مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت فیلم آموزشی

بهترین نرم افزارهای ساخت فیلم آموزشی

دنیا با سرعت در حال حرکت به سمت استفاده بیشتر و گسترده‌تر از تکنولوژی در همه ابعاد زندگی است و از آنجایی که آموزش و کسب مهارت امروزه حرف اول را می‌زند؛ خیلی‌ها برای تدریس و یاد گرفتن مطالب و مهارت‌های جدید از امکاناتی استفاده می‌کنند که فناوری و تکنولوژی روز در اختیارشان قرار داده است. برای ساخت ویدیوهای آموزشی برنامه های مختلفی وجود دارد. در این بخش قصد داریم بهترین نرم افزارهای ساخت فیلم آموزشی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای ساخت فیلم آموزشی را بشناسید

Ezvid

با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌توانید هر آنچه که بر روی صفحه نمایش کامپیوتر تان هست را ضبط کنید. این نرم‌افزار کاملا رایگان بوده و نحوه کار با آن نیز بسیار ساده و راحت است. نرم‌افزار Ezvid همچنین به شما امکان می‌دهد تا ویدئوهای خود را ویرایش کنید، متن و صدا به آن اضافه کنید و همچنین سرعت نمایش آن را نیز تحت کنترل داشته باشید.

BlueBerry Flashback Express Recorder

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای دیگری مانند وبکم نیز فیلم ضبط کنید و آن را به ویدئوی خود اضافه کنید. این نرم‌افزار گزینه‌های متعدد و متنوعی برای ویرایش ویدئوها در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید به صورت حرفه‌ای فیلم‌های ضبط شده خود را ویرایش کرده و حتی به آنها متن اضافه کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده بوده و  می‌توانید ویدئوهای خود را با فرمت‌های مختلف و دلخواه خود ذخیره کرده و حتی به آنها واترمارک نیز اضافه کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند روش ساده برای نصب جاوا روی فایرفاکس و کروم

Screenr

وب سایت Screenr نیز یک وب سایت کاربردی برای ضبط فیلم از دسکتاپ محسوب می‌شود که مبتنی بر وب است. این بدان معناست که شما برای کار با این برنامه احتیاجی به نصب آن بر روی کامپیوتر خود ندارید؛ بلکه برای استفاده از آن باید وارد وب سایت Screenr شوید. Screenr به شما امکان می‌دهد تا با ورود به وب‌سایت این برنامه و کلیک بر دکمه Record از صفحه نمایش و فعالیت خود فیلم بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما در این وب سایت محدودیت زمانی دارید و تنها می‌توانید ویدئوهای 5 دقیقه‌ای ضبط کنید. فایل‌های ویدئویی شما بر روی وب‌سایت Screenr ذخیره می‌شوند.

Camtasia

برنامه Camtasia یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی و پرطرفدار برای ضبط ویدئوها و فیلم‌های آموزشی است. ساخت فیلم آموزشی با Camtasia بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توانید تنها از بخش‌های خاصی از صفحه نمایش فیلم بگیرید و بخش‌های اضافی را حذف کنید. پس از ضبط ویدئو می‌توانید آن را با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در این برنامه، ویرایش کرده و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید. با استفاده از برنامه Camtasia می‌توانید سرعت ویدئو خود را کم یا زیاد کنید، به آن متن اضافه کرده و حاشیه نویسی کنید و فایل صوتی بر روی ویدئوهای خود قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نصب اسنپ چت در کامپیوتر

TinyTake

با نصب این برنامه به راحتی می‌توانید از بخش‌های دلخواه صفحه دسکتاپ خود فیلم بگیرید و در آن حاشیه‌نویسی کنید. شما می‌توانید به ویدئوی خود صدا و عکس اضافه کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این برنامه برای ساخت فیلم آموزشی با گوشی نیز بهینه سازی شده است و با نصب آن بر روی گوشی نیز می‌توانید ویدئوی آموزشی ضبط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *