بازی و سرگرمی

معرفی بهترین کارت های گرافیک برای بازی

بهترین کارت های گرافیک برای بازی

اجرای بازی های ویدیویی در کامپیوتر نیازمند سخت افزار قوی می باشد که یکی از هم ترین آن ها کارت گرافیک است. در این بخش می خواهیم بهترین کارت های گرافیک برای بازی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین کارت های گرافیک برای بازی را بشناسید

NVIDIA GeForce RTX 3090

توان RTX 3090 یا بهتر است بگوییم شاهکار انویدیا، زبانزد خاص‌و‌عام است و هر گیمری آرزوی داشتن این کارت گرافیک انویدیا را در کیس خود دارد. بیش از ۱۰ هزار هسته‌ی کودا در کنار ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی بسیار سریع GDDR6X باعث شده است تا انویدیا جی‌فورس ۳۰۹۰ را بتوان توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی حال حاضر دانست. این موضوع باعث شده است تا انویدیا پرچم‌دار خود را اولین کارت ‌گرافیک دنیا با قابلیت اجرای بازی در رزولوشن 8K بخواند. همچنین RTX 3090 برای عاشقان فناوری رهگیری پرتو در گیمینگ با وضوح 4K و نرخ فریم چشمگیر، بهترین گزینه‌ی موجود است.

اگر برای اسمبل ‌کردن کامپیوتر خود بودجه‌ی بسیار زیادی دارید و می‌خواهید قوی‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار را داشته باشید، ۳۰۹۰ با قیمت حدودی ۹۰ میلیون تومان همان چیزی است که می‌خواهید. البته توجه کنید که قیمت این محصول در کشور بسیار گران‌تر از ارزش واقعی‌اش است و تنها آن را به کاربرانی توصیه می‌کنیم که بدون محدودیت مالی به ‌دنبال توانمند‌ترین کارت گرافیک حال حاضر بازار هستند.

NVIDIA GeForce RTX 3080

در صورتی که برچسب قیمت عجیب ۳۰۹۰ را به‌ هیچ وجه نمی‌توانید هضم کنید اما به ‌دنبال اجرای جدید‌ترین بازی‌ها با حداکثر تنظیمات گرافیکی، رهگیری پرتو و رزولوشن 4K هستید، انویدیا RTX 3080 بهترین گزینه‌‌ی موجود است. این کارت گرافیک با ۸۷۰۰ هسته‌ی کودا به‌راحتی از پس اجرای تمام بازی‌های با بالاترین تنظیمات گرافیکی برمی‌آید. تنها انتقاد کارشناسان به این کارت گرافیک، حافظه‌ی ۱۰ گیگابایتی آن است که برخی احتمال گلوگاهی این بخش طی سال‌های آتی و هنگام اجرای بازی‌های سنگین با بافت‌های گرافیکی حجیم را می‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Destiny 2

به‌ همین دلیل زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه‌ی RTX 3080 TI با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی VRAM به ‌گوش می‌رسد. بااین‌حال موارد مذکور چیزی از ارزش و توان پردازشی ۳۰۸۰ نمی‌کاهد. بد نیست بدانید ۳۰۸۰ با ۳۰ درصد قیمت کمتر نسبت به 2080TI، نزدیک به ۳۰ درصد توان پردازشی بیشتری دارد. این موضوع باعث شد قیمت 2080TI به‌شدت در بازار‌های جهانی و حتی کشورمان افت کند و درحالی‌که چندی پیش با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اکنون بتوان آن را با قیمت حدودی ۴۵ میلیون تومان نیز تهیه کرد.

NVIDIA GeForce 3070

در کنفرانس رونمایی محصولات جدید انویدیا، زمانی بهبود قابل ‌توجه توان پردازشی سری ۳۰۰۰ محسوس شد که جنسن هوانگ (مدیرعامل انویدیا) توان ۳۰۷۰ را برابر با 2080TI عنوان کرد. این در حالی است که 2080TI با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسید اما RTX 3070 قیمتی برابر با ۴۹۹ دلار دارد. بدین ترتیب دیگر برای تجربه‌ی بازی‌های در رزولوشن 4K با فناوری رهگیری پرتو نیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین نیست و کارت‌های گرافیک جدید انقلابی ایجاد کرده‌اند. ۵۸۸۸ هسته‌ی کودا در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6، کارت گرافیک ۳۰۷۰ را به هیولایی تبدیل کرده است که ارزش خرید بالایی دارد (البته در صورت بازگشت به قیمت واقعی خود). نسل دوم هسته‌های رهگیری پرتو و هسته‌های بهینه‌‌شده‌ی Tensor برای محاسبات هوش مصنوعی، ارزش خرید بالاتری برای این کارت گرافیک حتی در صورت قیمت یکسان با 2080TI ایجاد می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی The Forest

NVIDIA GeForce 3060Ti

RTX 3060TI را می‌توان از جذاب‌ترین اعضای خانواده‌ی جدید انویدیا دانست. محصولی که توان پردازشی برابر با RTX 2080 سوپر دارد و برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری آن (در صورت حل مشکل کمبود محصول و عرضه با قیمت مناسب در کشور) ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد. این کارت گرافیک با ۴۸۶۴ هسته‌ی کودا و ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6، توانایی اجرای بازی‌های با رزولوشن 1440P و حداکثر تنظیمات گرافیکی را دارد و همچنین برای اجرای بازی‌های با رزولوشن 4K بسیار مناسب است.

تا چندی پیش در ایران با قیمت ۲۵ میلیون تومان در دسترس بود. اما متأسفانه در حال‌ حاضر به‌سختی و با حدود قیمت ۳۰ میلیون تومان یافت می‌شود. شک نداشته باشید انویدیا 3060TI و 3060 در صورت عرضه‌ی مناسب می‌تواند به آمار فروش GTX 1060 برسد و پس از سال‌ها جایگاه محبوب‌ترین کارت گرافیک جهان را از آن بگیرد.

NVIDIA GeForce 2060

RTX 2060 با معیار‌های امروزی دنیای پردازنده‌های گرافیکی محصولی چندان توانمند نیست. اما در رده‌ی قیمت از ۲۰ میلیون تومان و به لطف افزایش وحشتناک قیمت RX 5700 و RX 5600XT، بهترین گزینه‌ی موجود به‌ شمار می‌رود. با وجود پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو، نباید حساب ویژه‌ای روی فعال‌سازی این قابلیت باز کنید. بااین‌حال RTX 2060 توانایی خوبی در اجرای بازی‌های با رزولوشن 1440P و 1080P دارد. به لطف پشتیبانی از DLSS قادر به تجربه‌ی بازی‌های با رزولوشن بیشتر نیز خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *