مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری

نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری

اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند. اما خطراتی از جمله گم شدن و یا خرابی فلش می‌تواند اطلاعات مهم درون این حافظه قابل حمل را تهدید کند. به همین دلیل باید راه‌های رمزگذاری فلش مموری را بدانیم و از اطلاعات مهم خود محافظت کنیم. برنامه های زیادی در این زمینه وجود دارند که ما در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری را بشناسد

DiskCryptor

یک ابزار محبوب و رایگان برای کاربران ویندوزی که از قابلیت های زیادی برخوردار است. DiskCryptor به جز رمز گذاری فلش مموری تقریبا می‌تواند همین کار را برای هر وسیله مموری خارجی دیگری نیز (مثل سی دی یا دی وی دی و…) انجام دهد. اگر بخواهید می‌توانید با استفاده از نرم افزار رمز گذاری فلش مموری DiskCryptor، میزان اطلاعات رمز گذاری شده را به صورت خودکار محاسبه کرده و به سرعت به فایل‌ها و فولدرهای خود دسترسی یابید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای مدیریت مصرف اینترنت

Kruptos 2 Go-USB Vault

نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری

در حالی که نرم افزارهای رمز گذاری فلش مموری زیادی برای سیستم عامل ویندوز وجود دارند، برای سیستم عامل macOS نرم افزارهای بسیار کمی یافت می‌شود. Kruptos 2 از همان الگوریتم رمز گشایی AES-256 بهره می‌برد. می‌توانید از طریق این نرم افزار نسخه‌های منطبق با سیستم عامل های ویندوز، macOS و اندروید را دریافت کنید؛ اما استفاده از آن رایگان نیست. در ابتدا می‌توانید از نسخه آزمایشی این نرم افزار به مدت 30 روز استفاده کنید، اما برای استفاده بیشتر باید هزینه پرداخت کنید.

VeraCrypt

این نرم افزار با ایجاد پسوردی که از اطلاعات دیسک محافظت می‌کند، کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلش مموری را وصل کرده و مراحلی که راهنمای برنامه به شما می‌گوید را دنبال کنید. البته می‌توانید همه یا حجم خاصی از فلش مموری را رمز گذاری کنید. پس از رمز گذاری تنها با استفاده از پسوردی که تعیین کرده‌اید، می‌توانید وارد نرم افزار رمز گذاری فلش مموری VeraCrypt شده و به اطلاعات دسترسی یابید.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید کروم بوک 3 توسط لنوو رونمایی شد

Kakasoft USB Security

نرم افزارهای رمزگذاری فلش مموری

در این نرم افزار کافیست پسورد رمز گذاری برای خودتان تعیین کنید و Kakasoft USB Security کل درایو و اطلاعات ذخیره شده را رمز گذاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *