مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین سایت‌های تشخیص فونت

بهترین سایت‌های تشخیص فونت

فونت ها تاثیر زیادی در خوانایی و زیبایی متن ها دارند. همانطور که دست خط افراد با یک دیگر مختلف است، فونت ها نیز با هم تفاوت دارد. گاهی ممکن است متنی را ببینید که فونت بسیار خوبی دارد اما نمی دانید که برای نوشتن آن از چه فونتی استفاده شده است. با استفاده از بهترین سایت‌های تشخیص فونت که در این بخش به شما عزیزان معرفی می کنیم می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

بهترین سایت‌های تشخیص فونت را بشناسید

Alternatype

اگر نام فونت مورد علاقه خود را می‌دانید، اما نمی‌توانید آن را بخرید، به سایت Alternatype سر بزنید. این سایت دیتابیس عظیمی دارد و می‌توانید با وارد کردن نام فونت، به یک یا دو فونت رایگان جایگزین دست پیدا کنید.

این سایت از فونت‌های قابل دانلود و فونت‌های وب پشتیبانی می‌کند و برای آن‌ها لینک دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت یک متن نمونه با فونت مورد نظر شما وجود دارد که می‌توانید با مشاهده آن، برای دانلودش تصمیم بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل چندین عکس به فایل PDF

Identifont

این سایت نیز مانند نمونه قبلی کار می‌کند و می‌توانید با وارد کردن نام فونت مورد نظر خود، به فونت‌های جایگزین دسترسی پیدا کنید. صفحه مربوط به هر فونت، حروف کوچک و بزرگ، چندین نماد و لینک‌های دانلود را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید در این سایت با استفاده از ویژگی‌های یک فونت مانند سریف به لیستی از فونت‌های جایگزین دست پیدا کنید. با این کار فونت مورد نظر شما مشخص می‌کند، اما شاید در لیست این سایت به یک فونت بهتر نیز دست پیدا کنید.

What Font Is

اگر نام فونت مورد علاقه خود را نمی‌دانید یا اینکه نتوانستید آن را در دو سایت قبلی پیدا کنید، می‌توانید به سراغ What Font Is بروید. در این سایت امکان تشخیص فونت از روی عکس وجود دارد و برای این کار می‌توانید عکسی از فونت را درون سایت آپلود کنید، ضمنا امکان استفاده از لینک یک تصویر آنلاین نیز وجود دارد.

در ادامه شما باید تمام حروف درون عکس را شناسایی کنید. سایت What Font Is می‌تواند تمام نتایج را به شما نشان دهد یا با استفاده از فیلتر، تنها فونت‌های رایگان یا فونت‌هایی که می‌توانند به صورت تجاری مورد استفاده قرار بگیرند را در اختیارتان قرار دهد. هرچقدر فونت درون تصویر بزرگتر باشد، شانس تشخیص آن افزایش پیدا می‌کند، هرچند با فونت کوچک نیز نوع آن مشخص می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
نکاتی که هنگام خرید لپتاپ دست دوم می بایست مدنظر قرار دهید

Font Matcherator

این سایت ادعا می‌کند که عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد و می‌تواند با تصاویر آپلود شده یا تصاویر موجود در دنیای وب کار کند که برای این کار تنها نیاز به URL دارید. اگر پس زمینه عکس ساده باشد و المان‌های زیادی در آن وجود نداشته باشند، Font Matcherator با دقت بالاتری نوع فونت را تشخیص می‌دهد.

اگر عکسی که فونت مورد نظر شما درون آن قرار گرفته، المان‌های زیادی دارد، می‌توانید برخی کاراکترهای آن را کراپ کرده و درون سایت آپلود کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این سایت امکان شناسایی فونت‌های دست نویس است، کاری که سرویس‌های دیگر در انجام آن مشکل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *