بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی دوربین ورزشی سونی X1000V

sony X1000V

کمپانی سونی با ارائه دوربین ورزشی X1000V ترکیبی از ویژگی‌های کاربردی که هر کاربر از دوربین انتظار دارد را برآورده کرده است. ما در این مقاله به بررسی دوربین سونی ایکس۱۰۰۰ وی می‌پردازیم با ما همراه باشید.

برند های دوربین ورزشی

شاید شما هم برند گوپرو را برای دوربین‌های ورزشی زیاد شنیده باشید. این کمپانی دوربین‌های ورزشی قدرتمندی از جمله گوپرو هیرو ۸ و گوپرو هیرو ۹ را به بازار عرضه کرده است. محصولات ورزشی و اکشن گوپرو بسیار معروف و بی رقیب است. اما برندهای دیگری نیز در این زمینه محصولاتی را ارائه داده‌اند که می‌تواند در رده دوربین‌های گوپرو قرار گیرد. کمپانی DJI یکی از برندهای معروف است که دوربین‌های اکشن و ورزشی با کیفیت و کارایی بالایی را به بازار عرضه کرده است. از جمله این دوربین‌ها می‌توان به اسمو پاکت اشاره کرد که تمام ویژگی‌های دوربین‌های گوپرو را نیز دارد. علاوه بر آن صفحه نمایش گردان دوربین‌های ورزشی دی جی آی وجه تمایزی برای آن است. این روزها کمپانی سونی نیز یک دوربین ورزشی قدرتمند به بازار عرضه کرده است که می‌کند در رقابت با دوربین‌های ورزشی دیگر قرار گیرد. دوربین سونی X1000V یکی از دوربین‌های ورزشی کمپانی سونی است. که با هم به بررسی آن می‌پردازیم.

کاربرد دوربین‌های ورزشی

دوربین‌های ورزشی بسیار کاربرد دارد. اکثر افراد برای ثبت عکس و فیلم در لحظات مختلف از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. اما می‌دانیم که دوربین‌های قدرتمند تصاویری متفاوت‌تر از دوربین‌های گوشی ثبت می‌کنند. برخی افراد به دلیل بزرگ بودن و حمل سخت دوربین از خرید آن منصرف می‌شوند. اما دوربین‌های ورزشی علاوه بر کیفیت خوبی که دارند به دلیل کوچک بودن به راحتی قابل حمل هستند و خیلی راحت می‌توانید همه جا آن‌ها را همراه خود کنید حتی در اعماق دریا. این دوربین‌ها برای ثبت لحظات پرتحرک مخصوصا در ورزش‌های مانند دو و دوچرخه سواری بسیار کاربرد دارد زیرا با توجه به لرزشگیری که دارد فیلم‌های روان و با کیفیتی را ثبت می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی در هوای برفی

دوربین ورزشی سونی X1000V

sony X1000V
این دوربین دارای وزن ۱۱۴ گرم و ابعاد 24.4×51.7×88.9 mm  است. دوربین سونی x1000v دارای حسگر Exmor R CMOS است که ابعاد آن 1/2.3 اینچ و دقت آن 8.8 پیکسل است. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین ۴k با تثبیت کننده می‌باشد. همچنین دارای WiFi و NFC است. این دوربین دارای کارت حافظه MicroSD  است که تصاویری که ثبت می‌شود در آن ذخیر می‌شود. این روزها دوربین‌های ورزشی بسیار طرفدار دارند زیرا عکس‌هایی با میدان دید وسیعی را ثبت می‌کنند.
معمولا دوربین‌های ورزشی در برابر آب مقاوم هستند به همین دلیل با آن‌ها می‌توانید تصاویری را ثبت کنید که هر دوربینی قادر به ثبت آن نیست. با توجه به ابعاد کوچک و وزن پایین این دوربین‌ها بسیار مورد استقبال افرادی که زیاد سفر می‌روند و یا ورزشکاران و … قرار گرفته است. این دوربین به طور چشم‌گیری لرزش را می‌گیرد و فیلم‌های 240p ، HD را ثبت می‌کند.
همچنین صدا را به طور واضح با میکروفون استریو صبط کرده و نویز باد را کاهش می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم استفاده از سه پایه در عکاسی منظره

 

قابلیت‌های دوربین  SONY FDR -X1000 V

یکی از قابلیت‌های این دوربین کوچک و جمع‌وجور بودن آن است که خیلی راحت می‌توان آن را حمل کرد. این دوربین تصاویر را با سرعت بالا 30p 100Mbps و 50Mbps XAVC S ثبت می‌کنید. همچنین دارای لرزشگیر پیشرفته الکترونیکی SteadyShot است که تصاویر را شفاف، واضح و بدون تاری ثبت می‌کند. به کمک کنترل دستی RM-LVR2  در زمان حرکت فیلم‌برداری، مشاهده و کنترل کنید. با داشتن قابلیت‌ها فیلم و عکس‌برداری پیشرفته، صحنه‌های اکشن را به بهترین نحو به تصویر بکشید.

  • این دوربین دارای لنزهای ZEISS® Tessar
  • قابلیت ضدآب تا حداکثر 10 متر
  • خروجی میکرو از نوع HDMI 4K
  • دارای درگاه  کارت حافظه
  • دارای ترمینال USB چند / میکرو
  • شماره مدل آن FDRX1000V / W
  • دارای باتری یون لیتیوم
  • دارای مینی جیک استریو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *