مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزار های ویرایش فایل صوتی

بهترین نرم افزار های ویرایش فایل صوتی

ویرایش صوت می‌تواند فرآیندی بسیار چالش برانگیز باشد، چرا که باید بتوان لایه‌های متعدد صدا را به شیوه‌ای صحیح مدیریت کرد. ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در این بخش قصد داریم بهترین نرم افزار های ویرایش فایل صوتی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزار های ویرایش فایل صوتی را بشناسید

Audacity

در اواسط سال 2020، Audacity بیستمین تولد خود را جشن می‌گیرد! این برنامه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش فایل صوتی است و قابلیت‌هایی را دارد که اکثرا در نرم‌افزارهای پولی یافت می‌شود. Audacity یک نرم‌افزار متن‌باز است و در طول سال‌ها توسط توسعه‌دهندگان متفاوتی به‌روز رسانی و به ویژگی و پلاگین‌های زیادی مجهز شده که این نرم‌افزار را همچنان در بازار رقابت در صدر نگه داشته است.

فرمت‌های صوتی متنوعی مثل Ogg، فرمت FLAC و M4A را پشتیبانی می‌کند. GSnap یکی از بهترین پلاگین‌های این نرم‌افزار ویرایش فایل صوتی است. با استفاده از این ویرایشگر صدا می‌توان فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده را ویرایش کرده، فایل صوتی جدید ضبط کنید یا افکت‌های مختلف به صدا اضافه کنید و البته برای تولید پادکست گزینه مناسبی است. ظاهر این نرم‌افزار برای افراد مبتدی ممکن است کمی پیچیده به نظر بیاید، اما در واقع رابط کاربری بسیار خوبی دارد؛ به عنوان مثال می‌توان به دکمه‌های بزرگ و واضح این برنامه ویرایش فایل صوتی برای اعمال مهمی مانند شروع و توقف ضبط صدا اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ MSI GE76 Raider Dragon Edition Tiamat رونمایی شد

Ocenaudio

این برنامه در مقایسه با سایر برنامه‌های رایگان ویرایش صدا یک برتری قابل توجه دارد؛ به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات مد نظر خود را در لحظه ببینید، در حالی که در سایر برنامه‌های از این دست باید فایل صوتی مورد نظر را مستقیما تغییر دهید. در نتیجه وقتی افکتی مثل ریورب را تغییر می‌دهید، فورا این تفاوت را می‌شنوید. با استفاده از Ocenaudio می‌توانید فایل‌های صوتی ذخیره شده بر روی سرورهای کلود را نیز ویرایش کنید. برای استفاده کاراتر از این برنامه ادیت فایل صوتی بهتر است که کلیدهای میان‌بر صفحه کلید را به خاطر بسپارید که باعث افزایش سرعت قابل ملاحظه‌ای خواهند شد.

Audiotool

Audiotool یک ابزار ادیت فایل صوتی آنلاین و تحت وب است؛ پس نیازی نیست که ‌آن را مستقیما بر روی کامپیوتر یا لپ تاب خود نصب کنید. قابل استفاده در ویندوز، لینوکس و مک‌او‌اس است، البته باید توجه داشت که تنها در مرورگر کروم و به صورت پلاگین در دسترس است. نسبت به سایر برنامه‌های موجود از نظر ساختاری نقاط اشتراک زیادی با برنامه با Garage Band شرکت اپل دارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بخش‌های 30 ثانیه‌ای از یک صدا را ضبط کنید. ضمنا شما می‌توانید این صداهای ضبط شده را به عنوان نمونه‌های از پیش تهیه شده با آلات موسیقی دیجیتال موجود در Audiotool میکس کنید. برای تغییر ترک‌های آهنگ خود می‌توانید از 14 افکت موجود در این ابزار استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2019 آشنا شوید

Adobe Audition CC

نرم افزار ادوبی آدیشن، یک نرم افزار قدرتمند برای ویرایش فایل های صوتی است که شرکت ادوبی آن را ارائه کرده است. یک نرم‌افزار کارا که هم ‌می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران خانگی باشد و هم در استودیوهای حرفه‌ای ضبط صدا استفاده شود. می‌توان به عنوان یک برنامه ادیت فایل صوتی تک ترک از آن استفاده کرد و یا دیدی حرفه‌ای‌تر به آن داشته و برای میکس و ضبط کردن فایل‌های مولتی ترک از آن استفاده کنید. همچنین این امکان را دارد که یک نویز را در فایل صوتی که ضبط کردید به آن معرفی کنید و سپس آن بازه از نویز ناخواسته را از کل فایل صوتی حذف کنید. علاوه بر این می‌توانید از قابلیت کاهش نویز تطبیقی که هوشمندانه صدای نامطلوب را برای شما تشخیص می‌دهد، برای این منظور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *