مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT

بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT

اگر از علاقمندان تماشای فیلم و سریال های خارجی باشید ، احتمالا با مفهوم زیرنویس آشنایی دارید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زیرنویس فیلم مورد علاقه‌تان را دانلود کردید و پس از استفاده از آن متوجه شدید با یک زیرنویس پر از ایراد و اشتباه طرف هستید. در این شرایط یا باید به دنبال یک زیرنویس جدید بگردید یا با هر مصیبتی که شده فیلم را با همان زیرنویس تماشا کنید. در این بخش می خواهیم بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT

ادوبی پریمیر پرو

ادوبی پریمیر پرو از دید بسیاری بهترین نرم افزار ویرایش زیرنویس است و از آنجایی که این برنامه عنوان بهترین برنامه ویرایش ویدیو را نیز در اختیار دارد، شاید خیلی این موضوع تعجب برانگیز نباشد. پریمیر پرو امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی برای ویرایش زیرنویس در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید همزمان با پخش ویدیو در فونت، رنگ پس‌زمینه و زمان‌بندی زیرنویس نیز تغییراتی اعمال کنید. پریمیر پرو از فرمت‌های زیرنویس .ssc، فرمت .mcc، فرمت .srt، فرمت .xml و .stl پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را بشناسید

نوت پد

یکی از آسان‌ترین روش‌های ویرایش زیرنویس فیلم که همه کاربران بدون خواندن آموزش ادیت زیرنویس می‌توانند از آن استفاده کنند، نوت پد است؛ زیرا این برنامه به طور پیش‌فرض در ویندوز نصب می‌شود و از همین رو دیگر لزومی ندارد به دنبال لینک دانلود نرم افزار ویرایش زیرنویس فیلم در سایت‌های مختلف بگردید. برای ویرایش زیرنویس با نوت پد ابتدا باید فایل SRT را در این برنامه باز کنید. وقتی بر روی فایل دو بار کلیک کنید از آنجایی که ویندوز فایل‌های با پسوند srt. را نمی‌شناسد، باید به طور دستی نوت پد را انتخاب کنید.

Subtitle Workshop

این برنامه امکان باز کردن، ویرایش و تبدیل فرمت‌های مختلف فایل‌های زیرنویس را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه علاوه بر فایل‌های SRT، شما امکان ویرایش زیرنویس SUB IDX را نیز خواهید داشت. این برنامه در حال حاضر از بیش از 60 فرمت زیرنویس مختلف پشتیبانی می‌کند. افزون بر این به لطف رابط کاربری ساده آن شما به سرعت نحوه کار با این برنامه را یاد خواهید گرفت.

این مطلب را هم ببینید
بازیابی فایل پاورپوینت ذخیره نشده با 3 روش

Video Converter Studio

Video Converter Studio نرم افزاری است که بیشتر برای ویرایش فایل‌های ویدیویی کاربرد دارد. مثلا با استفاده از این برنامه می‌توانید فایل ویدیویی خود را بدون افت کیفیت به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید. به همین دلیل نحوه ادیت زیرنویس کمی با سایر برنامه‌ها متفاوت است. با این حال با استفاده از Video Converter Studio شما می‌توانید رنگ، فونت، استایل، موقعیت مکانی و حتی افکت‌های زیرنویس را به دلخواه خود تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *