بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین ‌های میان رده بازار

بهترین دوربین ‌های میان رده بازار

تا به امروز دوربین های عکاسی مختلفی توسط برندهای گوناگون به بازار ارائه شده است. این دوربین ها از نظر کیفیت به دسته های پایین رده ، میان رده و بالارده تقسیم می شوند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین دوربین ‌های میان رده بازار بپردازیم.

بهترین دوربین ‌های میان رده بازار

نیکون D7500

نیکون D7500 از همان سنسور قوی ۲۰٫۹ مگاپیکسلی استفاده شده در D500 بهره می‌برد ولی قیمت آن خیلی ارزان‌تر است و بدنه‌‎ی بسیار کوچک‌تری هم دارد. متاسفانه در این دوربین اثری از سیستم اتوفوکوس ۱۵۳ نقطه‌ای D500 دیده نمی‌شود اما یک سیستم ۵۱ نقطه‌ای نیز عملکرد خیلی خوبی خواهد داشت. همچنین این دوربین از امکان فیلمبرداری ۴K، صفحه نمایش لمسی متحرک و عکاسی پی در پی با سرعت ۸ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

رزولوشن دوربین ذکر شده در مقایسه با D7200 کمی افت داشته ولی در مقابل حساسیت ایزو D7500 خیلی بیشتر است؛ کمترین رزولوشن این دوربین برابر با ۵۰ است در حالی که حداکثر میزان آن ۱,۶۴۰,۰۰۰ می‌باشد. با این مشخصات D7500 مشخصا یک دوربین خیلی خوب برای کاربران جدید و کاربرانی است که قصد دارند دوربین خود را ارتقاء دهند.

این مطلب را هم ببینید
مقایسهDJI OM 4 و DJI Osmo Mobile 3

نیکون D500

نیکون خیلی از قابلیت‌های D5 پرچمدار را که از یک سنسور فول‌فریم استفاده می‌کرد در یک بدنه‌ی کوچک‌تر قرار داده است. سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی APS-C CMOS این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این سنسور عملکرد ایزو خیلی خوبی هم دارد اما به جز سنسور دیگر قابلیت‌های این دوربین هم کاملا چشمگیر هستند. سیستم اتوفوکوس ۱۵۳ نقطه‌ای باورنکردنی است و می‌تواند حتی سوژه‌های متحرک را هم در شرایط نوری سخت به صورت واضح به تصویر بکشد.

بدنه‌ی قوی این دوربین هم به شما این امکان را می‌دهد که در شرایط خیلی سختی که دیگر دوربین‌های سری DX قابل به کار کردن نیستند از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این دوربین تا ۲۰۰ عکس Raw با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید. همین موضوع باعث شده است نیکون D500 یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی حیات وحش و اکشن باشد.

این مطلب را هم ببینید
دیافراگم در عکاسی به چه وسیله ای گفته می شود؟

نیکون D750

در گذشته عکاسی با دوربین فول‌فریم فقط مخصوص عکاس‌های حرفه‌ای بود اما دوربین های عکاسی میان رده مثل نیکون D750 و کانن ۶D Mark II این امکان را برای افراد علاقه‌مند به عکاسی نیز فراهم کردند که بتوانند از دوربین‌های فول فریم برای عکاسی استفاده کنند. در D750 از یک سنسور ۲۴٫۳ مگاپیکسلی فول فریم استفاده شده است و با وجود اینکه مثل D500 از یک سیستم اتوفوکوس قوی یا بدنه‌ی مستحکم استفاده نمی‌کند اما یک دوربین قدرتمند است که با لنز مناسب می‌تواند تصاویر بسیار خوبی به شما تحویل دهد.

نیکون D7200

درست است که D7500 جایگزین D7200 شده است اما بازهم نباید این دوربین را دست کم گرفت. به همراه قابلیت‌های زیاد، عملکرد قوی و سیستم اتوفوکوس فوق‌العاده، D7200 از یک سنسور فوق‌العاده نیز استفاده می‌کند تا یک دوربین عکاسی میان رده خوب برای علاقه‌مندان به عکاسی به خصوص برای کسانی که از لنزهای نیکون استفاده می‌کنند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *