بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های مبتدی نیکون

بهترین دوربین های مبتدی نیکون

نیکون یکی از اولین برندهای تولید دوربین عکاسی در جهان بوده که پس از یک قرن فعالیت، هنوز نامی معتبر در این صنعت است. دوربین های برند نیکون از محبوبیت بالایی در میان عکاسان برخوردارند. این کمپانی برای عکاسان مبتدی نیز دوربین های مناسبی ارائه کرده است. اگر می خواهید بهترین دوربین های مبتدی نیکون را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین دوربین های مبتدی نیکون را بشناسید

نیکون D3400

نیکون D40 که اولین دوربین مبتدی نیکون بود با موفقیت چشمگیری مواجه شد. از لحاظ فنی این دوربین حتی زمان عرضه در سال 2006 نیز دوربین خیلی پیشرفته‌ای نبود. در این دوربین از یک سنسور 6 مگاپیکسلی نسبتا قدیمی استفاده شده بود در حالی که انتظار می‌رفت از یک سنسور با بیش از 10 مگاپیکسل رزولوشن در آن استفاده شود. با این وجود به نظر خیلی‌ها این دوربین عملکرد خیلی خوبی داشت. به ندرت در آن زمان می‌توانستید یک دوربین بهتر با قابلیت‌های بیشتری نسبت به این دوربین پیدا کنید.

در نیکون D3400 از یک سنسور APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل و پردازنده‌ی تصویر EXPEED 4 استفاده شده است و توانایی‌هایی مثل فیلمبرداری 1080p با نرخ فریم 60fps، عکاسی پیاپی با سرعت 5 فریم بر ثانیه دارد. سیستم اتوفوکوس 11 نقطه‌ای، امکان ارتباط از طریق بلوتوث و باتری قدرتمند نیز قابلیت‌های دیگر این دوربین هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دوربین zhiyun tech crane 2s

نیکون D3300

این دوربین نسخه‌ی قبلی نیکون D3400 است و تقریبا تمامی قابلیت‌های پایه‌ی این دوربین را در خود جای داده است. این دوربین سبک و کوچک است و استفاده از آن نیز خیلی آسان می‌باشد. در ضمن این دوربین کمی ارزان‌تر از D3400 نیز می‌باشد. این دوربین نقاط ضعف خیلی زیادی ندارد و اکثر این نقاط ضعف نیز ارتباطی به عکاس‌های مبتدی ندارند.

با این وجود این دوربین به اندازه‌ی D3400 از لحاظ عمر باتری بهینه نیست. این دوربین با یک بار شارژ می‌تواند تا 700 عکس را ثبت کند که در مقایسه با 1200 عکس D3400 عدد خیلی کمی است. همچنین برای کنترل دوربین و یا انتقال تصاویر به گوشی هوشمند هم از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند. به جز این موارد، هر دو دوربین تقریبا شبیه به هم هستند.

این مطلب را هم ببینید
F-Stop چیست و چگونه کار می کند؟

نیکون D7200

نیکون D7200 یک ابزار عکاسی خیلی قدرتمند برای اکثر عکاس‌های آماتور و حتی حرفه‌ای است. با وجود تمامی این قابلیت‌ها، استفاده از این دوربین کاملا ساده است. در عین حال ما توصیه می‌کنیم، دفترچه راهنمای دوربین را به صورت کامل مطالعه بفرمائید تا با تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. این دوربین تمامی کنترل‌های مستقیم لازم را در خود جای داده است و از لحاظ ارگونومی هم یک دوربین فوق‌العاده است.

درست است که در این دوربین از همان سنسور 24.2 مگاپیکسلی مورد استفاده در دیگر دوربین های مبتدی نیکون استفاده شده است ولی کیفیت ساخت این سنسور خیلی بهتر است و عملکرد ایزو و محدوده داینامیک آن نیز کمی بهبود یافته است. در این دوربین از سیستم اتوفوکوس دقیق و سریع Multi-Cam 3500 II DX با 51 نقطه‌ی فوکوس استفاده شده است که خیلی بهتر از سیستم‌های اتوفوکوس مورد استفاده در دوربین‌های D3x00 و D5x00 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *