مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک

نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک

هارد دیسک ها نیز همانند دیگر قطعات مشابه که بصورت مکانیکی کار میکنند در اثر کارکرد دچار خرابی می شوند که این موضوع اصلا ارتباطی به کاربر ندارد. یکی از راهکار ها برای تعمیر هارد دیسک ، استفاده از نرم افزار تعمیر هارد دیسک است. برنامه های مختلفی در این زمینه تاکنون ارائه شده اند اما اگر می خواهید بهترین نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

بهترین نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک کدامند؟

Disk Drill

این نرم افزار به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به دانش خاصی 200 فرمت مختلف از فایل‌ها را از روی هر نوع حافظه ذخیره سازی بازیابی کنید. اما جدا از توانایی‌های Disk Drill در ریکاوری اطلاعات و فایل‌ها، این نرم افزار می‌تواند تقریبا هر مسئله‌ای که به خراب شدن هارد مربوط می‌شود را حل کند. نرم افزار تعمیر هارد Disk Drill امکانات و ابزاری را برای نظارت کارکرد دیسک، پاکسازی درایو، محافظت از اطلاعات، تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر زمان کافی برای دانلود و نصب جداگانه هر یک از ابزارهای محافظت و تعمیر هارد را ندارید، Disk Drill را دانلود کنید تا هر آنچه که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش افزایش کش مرورگر کروم و فایرفاکس

WinDirStat

وقتی هارد شما دچار مشکل می‌شود، قبل از تلاش برای تعمیر آن باید ابتدا از اطلاعاتی که بر روی آن ذخیره شده‌اند با خبر شوید؛ زیرا ممکن است در اثر حمله ویروس بخش بزرگی از فضای هارد توسط فایل‌های هرز اشغال شده باشد. برنامه‌های مدیریت فایل معمول در تشخیص این فایل‌ها ناتوان بوده و تنها دید محدودی از اطلاعات را به کاربر نشان می‌دهند.

اما نرم افزار تعمیر هارد WinDirStat یک دید آماری را ارائه می‌کند که در آن اندازه هر فایل با مربع‌های رنگی مشخص شده است. وقتی اندازه یک فایل به شکل غیرمعمولی بزرگ باشد، بدون شک شما متوجه خواهید شد که یک جای کار می‌لنگد.

DBAN

DBAN به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند یک فایل را به طور دائم از هارد دیسک شما پاک کرده و بازیابی آن را تقریبا غیرممکن کند. بنابراین اگر به حریم خصوصی خود اهمیت داده و می‌خواهید که اطلاعات حذف شده شما به هیچ عنوان قابل بازیابی نباشند، دانلود و نصب DBAN را به شما توصیه می‌کنیم.

این مطلب را هم ببینید
برنامه microsoft defnder preiview برای ویندوز و اندروید منتشر شد

GParted

ویرایشگر پارتیشن گرافیکی می تواند برای تغییر اندازه، کپی و انتقال پارتیشن‌های خود بدون از دست دادن و یا خرابی فایل‌ها مورد اتفاده قرار گیرد.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک

  1. زهرا شکوری گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون بهترین نرم افزار ریکاوری 2022 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *