مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ از سخت افزارهای مهم و اصلی به شمار می آید؛ با این حال بسیاری از افراد توجهی به آن ندارند. برنامه های مختلفی برای ارزیابی سلامت این قطعه ارائه شده اند. در این بخش قصد داریم بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ را به شما عزیزان  ممعرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ را بشناسید

BatteryInfoView

BatteryInfoView یک ابزار ساده تست باتری با حجم کم است که وضعیت و اطلاعات باتری لپ تاپ شما را نمایش می‌دهد. این برنامه حدود 20 فاکتور مختلف را بررسی می‌کند اما ویژگی‌هایی که نشان داده می‌شود به این بستگی دارد که باتری شما چه اطلاعاتی زا ارائه می‌دهد. این اطلاعات مانند اطلاعات تولید کننده و مدل، وضعیت برق، ظرفیت شارژ و فرسودگی، میزان شارژ و تخلیه شارژ، دما و غیره است و این مقادیر هر 10 ثانیه یکبار در برنامه BatteryInfoView به‌روز می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز

BatteryBar

این برنامه از نظر کمی نسبت به BatteryInfoView اطلاعات کمتری را نشان می‌دهد اما به هرحال در مقایسه با ابزار داخلی ویندوز برای نمایش وضعیت باتری در نوار ابزار بسیار کامل‌تر است! BatteryBar یک آیکون در نوار ابزار اضافه می‌کند که با کلیلک بر روی آن یک پنجره وضعیت پاپ آپ ظاهر می‌شود و اطلاعات ارزشمندی مانند درصد شارژ، ظرفیت، میزان شارژ و تخلیه و زمان شارژ باقیمانده را ارائه می‌دهد.

رنگ گرافیکی باتری به وضعیت آن بستگی دارد. آبی به معنای در حال شارژ بودن، رنگ سبز یعنی شارژ مناسب، رنگ زرد یعنی میزان متوسط و رنگ قرمز یعنی نیاز به شاژ باتری است. نرم افزار NET Framework. ورژن 2 پیش نیاز اجرای این برنامه است و پس از نصب نرم افزار می‌توانید از طریق تنظیمات نوار ابزار ویندوز، BatteryBar را فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه فعال سازی قفل تشخیص چهره ویندوز ۱۰ با Windows Hello

Battery Optimizer

Battery Optimizer یک ابزار پیشرفته بهینه‌سازی باتری لپ تاپ است که از آزمایش‌های متعددی برای بررسی وضعیت سلامت باتری و نشان دادن اطلاعات مختلف استفاده می‌کند. این نرم افزار سیستم و فعالیت‌های کاربر را برای ذخیره حداکثر انرژی و استفاده از آن بهینه می کند و نکاتی در مورد باتری و استفاده مناسب‌تر از آن را به اطلاع وی می‌رساند. Battery Optimizer را می توان به گونه‌ای تنظیم کرد تا هشدارهای استفاده از باتری را ارائه کند؛ یعنی وقتی مصرف باتری در یک سطح خاص افزایش یابد نرم افزار در مورد اتفاقی که رخ می‌دهد، کاربر را مطلع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *