اخبار تکنولوژی

معرفی تمام کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس تا به امروز

کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که به روی کنسول های بازی اعم از ایکس باکس سری ایکس و اس وجود دارد، انواع کنترلرهای پیشرفته و حرفه ای می باشد. به نوعی مهم ترین آیتم در کنسول های بازی این کنترلرهای جذاب هستند که بدون آن ها امکان داشتن یک بازی هیجان انگیز وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم راجع به  کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس که تا به امروز طراحی شده اند صحبت کنیم.

بررسی کنترلرهای ایکس باکس

همانطور که ذکر شد، مهم ترین آیتم در هر کنسول بازی قطعا کنترلرهای آن یا به گفته خودمان دسته های بازی می باشد که در طراحی های فوق العاده خوش دستی روانه بازار شده اند. در اصل این کنترلرها همانطور که از نام آن پیداست، وظیفه کنترل کردن و هدایت کردن انواع گیم ها را به عهده دارند. در اصل این کنترلر مانند یک سیستم هوشمند عمل می کند که به وسیله آن می توان در خاموش و روشن کردن کنسول، انجام به روزرسانی ها، انجام تنظیمات بازی و دستگاه، بازی کردن گیم و هر آیتم دیگری در کنسول استفاده کرد. در اصل این تجهیزات مهم نقش مهمی را در ایکس باکس های سری ایکس و اس و همانطور سایر کنسول ها بازی کرده اند.

به این ترتیب چیزی که برای مخاطبین جالب است، سیر تکاملی و تغییر و تحول انواع کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس است که تا به امروز شاهد آن بوده ایم. می توان به جرئت گفت کنترها بعد از خود کنسول، دومین آیتم مهم و نقش آفرین در ایجاد یک گیم هیجان انگیز به حساب می آیند. در این مقاله می خواهیم راجه به معرفی انواع کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس صحبت کنیم که توسط این کمپانی طراحی و ساخته شده است. کنترلرهای ایکس باکس در یک طراحی خوش دست و جذاب، تا کنون هر روز بهتر از دیروز روانه بازار شده اند. برای آشنایی با انواع این کنترلرها با ما همراه باشید.

کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس

معرفی انواع کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس تا به امروز

از زمانی که کنسول ایکس باکس در انواع ایکس و اس عرضه شد، کنترلرهای زیادی توسط شرکت مایکروسافت و سایر شرکت های ثالث طراحی و ساخته شدند. این کنترلرها از همان ابتدا با کنسول ایکس باکس به طرز شگفت انگیز همگام سازی شده و مورد استفاده قرار می گرفتند. این طراحی تا جایی ادامه پیدا کرد، که در جدیدترین کنترلرها شاهد دکمه Share و قابلیت D-Pad به روی این کنترلر بودیم. همچنین در این طراحی کیفیت ایده آل و بی نقص و دارای استحکام بالایی به کار برده شده، که نمی توان آن را تعریف و تمجید نکرد. به این ترتیب انواع کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس به شرح زیر می باشد:

این مطلب را هم ببینید
پربازدید ترین مقاله های ویکی پدیای فارسی در سال 2021

کنترلر Shock blue رسمی مایکرو سافت

در کنار کنترلرهای سفید و آبی که برای ایکس باکس طراحی شده، مایکروسافت به فکر یک تغییر افتاد و نوع بی نظیری از کنترلر را در رنگ آبی جذاب و چشم گیر طراحی کرد که بسیار مورد پسند مخاطبین قرار گرفت. این کنترلر در کنار نسخه منتشر شده Pulse red به بازار عرضه شد.

کنترلر Pulse Red رسمی مایکروسافت

مایکروسافت بار دیگر تغییر بی نظیری را در کنترلری به رنگ قرمز فوق العاده جذاب پیاده کرد، که علاقه مندان زیادی پیدا کرد. بدون شک یکی از بی نظیرترین کنترلرهای که توسط مایکرو سافت طراحی و عرضه شده است، رقابت رنگ های آبی و قرمز جذاب این دو کنترلر بود.

کنترلر Butter finger توسط شرکت های شخص ثالث

یکی از طراحی های جالبی که در انواع کنترلرها پیاده شده، بوتر فینگر است که یک شرکت ثالث به طراحی آن پرداخته است. این کنترلر به دلیل آنکه توسط یک شرکت شکلات سازی طراحی شده، نامی عجیب و غریب و بامزه به روی آن گذشته شده است. البته نمی توان از طراحی خود کنترلر نیز صحبت نکرد زیرا کاملا شبیه به بسته بندی های شکلات طراحی شده که برای گیمرها جذاب بود. شاید این یکی از خلاقانه ترین انواع کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس به حساب می آمد.

کنترلر Bethesda توسط شرکت های شخص ثالث

شرکت هایب بتزدا امروزه به عنوان یکی از زیرمجموعه های مایکروسافت محسوب می شود. به همین دلیل به طراحی بهترین کنترلر ایکس باکس پرداخته است. این شرکت در طراحی کنترلرهای ایکس باکس طراحی جدید را به کار برده است که در رنگ قرمز می باشد.

این مطلب را هم ببینید
کارت گرافیک RTX 3080

کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس

کنترلر ایکس باکس کانادا

یکی از جالب ترین طراحی هایی که شاید تا کنون ندیده باشید و توسط شرکت ایکس باکس کانادا طراحی شده، کنترلری است که دارای یک استایل به صورت شلوار جین و در دو جیب می باشد. این طراحی خاص و جذاب جلوه جالبی به کنترلر بخشیده و مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. البته لازم به ذکر که این کنترلر هنوز تنها رونمایی از آن وجود دارد ولی این شرکت قصد دارد تا تعداد محدودی کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس را تولید کند.

کنترلر Daystrike camo رسمی مایکرو سافت

یکی دیگر از جذاب ترین طراحی های مایکروسافت در میان کنترلر های ایکس باکس ایکس و اس مدل طراحی شده کامو است که طراحی شبیه به استایل چریکی در رنگ بندی های قرمز و مشکی دارد. این طراحی منحصر به فرد مایکروسافت توانست محبوبیت زیادی در بین مخاطبین به دست آورد. دکمه های این کنترلر از متریال های ویژه و خاصی ساخته شده که آن را متفاوت از بقیه جلوه می دهد.

بهترین کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس

بهتر است بدانید که تمام طراحی های کنترلرهای ایکس باکس ایکس و اس محبوب و عالی هستند و نمی توان گفت که کدام یک از آن ها بهتر است. تمام این کنترلرها توسط شرکت های مطرح و شناخته شده ای تولید شده اند که می توانید به راحتی مطابق با سلیقه خود آن ها را تهیه کنید. همچنین بهتر بدانید که این کنترلرها تا به امروز طرفداران زیادی را به دست آورده اند و این نشان از عالی و بی نقص بودن آن ها می باشد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک بازی هیجان انگیز و به یادماندنی در ایکس باکس ها هستید و دوست دارید کنترلری را در دست بگیرید که زیبا و خوش دست باشد، بهترین کار آشنایی با تمام کنترلرهای تولید شده برای ایکس باکس و سپس انتخاب آن ها به سلیقه خودتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *