تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی لپ تاپ گیمینگ JiangXing X15 ؛ اولین لپ تاپ گیمینگ کالرفول

لپ تاپ گیمینگ JiangXing X15لپ تاپ گیمینگ JiangXing X15

شرکت کالر فول که در سال 1946 تاسیس شده یکی از بزرگترین و پرافتخارترین شرکت‌های تولیدکننده اسپیکر در جهان است. این شرکت علاوه بر عرضه محصولات خود با نام تجاری colorful، تامین‌کننده قطعات داخلی برای تولید کننده‌هایی با بهترین و معتبرترین برندهای روز دنیا در صنعت صوت است. شرکتی با طراحی‌های عجیب و غریب که حالا به دنیای لپ تاپ‌های گیمینگ وارد شده است! لپ تاپ گیمینگ JiangXing X15 محصول جدیدی از این برند بوده که عنوان اولین لپ تاپ گیمینگ کالرفول را به خود اختصاص داده است.

لپ تاپ گیمینگ JiangXing X15

اولین لپ تاپ گیمینگ کالرفول با نام JiangXing X15 با پردازنده‌های i5-10300H و i7-10870H قابل خریداری است. 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 طراحی شده است که می‌توان در صورت نیاز آن را به 32 گیگابایت نیز ارتقاء داد. JiangXing X15 یک نوت بوک مخصوص بازی در کلاس اقتصادی است که فاقد هارددیسک بوده و از 512 گیگابایت حافظه SSD M.2 بهره می‌برد.

این مطلب را هم ببینید
آپدیت جدید کروم واقعیت افزوده را به مرورگر می‌آورد

این لپ تاپ از نمایشگر 15.6 اینچی نوع IPS با رزولوشن FHD بهره برده و به گفته سازنده، نرخ نوسازی آن به 144 هرتز می‌رسد. کالرفول مدعی است که این نمایشگر می‌تواند گستره رنگ sRGB را تا 100 درصد پوشش داده و شدت نور آن به 300 نیت می‌رسد. و اما پردازش گرافیکی بازی‌ها در این نوت بوک بر عهده کارت گرافیک NVIDIA GTX 1650 Ti با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی است.

این لپ تاپ گیمینگ با وزن 1.86 کیلوگرم، دارای ضخامت نسبتاً زیاد 22 میلی متر است. یکی از دلایل این ضخامت، استفاده از خنک کننده بزرگ است که کالرفول نام آن را Wind 2.0 گذاشته است. این خنک کننده دارای دو فن و 4 هیت پایپ است. درگاه USB-C، شبکه Wi-Fi 6، سیستم کنترل خنک کننده به صورت دستی و خودکار، خروجی‌های Mini DP + HDMI 1.4 و استفاده از درگاه‌های USB 3.2 را می‌توان جزو دیگر ویژگی‌های اولین لپ تاپ گیمینگ Colorful دانست.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند کاربردی در ویندوز 10

این لپ تاپ با قیمت‌های 850 و 1000 دلار آمریکا (برای مدل‌های Core i5 و Core i7) وارد بازارهای جهانی می‌شود. قیمت تمام شده خوب ارزیابی شده و باید دید که سرنوشت Colorful در بازار پُر از ریسک لپ تاپ‌های مخصوص بازی چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *