تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین مادربردهای گیمینگ 2021

بهترین مادربردهای گیمینگ 2021

مادربرد قطعه‌ای است که زمینه لازم را برای ارتباط قطعات مختلف دیگر کامپیوتر با همدیگر فراهم می‌کند. مادربرد گیمینگ یکی از پیچیده‌ترین قطعات یک کامپیوتر شخصی محسوب می‌شود. یکی از مهمترین مواردی که در خرید مادربرد گیمینگ باید به آن دقت کنید آن است که این قطعه بتواند هم نیاز امروز و هم نیاز فردای شما را برطرف کند. اگر می خواهید بهترین مادربردهای گیمینگ 2021 را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین مادربردهای گیمینگ 2021 را بشناسید

ASRock Z490 Taichi

ASRock Z490 Taichi بهترین مادربرد برای گیمینگ 2021 در حاشیه قیمت 350 تا 400 دلار برای ساخت یک سیستم حرفه‌ای است که در مقایسه با رقبای این محصول با این قیمت می‌توان پیدا کرد. این مادربرد گیمینگ شامل هشت پورت SATA است (در حالی که بقیه دارای 6 پورت هستند) و همچنین از یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 پرسرعت تایپ C استفاده می‌کنند. همچنین دارای ظاهری خاص و جذاب و سیستم خنک کننده قدرتمند است و از مصرف انرژی بسیار پایینی بهره می‌برد.

اگر به مادربردی نیاز دارید که سه پورت M.2 و 8 پورت SATA داشته باشد، این مدل تنها مادربردی است که در این رده قیمت، چنین امکاناتی را به همراه دارد. اگر به دنبال مادربرد گیمینگ ارزان قیمت نیستید، ASRock Z490 Taichi بالاتر از مادربرد گیمینگ میان رده محسوب می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تمیز کردن موس و کیبورد کثیف به روش اصولی

گیگابایت مدل Z390 Designare

دومین محصول در لیست بهترین مادربرد گیمینگ ۲۰۲۱ ، مادربرد Gigabyte Z390 Designare است که تمام رقیبان هم‌قیمت خودش را به راحتی در اورکلاک شکست خواهد داد. تست اورکلاک روی پردازنده اینتل i9-9900K انجام شد و توانست با موفقیت در این قسمت نیز ظاهر شود.

گیگابایت مدل  Z390 Gaming X

جایگزین مادربرد گیمینگ Gigabyte Z390 Gaming SLI که برنده جایزه نیز شده بود، مادربرد Gigabyte Z390 Gaming X است که با قیمت بسیار پایین‌تر، همان توانایی اورکلاک و همان ظاهر و لایه‌بندی جذاب را به شما تحویل خواهد داد. اگر به دنبال مادربرد گیمینگ اقتصادی هستید، این محصول بهترین مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب خواهد بود. پس از اینکه کمپانی گیگابایت، ساخت و عرضه مادربردهای SLI را در آمریکا متوقف کرد، اکنون مادربرد گیمینگ Gaming X تنها گزینه اقتصادی با قابلیت اورکلاک بالا برای گیمرهایی است که با پردازنده‌های LGA-1151 سر و کار دارند و می‌خواهند اقتصادی‌ترین و بهترین motherboard برای گیمینگ در سال 2021 را داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین مکان برای قرار دادن مودم در خانه یا اداره

ASRock H370M Pro4

این مادربرد گیمینگ اقتصادی با قیمت 80 دلار که ASRock H370M Pro4 نام دارد، امکانات بیشتری را به نسبت رقبای هم‌قیمت خود به گیمرها ارائه می‌دهد. مادربرد گیمینگ B360 نیز همین قیمت را دارد اما از نظر امکانات به هیچ وجه به پای H370M Pro4 نمی‌رسد. اگر به دنبال مادربرد گیمینگ ارزان قیمت زیر 100 دلار هستید، این محصول بهترین مادربرد مناسب برای سیستم های گیمینگ در سال 2021 محسوب می‌شود. افرادی که به دنبال نور RGB و یا پورت USB 3.1 Gen2 در پنل جلویی مادربرد خود نیستند، با این محصول به امکانات خیلی بیشتری دسترسی خواهند داشت.

ASRock X299E-ITX/AC

به عنوان تنها مادربرد گیمینگ LGA 2066 که ساختار Mini-ITX دارد، بطور خودکار مادربرد ASRock X299E-ITX/ac تبدیل به بهترین مادربردهای گیمینگ 2021 برای این ساختار می‌شود. با اینکه ممکن است در رقابت با رقیبانش کم بیاورد، اما قیمت مناسب آن و عملکرد عالی با پردازنده i9-7900X ، مصرف برق آن حتی از سطح متوسط نیز پایین‌تر است. این مادربرد گیمینگ بی‌نقص نیست، اما اگر به دنبال ساخت یک سیستم جمع و جور بر پایه اینتل X299 هستید، این مادربرد به خوبی از پس کارها بر می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *