ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر فونت پیش فرض پاورپوینت

تغییر فونت پیش فرض پاورپوینت

پاورپوینت دارای یک کتابخانه عظیم از تم‌های مختلف و جذاب است و هر تم برای خود فونت‌های پیش‌فرض اختصاصی دارد. بسته به پروژه های انجام داده شده، معمولا از فونت های خاصی استفاده می کنیم. اگر از فونت پیش فرض خوشتان نیامد می توانید آن را تغییر دهید. برای تغییر فونت پیش فرض پاورپوینت می بایست از روش های زیر استفاده کنید.

روش های تغییر فونت پیش فرض پاورپوینت

روش اول

در قسمت ابزار های Master slides می توانید ظاهر کلی ارائه خود را تغییر دهید. این موضوع شامل رنگ ها ، پس زمینه و فونت و.. می باشد. برای دسترسی به این تنظیمات ، به تب View بروید. سپس روی دکمه Slide Master کلیک کنید. سپس به تب Slide Master رفته و روی Fonts کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فایل PDF به DWG

در منوی کشویی باز شده ، روی Customize Fonts در پایین منو کلیک کنید. اکنون پنجره Create New Theme Fonts باز می شود. در اینجا می توانید فونت انتخابی برای هدر و متن به صورت جداگانه انتخاب کنید. در سمت راست نیز پیش نمایش متن را مشاهده خواهید کرد. پس از اتمام تنظیمات یک نام برای سبک خود انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید.

استفاده از دستورات Replace

برای این کار به تب Home رفته و در دسته Editing روی فلش کنار دکمه Replace کلیک کنید. در منوی باز شده Replace Fonts را انتخاب کنید. در پنجره باز شده باید فونت مورد استفاده پیش فرض را انتخاب کرده و سپس جایگزین آن را در کادر بعدی انتخاب کنید. در نهایت روی Replace کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پسورد گذاشتن روی ویدیو در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *