواند معیاری باشد برای مقایسه دوربین‌های بدون آینه. زمانی که دوربین X-T3 وارد بازار شد جز بهترین دوربین های دیجیتال فوجی فیلم بود، اما دارای دو نقص قابل توجه بود: یکی زاویه محدود چرخش صفحه نمایش و دیگری نداشتن لرزش‌گیر یا IBIS که هر دو در X-T4 مرتفع شده‌اند. این دوربین مجهز به سنسور 26 مگاپیکسلی X-Trans در ابعاد APS-C، فوکوس خودکار فوق‌سریع و قابلیت فیلم‌برداری 4K است. همچنین شاتر در این مدل نسبت به X-T3 بهبود یافته است. اگر محدودیت بودجه ندارید، این دوربین فوجی مناسب شما است.

این مطلب را هم ببینید
ایده های کاربردی برای عکاسی از طبیعت

Fujifilm X-A7

دوربین پایین‌رده X-A7 در کنار طراحی یکپارچه و زیبای خود دارای قابلیت‌های بهبود یافته نسبت به هم‌رده‌های خود است؛ مانند صفحه نمایش گردان با قابلیت چرخش 180 درجه، حالت پرتره برای ثبت عکس‌های سلفی و نیز فوکوس خودکار پیشرفته با قابلیت تشخیص چشم سوژه. به دلیل همین ویژگی‌های درخور توجه است که X-A7 توانسته است در لیست بهترین دوربین های فوجی فیلم ما جای بگیرد. همان‌طور که از دوربین‌های سری ایکس انتظار می‌رود دارای قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه است. مجهز به حسگر 24 مگاپیکسلی APS-C است، اما به دلیل طراحی کامپکت فاقد منظره‌یاب است و برای ثبت عکس باید به نمایشگر 3.5 اینچی آن بسنده کنید.

Fujifilm GFX 100

GFX 100 قیمت بالایی نسبت به سایر دوربین‌ها دارد، اما در دنیای مدیوم فریم‌ها قیمت آن کاملا معقول است. بعد از GFX 50S و GFX 50R این دوربین سومین عضو مدیوم فریم‌های این شرکت است و البته دوربین ساختارشکنی است که فراتر از سطح انتظارات از یک دوربین میان‌رده مدیوم فریم ظاهر شده است. مجهز به حسگر 102 مگاپیکسلی COMS است. این محصول اولین دوربین مدیوم فریم مجهز به لرزش‌گیر داخلی است. از دیگر ویژگی‌های این مدیوم فریم که آن را از سایر دوربین‌ها متمایز می‌سازد، می‌توان به سیستم فوکوس خودکار تشخیص هیبریدی آن اشاره کرد. نمایشگر 3.2 اینچی LCD قابلیت چرخش در سه جهت را دارد. در نهایت این دوربین قادر به ثبت عکس‌هایی است که به راحتی چشمان شما را خیره می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال نیکون مدل Coolpix P1000

Instax Mini 90 Neo Classic

دوربین چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 90 Neo Classic، همان‌طور که از اسمش مشخص است ظاهر کلاسیک و رسمی‌تر دارد؛ بر خلاف سایر مدل‌های Instax که بیشتر ظاهری فانتزی و اسبا‌ب‌بازی گونه داشتند و رنگ‌های خیره‌کننده از ویژگی‌های بارز آن‌ها به شمار می‌آمد. مجهز به لنز 60 میلی‌متری جمع‌شونده است. در پشت این دوربین یک LCD قرار دارد که تعداد فیلم‌های باقی‌مانده را نمایش می‌دهد. از نظر کیفیت عکس‌های چاپ شده تفاوتی با دیگر دوربین‌های سری Instax ندارد. دارای فلش با قابلیت کنترل است که سبب بهبود نسبی کیفیت عکس‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *