مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین مرورگرهای وب

هنگامی که به دنبال بهترین مرورگر وب برای دستگاه خود هستید، حریم خصوصی و سرعت دو تا از بزرگترین عوامل هنگام تصمیم گیری هستند. برخی منابع بیشتری از سیستم شما را طلب می کنند، در حالی که برخی دیگر نسبتاً سبک وزن هستند.

برخی از مرورگرهای ناشناس مجموعه کاملی از ابزارهای امنیتی را برای محافظت از هویت آنلاین و سپر شما در برابر بدافزارها ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر اجازه می دهند کوکی ها و تبلیغات بدون مانع اجرا شوند.

این یک رقابت بسیار نزدیک است، اما ما معتقدیم که فایرفاکس بهترین مرورگری است که امروز می توانید دانلود کنید. این بدون نقص نیست، اما توسعه دهنده موزیلا قبلاً متعهد شده بود از حریم خصوصی کاربران خود پشتیبانی کند و ابزارهایی را برای جلوگیری از ردیابی اشخاص ثالث شما در سراسر وب توسعه دهد.

مایکروسافت اج در رتبه دوم قرار دارد. به دلیل اینکه مبتنی بر موتور کرومیوم است، از همه پسوندهای مرورگر مشابه Google Chrome پشتیبانی می کند. با این حال، به میزان قابل توجهی نسبت به RAM نیاز کمتری دارد و به عملکرد سریع‌تر اجازه می‌دهد به علاوه اکنون با یک مدیر رمز عبور داخلی عرضه می‌شود. ما در زمانی هستیم که مرورگرها برای کسانی که هنوز از خانه کار می‌کنند یا در حال انتقال به مشاغل هستند، حتی مهم‌تر هستند، و این وظیفه فروشندگان مختلف است که ویژگی‌هایی را ارائه کنند که این نیازها را به روش‌های نوآورانه برآورده کنند.

1. موزیلا فایرفاکس

Mozilla Firefox

بهترین مرورگر برای کاربران قدرتمند و حفاظت از حریم خصوصی

فایرفاکس مدتهاست که مرورگر مورد علاقه ما بوده است.به خصوص نسخه 90 آن خوب است اگر آدرس ایمیل شما در یک نقض اطلاعات شناخته شده گنجانده شده باشد، می تواند به شما هشدار دهد، آن پاپ آپ های مزاحم اعلان های مجاز را مسدود می کند، ردیابی مرورگر “اثرانگشت” را مسدود می کند و تصویر خود را در حالت ویدیوی تصویری به Mac می آورد. نسخه همانطور که قبلاً هم از نظر ظاهری و هم در طیف افزونه‌ها و افزونه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، بی‌نهایت قابل تنظیم است. تعمیرات اساسی سال گذشته عملکرد آن را به طرز چشمگیری بهبود بخشید، که در حال عقب ماندن از کروم بود، و حتی در سخت افزار نسبتاً متوسط، نرم و محکم است.

همانطور که ما فایرفاکس را دوست داریم در حال حاضر این مرورگر هنوز هم مرورگر مورد علاقه ما است ما نگران آینده آن هستیم. سال 2019 سال خوبی برای موزیلا نبود، با یک بحران بزرگ الحاقی در ماه می که پیتر سنت آندر و متیو میلر ادعا کردند “نتیجه داشتن مجموعه ای به هم پیوسته از سیستم های پیچیده بود که در تیم های مربوطه به خوبی درک نشده بود.” . فقدان تیم‌های تضمین کیفیت داخلی نیز برجسته شد. بسیاری از QA موزیلا برون‌سپاری شده است و در اوایل سال 2020، طبق گزارش‌ها، سرنخ‌های QA در دوری از اخراج‌ها رها شدند. موزیلا برای کسب درآمد در تلاش است، بنابراین اگر برای فایرفاکس ارزش قائل هستید، ممکن است بخواهید از donate.mozilla.org دیدن کنید تا به امنیت آینده آن کمک کنید.

2. مایکروسافت اج

Microsoft Edge

اگر به ابزارهای حفظ حریم خصوصی واضح نیاز دارید، بهتر است

خوانندگان قدیمی‌تر مایکروسافت را به‌عنوان شرور جنگ مرورگرها که در نهایت منجر به ظهور فایرفاکس و کروم شد، به یاد خواهند آورد. اما مایکروسافت اکنون در کنار فرشتگان است و مرورگر Edge آن با Chromium در قلب خود بازسازی شده است. این مرورگر پیش‌فرض ویندوز است و نسخه‌هایی برای iOS، Android و Mac نیز وجود دارد.

نسخه جدید مجهز به Chromium به طور قابل توجهی سریعتر از نسخه قبلی خود است و دارای برخی ویژگی های مفید از جمله Read Aloud، امکان ارسال رسانه مانند ویدیوهای درون خطی به دستگاه های Chromecast، صفحه شروع به سبک Opera، و مجموعه خوبی از افزونه ها است. به عنوان مدیران رمز عبور، مسدود کننده های تبلیغاتی و غیره. همچنین می‌توانید صفحات وب را به‌عنوان برنامه دانلود کنید که سپس بدون نیاز به راه‌اندازی کل مرورگر، به‌عنوان برنامه‌های مستقل اجرا می‌شوند. این برای افرادی مانند Google Docs یا Twitter مفید است.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ThinkBook 15 Gen 2 لنوو رونمایی شد

گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود دارد و ما به خصوص صفحه Privacy and Services را دوست داشتیم که تنظیمات بالقوه گیج کننده را کاملاً واضح می کند و صفحه مجوزهای سایت. این به شما کنترل دقیقی بر روی کارهایی که سایت‌های خاص می‌توانند انجام دهند، می‌دهد، از جمله همه چیز از پنجره‌های بازشو و مسدود کردن تبلیغات گرفته تا دسترسی به دستگاه MIDI و پخش خودکار رسانه.

Edge شبیه کروم است و مانند کروم کار می کند، اما ما آن را بیشتر از کروم دوست داریم: در مک ما به طور قابل توجهی سریعتر است و گزینه های سفارشی سازی عالی هستند.

بررسی کامل مایکروسافت اج ما را بخوانید.

3. اپرا

Opera

بهترین برای جمع آوری محتوا

Opera از همان لحظه ای که برای اولین بار آن را اجرا می کنید، رکود خود را شروع می کند: صفحه نمایش اسپلش آن به شما امکان می دهد مسدود کننده تبلیغات داخلی خود را روشن کنید، از VPN داخلی خود استفاده کنید، کیف پول رمزنگاری خود را برای ارزهای دیجیتال روشن کنید، پیام های درون مرورگر را از نوار کناری فعال کنید. و بین حالت روشن یا تاریک حرکت کنید.

این یک معرفی عالی برای یک مرورگر واقعا خوب است، اگرچه اگر یک گیمر هستید باید به جای آن، Opera GX را بررسی کنید: این مرورگر به طور خاص برای گیمرها طراحی شده است و دارای ویژگی های یکپارچه سازی Twitch و پشتیبانی از Razer Chroma است.

Opera یک مرورگر دیگر مبتنی بر Chromium است، بنابراین عملکرد سریع است و می‌توانید از افزونه‌های کتابخانه Chrome استفاده کنید. همچنین ایده‌های جالب خودش را دارد، مانند Flow، که برای افرادی طراحی شده است که اغلب چیزهایی را می‌بینند که می‌خواهند بعداً به آنها بازگردند: اگر دائماً پیوندهای جالبی را برای خود ایمیل می‌کنید یا پیام می‌دهید، Flow به شما امکان می‌دهد این کار را بیشتر انجام دهید. با سهولت اشتراک گذاری محتوا از اپرا روی گوشی خود به اپرا در رایانه شما بسیار زیبا است.

این شرکت با به‌روزرسانی اخیر R5 خود که طراحی اصلاح‌شده و برنامه‌های یکپارچه‌تری مانند WhatsApp و Facebook Messenger را به ارمغان می‌آورد، می‌خواهد مطمئن شود که این مرورگر همه‌کاره برای هر چه بیشتر کاربران ممکن است.

آنها همچنین اخیراً این مرورگر را به Google Chromebooks آورده‌اند و برای مالکان و دانشجویان بالقوه زمانی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای تحصیل خود هستند، انتخابی را باز کرده‌اند. آنها همچنین در حال بررسی ویندوز 11 هستند و اینکه چگونه فروشگاه جدید می تواند در آینده نزدیک به آنها کمک کند.

Opera مملو از ویژگی‌های مفید است، اما یکی از موارد مورد علاقه ما دیگر در مرورگر دسکتاپ نیست: Opera Turbo، که داده‌های اینترنتی مانند تصاویر را فشرده می‌کند تا همه چیز در اتصالات بی‌معنا سریع‌تر بارگیری شود، اکنون فقط برای مرورگرهای تلفن همراه در دسترس است. با این حال، شما یک حالت صرفه جویی در باتری را دریافت می کنید، بنابراین زمانی که دانلودهای شما کند هستند، حداقل لازم نیست نگران از بین رفتن باتری لپ تاپ خود باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اجرای TikTok در مرورگر کامپیوتر

این مرورگر در سال‌های اخیر بهبود یافته است و با تمرکز بر ارائه خدمات به بسیاری از کاربران، از گیمرها گرفته تا دانش‌آموزان، مرورگری برای تماشا در سال 2021 است.

4. گوگل کروم

Google Chrome

بهترین همه کاره

اگر تقلید صمیمانه‌ترین شکل چاپلوسی است، پس استفاده مایکروسافت از موتور کرومیوم برای مرورگر Edge خود باید باعث شود که گوگل احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

اما برخی از زمینه‌ها وجود دارد که رقیب مایکروسافت واقعاً G بزرگ را شکست می‌دهد، به ویژه در استفاده از منابع: کروم به دلیل نیازهای منابع سنگین خود بدنام است و می‌تواند روی سخت‌افزارهای پایین‌رده و RAM بسیار کند کار کند.

ویژگی جدید Tab Freezing به گونه ای طراحی شده است که با «انجماد کردن» خودکار برگه‌های پس‌زمینه به این مشکل رسیدگی کند تا از منابع بی‌رویه استفاده نکنند، اما Chrome همچنان تشنه سخت‌افزار است.

کروم 91 به هیچ وجه مرورگر بدی نیست. برعکس: این یک مرورگر درخشان با کتابخانه ای عالی از افزونه ها، پشتیبانی و همگام سازی بین پلتفرم، ویژگی های تکمیل خودکار عالی، و برخی از ابزارهای عالی برای توسعه دهندگان وب است. اگر ایمیل شما در معرض خطر قرار گرفته باشد، می تواند به شما هشدار دهد، جستجوی DNS ایمن برای ارائه دهندگان سازگار دارد (DNS عمومی گوگل یکی از آنهاست) و بسیاری از محتوای مختلط خطرناک مانند اسکریپت ها و تصاویر را در اتصالات غیر ایمن مسدود می کند. همچنین WebXR API را برای AR و VR فعال می کند. و حالت تاریک کروم را فراموش نکنید که مرور را در شب برای چشمان آسان‌تر می‌کند.

همه اینها خوب هستند، اما ما فکر می‌کنیم که فایرفاکس در حفاظت از حریم خصوصی آن را شکست می‌دهد، Edge برای گذراندن زمان بهتر است و سایر مرورگرهای خاص این ترس دائمی را ندارند که Google فقط کمی بیش از حد در زندگی همه ما درگیر است.

5. ویوالدی

Vivaldi

بهترین مرورگر خود را با اتصال منحصر به فرد و انباشته کردن برگه بسازید

زاییده فکر توسعه دهندگان سابق Opera است و مانند Opera کارها را متفاوت از مرورگرهای معروف انجام می دهد. در این مورد، بسیار متفاوت است. Vivaldi همه چیز در مورد شخصی سازی است و شما می توانید تقریباً همه چیز را از نحوه عملکرد ناوبری گرفته تا ظاهر رابط کاربری تغییر دهید. Chromium بار دیگر در اینجا زیر سطح است (به این معنی که می توانید از اکثر افزونه های Chrome استفاده کنید)، اما آنچه در بالا قرار دارد با سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium بسیار متفاوت است. می‌توانید سایت‌ها را به نوار کناری سنجاق کنید، نوار ابزارها را هرجا که مناسب است بچسبانید و فونت‌ها و طرح‌های رنگی صفحات را تنظیم کنید. دارای پانل یادداشت ها و همچنین تاریخچه و بوک مارک های معمولی. روش کار جستجو را سفارشی کنید و به موتورهای جستجو نام مستعار بدهید. نحوه کار برگه ها را تغییر دهید و گروه بندی کنید و خیلی چیزهای دیگر. شما حتی می توانید تاریخچه خود را به صورت نمودار مشاهده کنید تا ببینید چقدر از زمان خود را در سایت های خاصی سپری کرده اید. ما به‌خصوص پشته‌های برگه‌ها را دوست داریم، که برای هر کسی که تمایل دارد در نهایت سعی کند ده‌ها برگه باز را پیگیری کند، یک مزیت است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به جای ادامه دادن به مسائل، با رابط‌ها سرگرم شوید، این یک کابوس بالقوه بهره‌وری است اما برای کاربران قدرتمندی که دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند و چگونه می‌خواهند کار کند، فوق‌العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *