اخبار تکنولوژی, تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی نسل جدید لپ تاپ های ریزر بلید

لپ تاپ های ریزر بلید

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی لپ تاپ های ریزر بلید صحبت کنیم. فروشگاه ما امروز پردازنده‌های جدیدی را به سری Core H نسل یازدهم خود اضافه می‌کند و بیش از نیمی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ ماشین‌های جدیدی را معرفی می‌کنند که از آنها استفاده می‌کنند. در مجموع، امروز 10 پردازنده جدید Tiger Lake-H معرفی شده است که شامل پنج پردازنده مصرفی و پنج پردازنده تجاری، با 6 تا 8 هسته است. اگر می خواهید بیشتر درباره ی لپ تاپ های ریزر بلید بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

لپ تاپ های نسل جدید چه ویژگی هایی دارند؟

طبق گفته اینتل، پردازنده های سری H جدید آن در بیش از 30 دستگاه قابل حمل (معروف به لپ تاپ هایی با ضخامت 20 میلی متر یا کمتر) و بیش از 80 ایستگاه کاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. شرکت‌هایی از جمله Razer، HP، Asus، Lenovo، MSI، Acer، Gigabyte و Dell اولین لپ‌تاپ‌های خود را با تراشه‌های جدید معرفی می‌کنند و ما مدل‌های آنها را در زیر گردآوری کرده‌ایم.

لپ تاپ های ریزر بلید

هنگامی که آخرین بار Razer’s Blade 15 Advanced را در اواخر سال 2020 بررسی کردم، این شرکت را متهم کردم که در طراحی لپ‌تاپ به موفقیت‌هایش اعتماد کرده است. برخی از رقبای آن، یعنی MSI GS66 Stealth، تلاش زیادی کردند. و تا همین اواخر، Razer با تغییرات جزئی طراحی و به‌روزرسانی‌های مشخصات همراه بوده است.

اما Razer در واقع تا کنون در سال 2021 به دو روش اصلی پاسخ داده است. یکی با Blade 14 است که یک پردازنده بسیار توانمند AMD و کارت گرافیک Nvidia RTX را در یک لپ‌تاپ جمع‌وجور 14 اینچی قرار می‌دهد. دیگری Blade 15 Advanced جدیدتر است. این بسیار شبیه به نسخه‌های قبلی است، اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، به برخی انتقادات مکرر از مدل‌های قبلی پاسخ می‌دهد و در عین حال کیفیت ساخت عالی خود را حفظ می‌کند. بنابراین لپ تاپ های ریزر بلید می تواند بسیار عالی عمل کند.

معرفی لپ تاپ های ریزر بلید

Blade 15 Advanced که با خط تولید اواسط سال 2021 شروع می شود، طراحی مقاوم تری در برابر اثر انگشت دارد و وب کم آن از وضوح 720p به 1080p افزایش یافته است. جالب‌ترین مدل این دسته از نظر فنی کم‌توان‌ترین مدل است، مدل پایه‌ای که من در اینجا بررسی می‌کنم. ضخامت آن حدود 15.8 میلی متر است که در مقایسه با سایر گزینه های Blade 15 Advanced کمی بیش از یک میلی متر کاهش می یابد. لپ تاپ های ریزر بلید بسیار پیشرفته شده اند.

این مطلب را هم ببینید
مقاوم ترین هارداکسترنال های بازار ایران را بشناسید

Thinner خوب است، اما Razer همچنین برای اطمینان از اینکه بسیاری از اصول اولیه در طول کاهش اندازه حذف نشده اند، شایسته تقدیر است. این مدل دارای انتخاب پورت خوبی است که شامل Thunderbolt 4، HDMI 2.1 و کارت خوان SD است. بنابراین، نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه هنوز هم کاربردی است. صفحه‌نمایش QHD با نرخ تازه‌سازی سریع و صفحه کلید و ترک‌پد آن نیز فوق‌العاده است. در کمال تعجب، باتری 65 وات ساعتی آن عملکرد مناسبی برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارد.

Blade 15 Advanced دارای یک تراشه گرافیکی RTX 3060، یک پردازنده توانمند، و رم و فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا دارد.

لپ تاپ های لیزر چگونه عمل می کند؟

Razer مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های جدید Blade 15 Advanced را معرفی کرده است که دارای پردازنده‌های نسل یازدهم سری H اینتل هستند. در بالای خط، مدلی با Core i9-11900H به همراه پردازنده گرافیکی RTX 3080 با 16 گیگابایت حافظه ویدیویی و صفحه نمایش لمسی OLED 4K 60 هرتزی قرار دارد. لپ تاپ های ریزر بلید دارای این ویژگی های منحصر به فرد هستند.

اما اگر به دنبال چیزی کم‌قدرت‌تر هستید، می‌توانید دستگاهی با ضخامت فقط 15.8 میلی‌متر تهیه کنید و Razer ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ کوچک‌ترین لپ‌تاپ بازی 15 اینچی با گرافیک RTX است. این مدل باریک تر از نظر مشخصات یک پله پایین تر است: دارای Core i7-11800H، پردازنده گرافیکی RTX 3060، 16 گیگابایت رم و صفحه نمایش QHD 240 هرتز IPS است.

لپ‌تاپ‌های ریزر بلید از 17 می برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و در ژوئن عرضه می‌شوند. قیمت ها از 2299 دلار شروع می شود. اطلاعات بیشتر در مورد لپ تاپ های جدید Razer را اینجا بخوانید. جالب است بدانید لپ تاپ های ریزر بلید دارای انواع و اقسام متفاوتی هستند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند شدن فتوشاپ

ریزر سه لپ تاپ جدید دارد که شامل این موارد می شود: ZBook Fury G8، ZBook Power G8 و ZBook Studio G8. استودیو G8 را می‌توان با یک پردازنده Intel Core i9-11950H vPro، در کنار یک پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3080 با حداکثر 16 گیگابایت حافظه ویدیویی پیکربندی کرد (همچنین گزینه تجهیز آن به یک پردازنده گرافیکی خلاقانه‌تر Nvidia RTX A5000 وصل است). گزینه های صفحه نمایش موجود برای ZBook Studio G8 شامل 1080p IPS، 4K 120Hz IPS، یا 4K OLED است.

چرا طرفداران زیادی پیدا کرده است؟

ZBook Studio G8 HP از ماه جولای با قیمتی که هنوز اعلام نشده در دسترس خواهد بود. در همین حال، Power G8 و Fury G8 در تابستان امسال عرضه خواهند شد. اطلاعات بیشتر در مورد لپ تاپ های ریزر بلید را اینجا بخوانید.

ریزر لپ‌تاپ‌های جدید Zephyrus را برای عرضه به شما عزیزان به نمایش گذاشته است. اول Zephyrus M16 است که بالاتر از لپ تاپ های اصلی سری G مانند Zephyrus G14 و Zephyrus G15 قرار می گیرد. ریزر می گوید که M16 با پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3070 در کنار تراشه های سری H اینتل قابل تنظیم است. از نظر صفحه نمایش، Zephyrus M16 دارای نسبت تصویر 16:10، وضوح QHD و نرخ تجدید 165 هرتز است. این شرکت همچنین از Zephyrus S17، یک لپ‌تاپ گیمینگ پریمیوم، که با پردازنده Core i9-11900H اینتل، 48 گیگابایت رم و انویدیا RTX 3080 با 16 گیگابایت VRAM در دسترس است، رونمایی می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با لپ تاپ های ریزر بلید آشنا کنیم. همان طور که دیدید این لپ تاپ ها سعی کرده اند که روز به روز پیشرفت کنند و توانسته اند بسیاری از لپ تاپ های به روز و عالی را به بازار عرضه کنند، دوستان عزیزی که برای گیمینگ خود نیاز به لپ تاپ دارند، به آن ها پیشنهاد می کنیم حتما این لپ تاپ ها را خریداری کنند، ممنون از توجه شما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *