ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روشهای حل مشکل فایل با پسوند .lnk در ویندوز

حل مشکل فایل با پسوند .lnk در ویندوز

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کامپیوتر خود را روشن می کنید و می بینید که تمامی فایل های سیستم ویندوز شما به یک شکل و به صورت شورتکات در آمده است. پسوندی که برای همه این فایل ها قرار می گیرد ، .lnk می باشد. اگر با اینگونه فایلها دچار مشکل شده اید ، با ما باشید تا روشهای حل مشکل فایل با پسوند .lnk در ویندوز را بیاموزید.

روشهای حل مشکل فایل با پسوند .lnk در ویندوز

اصلاح ریجستری به صورت دستی

برای رفع مشکل شورتکات lnk. در ویندوز می توانید به صورت دستی ریجستری خود را اصلاح کنید. ابتدا Windows + R را فشار دهید تا پنجره دستور Run باز شود. سپس در پنجره Run فرمان regedit را وارد کرده و Enter را فشار دهید تا پنجره Registry Editor باز شود.

این مطلب را هم ببینید
تهدید کامپیوتر با ویروس های کامپیوتری

در بخش ریجستری به قسمت HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerFileExts.lnk بروید. بر روی نماد پیکان کلیک کنید تا بخشی به نام UserChoice گسترش داده و حذف شود. پنجره Registry Editor را ببندید و سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید، بررسی کنید که آیا هنوز خطایی وجود دارد یا خیر.

استفاده از آنتی ویروس

علت خطای پرونده .lnk ممکن است در اثر حمله ویروس به سیستم شما باشد. بنابراین برای رفع خطا می توانید از نرم افزار آنتی ویروس استفاده می کند. استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند می تواند به خوبی به شما در حل این مشکل کمک کند.

استفاده از برنامه Rkill

برنامه را دانلود و نصب کرده و سپس برای جلوگیری از اجرای برنامه های مخرب روی برنامه Rkill دو بار کلیک کنید. RKill اکنون کار را در پس زمینه شروع می کند، لطفاً صبور باشید در حالی که این ابزار به دنبال فرآیند مخرب است و سعی در پایان دادن به آنها دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار

هنگامی که ابزار Rkill وظیفه خود را به اتمام رساند ، یک گزارش ایجاد می کند. پس از اجرای RKill، رایانه خود را مجدداً راه اندازی نکنید زیرا برنامه های مخرب دوباره شروع می شود.

استفاده از برنامه Emsisoft Emergency Kit

این نرم افزار  اسکنر قدرتمند با رابط کاربری گرافیکی است. این برنامه می تواند ویروس ها، تروجان ها، بدافزارها و سایر برنامه های مخرب رایانه آلوده را اسکن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *