بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین لنزهای ماکرو برای عکاسی

بهترین لنزهای ماکرو

لنز ماکرو به لنزی گفته می‌شود که از حداقل فاصله فوکوس بالایی ( بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر ) برخورد است. از آنجایی که لنزهای ماکرو از حداقل فاصله فوکوس بالایی برخوردار هستند این امکان را می‌دهند تا از فاصله‌ای بسیار نزدیک بر روی سوژه خود فوکوس کنید و این مسئله یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای ثبت یک عکس ماکروی مطلوب و قابل قبول به آن نیاز دارید. در این بخش می خواهیم بهترین لنزهای ماکرو برای عکاسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین لنزهای ماکرو برای عکاسی را بشناسید

تامرون SP 90mm f/2.8 Di VC USD Macro

آخرین نسل از لنزهای 90 میلیمتر ماکرو فوق‌العاده‌ی تامرون نوار طلائی موجود در مرکز لنز را کنار گذاشته است و آن را با یک نوار نقره‌ای در انتهای لنز جایگزین کرده است تا باعث سردرگمی کاربر و اشتباه گرفتن این لنز با نسخه‌های قدیمی‌تر نشود. عدسی‌های بهبود یافته این لنز شامل دو عدد عنصر XLD (eXtra Low Dispersion) و یک عدد عنصر LD به همراه ساختار Dual Nano و پوشش‌های مرسوم می‌باشد. برای بالا بردن کیفیت ساخت نیز تامرون از درزبندی‌های ضد آب و یک لایه پوشش تمیز نگه‌دارنده‌ی فلورین روی عنصر جلویی لنز استفاده کرده است.

این مطلب را هم ببینید
سلفی های غیر ممکن با پهپاد

کانن EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

در کنار کیفیت ساخت بالای لنزهای سری L، جدیدترین لنز ماکرو 100 میلیمتر کانن از یک لرزشگیر اپتیکال هیبریدی نیز استفاده می‌کند. این قابلیت تا قبل از این فقط محدود به لنزهای ماکروی 35 میلیمتری نسبتا کوچک کانن بود. از نکات قابل توجه این لنز می‌توان به اتوفوکوس التراسونیک حلقه‌ای و سوئیچ سه مرحله‌ای محدود کننده‌ی اتوفوکوس اشاره کرد. همچنین این لنز ضد نفوذ است و از عناصر UD بهره می‌برد.

سیگما Macro 105mm f/2.8 EX DG OS HSM

این لنز ماکرو با وجود قیمت مناسبی که دارد از یک سیستم اتوفوکوس حلقه‌ای سریع، بی صدا و دقیق، محدودکننده‌ی سه مرحله‌ای و لرزشگیر اپتیکال با حالت‌های استاتیک و Panning پشتیبانی می‌کند. عدسی‌های با کیفیت مورد استفاده در آن نیز شامل دو عنصر اپتیکال SLD خواهند بود و لنز به همراه یک کیف نرم، هود و حتی مبدل هود برای افزایش بهره‌وری روی دوربین‌های APS-C عرضه خواهد شد. شارپنس این لنز فوق‌العاده است و لرزشگیر آن نیز تا حدود 4 گام لرزش را در شرایط عمومی جبران می‌کند اما در فواصل کلوزآپ خیلی شدید کاربرد چندانی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
دلیل تار شدن تصاویر چیست؟

نیکون AF-S 105mm f/2.8 G IF ED VR Micro

این رده بالاترین لنز ماکرو FX نیکون است ولی برای عکاسی کلوزآپ روی دوربین‌های DX نیز کاربرد دارد. مثل لنز 85 میلیمتر DX موجود در این گروه، این لنز نیز یک سیستم اتوفوکوس حلقه‌ای التراسونیک با قابلیت فوکوس کاملا داخلی، لرزشگیر VR II با توانایی کاهش سه گام لرزش و پوشش نانو کریستال دارد. همچنین هر دو لنز حاوی 14 عنصر و یک عنصر ED در ساختار اپتیکال خودشان هستند. به دلیل اینکه لنزهای فرمت FX یا فول فریم به حلقه تصویر بزرگتری برای پوشش تمام عرض سنسور نیاز دارند، قطر این لنز کمی بزرگتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *