عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های موبایل در سال 2020

بهترین دوربین های موبایل

دوربین گوشی های هوشمند به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که در مواردی می توانند با دوربین های عکاسی حرفه ای رقابت کنند. اگر می خواهید بهترین دوربین های موبایل در سال 2020 را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین دوربین های موبایل در سال 2020 را بشناسید

اپل آیفون 11 پرو

طبق استانداردهای امروزی، دوربین سه گانه‌ی آیفون 11 پرو را به سختی می‌توان یک تکنولوژی پیشرفته دانست و خبری هم از تمام زرق و برق‌های رقبا نیست. با این وجود مثل تمامی محصولات آیفون این دوربین هم به خوبی در هر شرایطی کار می‌کند. رنگ، تون و نوردهی در هر سه دوربین کاملا ثابت است اما روشی که اپل برای پردازش تصویر در پیش گرفته است، باعث جلو افتادن این دوربین از رقبا شده است. در حالی که گوشی‌های عرضه شده توسط رقبا مثل Huawei و سامسونگ تصاویر را با HDR، افزایش شارپنس و کاهش نویز خیلی سنگین مورد پردازش قرار می‌دهند، تصاویر ثبت شده توسط این گوشی شباهت بیشتری به زندگی واقعی دارند و هیچ نشانی هم از پردازش زیاد در آن‌ها دیده نمی‌شود.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال سونی مدل RX0

سامسونگ گلکسی S20 الترا 5G

دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی موبایل ثابت کرده است که چیزی فراتر از بازی با اعداد است و با وجود اینکه زوم 100x آن ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد اما توانایی خیلی زیادی در خلق تصاویر تله فوتو دارد. البته این گوشی نقاط ضعفی هم دارد.

هواوی P40 Pro

این دوربین عمق فوکوس خیلی نرمی به تصاویر شما می‌بخشد و در عین حال سوژه را با جزئیات کامل به تصویر می‌کشد. مثل خیلی از گوشی‌های دیگر، زوم بالای این دوربین فقط روی کاغذ خوب است و در عمل خیلی کاربرد ندارد. احتمالا خیلی نیازی به استفاده از زوم 50x این دوربین نداشته باشید ولی زوم اپتیکال 5x آن خیلی کاربردی است.

سامسونگ Galaxy S10 5G

دوربین‌های سری S گلکسی معمولا به خاطر دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که در آن‌ها به کار رفته است شناخته شده‌اند و گلکسی S10 5G هم از این قاعده مستثنی نیست. دوربین چهارگانه‌ی پشتی این گوشی شامل لنزهای واید/الترا واید/تله‌فوتو و ToF است و هر 4 دوربین هم عملکرد خیلی خوبی دارند. خیلی نگران رزولوشن 12 مگاپیکسلی سنسور دوربین اصلی این گوشی نباشید. اکثر رقبا که با سنسورهای 40 و 48 مگاپیکسلی به بازار عرضه می‌شوند نیز به صورت پیشفرض با رزولوشن 10 و 12 مگاپیکسل عکاسی می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

شیائومی Mi note 10

گوشی 5 دوربینه‌ی Mi Note 10 از یک سنسور 108 مگاپیکسلی تولید شده توسط سامسونگ استفاده می‌کند و انتظار می‌رود از این سنسور در Galaxy S20 Ultra هم استفاده کند. این سنسور از لحاظ رزولوشن رکورد دار است و تعداد پیکسل‌های گنجانده شده داخل آن تقریبا از هر دوربین DSLR و گوشی موبایل دیگری بیشتر است. درست مثل دوربین‌های 48 مگاپیکسلی این لیست، Mi Note 10 از تکنولوژی Quad-Pixel یا Pixel-Binning برای ثبت تصاویر استاندارد استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *