مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین سیستم های خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ

بهترین سیستم های خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ

قطعات سخت افزاری کامپیوتر به واسطه فعالیت خود، گرمای بسیار زیادی را تولید می‌کنند. این دما بعضا در زمان پردازش‌های سنگینی چون رندر چنان بالا می‌رود که در صورت عدم وجود سیستم کولینگ مناسب توانایی ذوب اجزا و اتصالات داخلی را داراست. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین سیستم های خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ بپردازیم.

بهترین سیستم های خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ را بشناسید

ایسوس ROG Strix LC 240 RGB

سیستم خنک کننده مایع مدار بسته ROG Strix LC 240 RGB ایسوس در ابعاد کلی ۲۸۰x۱۴۰x۲۳ میلی‌متر و بهره گیری از دو عدد فن و دو لوله ۳۸ سانتی‌متری عرضه شده است. این مدل مطابق با جدیدترین فناوری‌های کولینگ ایسوس و با بهره‌گیری از هیت سینک مسی طراحی شده و برای جلوه نمایی هرچه بیشتر در رنگ سفید و همرا با نورپردازی قابل کاستومایز RGB تولید شده است.

این خنک کننده‌های مایع جدید ایسوس در سه مدل با رادیاتورهای آلومینیومی ۱۲۰ میلی‌متر، ۲۴۰ میلی‌متر و ۳۶۰ میلی‌متری عرضه می‌شوند که مدل معرفی شده یک گزینه مناسب برای کامپیوترهای گیمینگ بالارده است. درصورت اورکلاک مدل مشابه با رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری گزینه مناسبی خواهد بود. فن فوق از سوکت‌های LGA 115x,1366, 2011, 2011-3, 2066 و سوکت‌های AM4, TR4 پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر خانگی MateStation B515 هواوی عرضه می شود

گرین GLACIER 240 ARGB

سیستم خنک کننده مایع مداربسته‌ی گرین GLACIER 240 ARGB در ابعاد کلی ۱۲۰x۱۲۰x۲۵ میلی‌متر و بهره گیری از دو عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری و دو لوله عرضه شده است. فن فوق از سوکت‌های LGA 115x,1366, 2011, 2011-3, 2066 و سوکت‌های AM4, TR4 پشتیبانی می‌کند. سری GLACIER ARGB سومین نسل از خنک کننده‌های مایع گرین محسوب می‌شوند که علاوه بر همراه داشتن تمام ویژگی های نسل های قبل مانند واترپمپ فوق العاده کم صدا، موتور نه پل مجهز به هسته با تکنولوژی Ceramic Bearing، واتربلاک مسی با تکنولوژی Micro Channel، رادیاتور جدید با بازدهی بیشتر و البته نورپردازی فوق العاده چشم نواز ARGB مجهز شده‌ند.

ایسوس TUF Gaming LC 240 RGB

سیستم خنک کننده مایع مدار بسته ROG Strix LC 240 RGB ایسوس در ابعاد کلی ۳۷۲x۲۲۱x۱۰۰ میلی‌متر و بهره گیری از دو عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری و دو لوله نیکلی عرضه شده است. این مدل مطابق با جدیدترین فناوری‌های کولینگ ایسوس و با بهره‌گیری از هیت سینک مسی طراحی شده و برای جلوه نمایی هرچه بیشتر سیستم نورپردازی ARGB و امکان شخصی‌سازی آن از طریق نرم‌افزار Aura Sync همچنان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیر فعال کردن قابلیت Tab Preview در سافاری

این مدل تا حد زیادی مشابه سیستم خنک کننده مایع ایسوس ROG Strix LC 240 RGB است با این حال طراحی منحصر به فرد تیغه‌ها و شیارهای موجود بر روی آن‌ها افزایش جریان را ممکن ساخته است. لازم به ذکر است که در فهرست سوکت‌های مورد پشتیبانی، به غیر از سوکت AM۴ همچنان پلتفرم دیگری به چشم نمی‌خورد، بنابراین به این نکته پیش از تهیه و خرید محصول توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

ایسوس ROG Ryujin 240

سیستم خنک کننده مایع مدار بسته ROG Ryujin 240 ایسوس در ابعاد کلی ۲۸۰x۱۴۰x۲۳ میلی‌متر و بهره گیری از دو عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری و دو لوله پلاستیکی عرضه شده است. این مدل مطابق با جدیدترین فناوری‌های کولینگ ایسوس و با بهره‌گیری از هیت سینک مسی طراحی شده و برای جلوه نمایی هرچه بیشتر سیستم نورپردازی ARGB و LCD رنگی با امکان شخصی‌سازی آن از طریق نرم‌افزار Aura Sync همچنان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *